StoryEditor
Producenci
02.10.2019 00:00

Lista Najbogatszych Polek poszerzyła się o trzy nazwiska z kosmetycznego świata

Tygodnik „Wprost” ogłosił listę najbogatszych Polek. W tegorocznym rankingu wśród pięciu debiutantek znalazły się trzy twórczynie kosmetycznych firm – Wibo, Indigo Nail oraz Nesperty.

Aby w tym roku znaleźć się na liście 50 Najbogatszych Polek trzeba było mieć minimum 52 mln zł. Jednak najbogatsza z najbogatszych – Dominika Kulczyk – może pochwalić się majątkiem wartym 9 mld zł.

Od lat w rankingu swoje miejsce mają twórczynie lub współtwórczynie marek kosmetycznych – Dorota Soszyńska (AA), Irena Eris (Dr Irena Eris, Lirene), Barbara Inglot (Inglot). W tym roku ich majątki uplasowały je odpowiednio na 10 (700 mln zł), 14 (580 mln zł) i 16 miejscu (450 mln zł).  

37 pozycję na liście „Wprost” zajmuje Marzena Gradecka, również związana z branżą kosmetyczną. Majątek założycielki i właścicielki Polskiej Grupy Drogeryjnej oraz prezesa drogeryjnej sieci Jasmin został wyceniony na 130 mln zł.

Wśród 50 Najbogatszych Polek 2019 znalazło się pięć debiutantek, wśród których aż trzy związane są z kosmetycznym światem. Najwyżej, bo na 20 miejsce, zawędrowała Jadwiga Adamczak, twórczyni marki Wibo. Jej firma działa od 1989 roku, w ubiegłym roku sprzedała kosmetyki za ponad 109 mln zł, a majątek właścicielki został wyceniony na 282 mln zł.  

Kolejna debiutantka to Magdalena Malaczyńska. Wraz z mężem prowadzi spółkę Indigo Nails, która jest jednym z największych w Polsce producentów lakierów i kosmetyków do pielęgnacji paznokci. Firma funkcjonuje od 2011 r. Swoje punkty sprzedaży ma na czterech kontynentach – obecna jest m.in w Australii, RPA i Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku osiągnęła ponad 70 mln zł przychodów, z czego ok. 24 mln zł to zysk netto. Majątek współwłaścicielki oceniony został na 190 mln zł, co dało jej 28 pozycję.

Miejsce dalej (29 pozycja na Liście Najbogatszych Polek) uplasowała się Sylwia Gołębiewska – również pierwszy raz na liście i również z majątkiem pochodzącym ze sprzedaży lakierów do paznokci. Swój biznes prowadzi z mężem. Ich firma Nesperta ma w swoim portfolio marki Semilac i Hi Hybrid. W ciągu pięciu lat wprowadziła je na pięć kontynentów. W zeszłym roku wartość sprzedaży Nesperty wyniosła prawie 140 mln zł, z czego ponad 23 mln zł to zysk netto. Majątek właścicielki to 184 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 14:22
Emma Roberts pierwszą globalną ambasadorką Kiko Milano
Emma Roberts, ambasadorka marki Kiko Milano na Paris Fashion Week w 2023 r.Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images
Emma Roberts, amerykańska aktorka i modelka, została pierwszą globalną ambasadorką włoskiej marki Kiko Milano.

Emma Roberts, amerykańska aktorka, modelka, producentka i przedsiębiorczyni została pierwszą globalną ambasadorką marki Kiko Milano.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Emmą, która uosabia wiele wartości naszej marki: jest niestrudzenie kreatywna, uwielbia otaczać się artystycznymi umysłami oraz eksperymentować z kolorami i fakturami. Nie możemy się doczekać, aż pokażemy światu efekty tej kooperacji – stwierdził Simone Dominici, dyrektor generalny Kiko Milano.

Co na to Emma Roberts?

–  Sposób, w jaki Kiko Milano myśli o pięknie, jest naprawdę inspirujący. Uwielbiam ich misję i to, że dostarczają wciąż nowe produkty, odpowiadające najróżniejszym ideałom piękna. To idealna fuzja jakości i kreatywności, a przy tym w jednym sklepie mają więcej kolorów, niż kiedykolwiek widziałam! Kto nie chciałby być częścią tego wszystkiego? 

Kiko Milano to włoska marka założona w 1997 roku przez przez Antonio i Stefano Percassich, zakorzeniona jest w wartościach „Made in Italy”, czyli w świecie stolicy mody, sztuki, designu. Specjalizuje się w kosmetykach do makijażu dostępnych w setkach

Sprzedawana jest w ponad 1100  sklepach w 66 krajach i oraz w sklepach i platformach e-commerce. W 2023 roku Kiko odnotowało przychody netto w wysokości około 800 milionów euro i prawie 20 proc. wzrost rok do roku.

Czytaj więcej: L Catterton przejmuje większościowe udziały w Kiko Milano

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 16:50