StoryEditor
Drogerie
04.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] ROSSMANN, ŁÓDŹ, MANUFAKTURA

W połowie czerwca w dawnej fabryce Poznańskiego, dziś jednym z największych centrów handlowych w Europie – Manufakturze – sieć Rossmann otworzyła swoją flagową drogerię. Nowoczesny design wnętrza przenika się tutaj z najnowszymi technologiami, a wybrane marki, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, zachęcają do testowania i zabawy zakupami.

Rossmann, CH Manufaktura, ul. Karskiego 5, Łódź, pow. 1000 mkw. Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Pierwszy raz w historii konkursu Drogeria Roku jurorzy będą się przyglądać sklepowi zgłoszonemu przez Rossmanna. Nigdy wcześniej, mimo zachęt, sieć sama nie wytypowała do konkursu pojedynczego sklepu. Aż do teraz, gdy w łódzkiej Manufakturze, w miejsce klasycznego Rossmanna uruchomionego tu w 2011 roku, powstał sklep, który jest dla sieci śmiałym krokiem w nowoczesność.   

Kamyczek do ograniczenia zużycia plastiku i wody

Drogeria Rossmann w łódzkiej Manufakturze to cztery strefy. Pierwsza z nich to Manufaktury Piękna. Jednym z jej hitów jest stacja refill marki Only Bio. Są to automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń. W ten sposób Rossmann dołożył swój „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku.

Do tej strefy trafiła też specjalnie stworzona przez Rossmanna marka Manufaktura Piękna. W jej skład wchodzi około 250 produktów. Są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie, waterless (takie jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, do produkcji których zużywa się mniej wody) czy sensoryczne (działające na zmysły powonienia, wzroku i dotyku – kule, pudry, ciastoliny, galaretki czy musy). Ich opakowania to głównie papier, szkło i recyklat.

Zakupy uwiecznione na Instagramie

Kolejna to Strefa Beauty. Składa się na nią rozbudowana oferta perfumeryjna, a marką z której Rossmann jest szczególnie dumny, jest francuski Adopt’. Tworzone przez markę zapachy są rozlewane do niewielkich flakoników, które się mieszczą nawet w małych damskich torebkach.

W tej strefie klientki znajdą też szeroką reprezentację marek makijażowych. Są tu szafy z kolorówką, ale też wyspy, takie jak Semilac, na której oprócz oferty produktowej świadczone są usługi manicure, czy nawet specjalne przestrzenie typu shop in shop, tak jak w przypadku marki NYX.

W trakcie zakupów, klientki Rossmanna mogą zrobić sobie przerwę na sesję fotograficzną. Specjalnie do tego celu powstała Selfie Wall. Można tu np. uwiecznić spotkanie z przyjaciółką i podzielić się tym na Instagramie.

Zdrowo na mchu lub szybko do wyjścia

Strefę Zdrowia zdobi ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”. Wielbicieli zdrowego odżywiania kuszą tu przekąski, produkty wegańskie, bezglutenowe, ekologiczne, a także wyroby regionalne, takie jak chociażby miody z polskich pasiek. Na półkach znalazły się również ekologiczne włoskie makarony (Alb Natur), ekologiczne kawy i herbaty (Destination) oraz największy w Polsce wybór produktów marki własnej Rossmanna – enerBiO.

W założeniu flagowy Rossmann w łódzkiej Manufakturze jest zachętą do testowania, odkrywania nowych innowacyjnych marek i rozwiązań, zabawy zakupami. Drogeria nie zapomniała jednak także o tych, którzy nie mają na to czasu lub ochoty i chcą szybko wziąć z półki kilka potrzebnych produktów i wyjść. Dla nich Rossmann stworzył strefę Grab&go, na którą składa się najpotrzebniejszy w każdym domu asortyment – mydła, jedzenie dla dziecka, karma dla zwierząt czy papier toaletowy.

W sumie w ofercie Rossmanna w Manufakturze znajduje się blisko 25 tys. produktów, w tym 3 tys. nowości wprowadzanych dwa razy do roku. Łódzka drogeria jest najbardziej nowoczesnym sklepem sieci.

W drogerii znalazły się także kolektomaty, czyli automaty do których trafia towar zamówiony przez stronę internetową. Aby go odebrać nie trzeba więc stać w kolejce do kasy. Obsługę klienta usprawniają też stanowiska samoobsługowe.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Sieć prowadzi blisko 1400 drogerii. Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska osiągnęła w 2019 r. obroty netto ze sprzedaży towarów i usług rzędu prawie 8,79 mld zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. względem roku wcześniejszego. Zysk netto wyniósł 954 mln zł i był wyższy o 3,27 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Spółka zapłaciła także rekordowe 233,28 mln zł podatku dochodowego od osób prawnych (wzrost o 3,13 proc. rdr).

Czytaj więcej: Rossmann Polska: blisko 9 mld zł ze sprzedaży 

Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.04.2024 11:06
W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę
W tym roku nie trzeba będzie jechać do Łodzi, aby wziąć udział w biegu charytatywnym Rossmann Run.Rossmann
W tym roku każda osoba w Polsce będzie miała szansę wziąć udział w Biegu Ulicą Piotrkowską Rossmann Run bez względu na miejsce, w którym się znajduje. Aby dołączyć, należy zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL i uiścić opłatę w wysokości 5 zł, która zostanie przekazana jednej z sześciu organizacji charytatywnych. Rossmann oferuje również nagrody dla uczestników biegu online, w tym możliwość zdobycia nawet 50 proc. rabatu na zakupy w sklepach sieci.

Rossmann Run to jeden z najbardziej popularnych biegów na dystansie 10 km w Polsce. Osoby, które nie mogą uczestniczyć osobiście w wydarzeniu 25 maja w Łodzi, na przykład z powodu zamieszkania w odległej części kraju, mają możliwość wzięcia udziału w biegu online. Aby to zrobić, wystarczy zainstalować najnowszą wersję aplikacji Rossmann PL i zarejestrować się w Klubie Rossmann, gdzie w aplikacji pojawi się dedykowany „kafelek” biegu.

image
Rossmann
W dniu wydarzenia, tj. w sobotę 25 maja, uczestnicy są zachęcani do uruchomienia aplikacji Rossmann PL i przebiegnięcia wybranego dystansu – od 1 do 10 km, zależnie od indywidualnych możliwości i chęci. Za każdy ukończony kilometr uczestnik otrzyma 5 proc. rabatu na zakupy w Rossmannie. Ci, którzy pokonają pełne 10 km, zdobędą maksymalny rabat wynoszący 50 proc.

Osoby biorące udział w Biegu Ulicą Piotrkowską w Łodzi, które chcą otrzymać kupon rabatowy do drogerii Rossmann, muszą zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL, podobnie jak uczestnicy z innych części Polski. Na początku biegu należy nacisnąć „Start”, a po zakończeniu – „Stop”, aby zakwalifikować się do otrzymania rabatu. Rejestracja w aplikacji jest niezbędna do otrzymania kuponu, a sam udział w biegu stacjonarnym bez niej nie uprawnia do jego otrzymania.

Uczestnictwo w biegu jest możliwe tylko raz, w dowolnym momencie w sobotę 25 maja, z limitem czasowym 2 godziny na ukończenie trasy 10 km od momentu naciśnięcia „Start”. Biegu nie można przerwać i kontynuować w innym czasie. Aplikacja Rossmann PL jest jedynym sposobem na rejestrację w biegu wirtualnym i zgłoszenie wyniku; wyniki przesłane bezpośrednio do organizatora lub screenshoty z innych aplikacji biegowych nie będą akceptowane.

Czytaj także: Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.04.2024 13:32
Dm Drogerie Markt wkrótce w Warszawie. Trwają rekrutacje pracowników do nowych drogerii
Otwarcie drogerii dm w Dobrzykowicachfot. dm
Sieć dm poszukuje kierowników do nowych drogerii, które mają powstać w Warszawie i na obrzeżach. Tym samym sieć spełnia obietnicę wejścia w tym roku do stolicy Polski.

Zarząd sieci dm zapowiadał, że w tym roku wyjdzie ona poza województwo dolnośląskie, gdzie działa najintensywniej mając swoją siedzibę we Wrocławiu, i pojawi się w Warszawie, gdzie jest wyjątkowo wyczekiwana przez klientów i dostawców.

Wszystko wskazuje na to, że te obietnice zostaną spełnione. W znanym serwisie ogłoszeniowym a także w serwisie rekrutacyjnym dm Polska prowadzona jest rekrutacja na stanowisko kierownika drogerii do dwóch lokalizacji: Warszawa Ochota/Włochy oraz Mysiadło (powiat Piaseczyński).

Sieć nie podaje dokładnych lokalizacji sklepów, ale w Mysiadle już w wakacje ma zostać otwarty park handlowy San Park Mysiadło (55 tys. mkw. powierzchni i ok. 50 najemców) i wydaje się prawdopodobne, że to właśnie tam pojawi się dm. Na razie dm nie ma jednak na ujawnianej liście najemców, są natomiast m.in. Rossmann, Rituals, Half Price, Aldi i Action.

Sieć dm jest obecna w Polsce od kwietnia 2022 r. 2023 r. skończyła z liczbą 21 sklepów i zatrudniała 270 pracowików. W ubiegłym roku otworzyła 12 nowych drogerii, w 2024 dynamika ma być większa, zaplanowano otwarcie 20 nowych lokalizacji. 

– Zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów o ponad 100 proc. w Polsce i planujemy ją podwoić w 2024 roku. Powiększamy nasz zespół, jesteśmy coraz aktywniejsi marketingowo, wrastamy w tkankę miejską lokalnych społeczności. Wciąż pracujemy nad budowaniem rozpoznawalności marki i umacniamy wyniki sprzedaży we wszystkich kanałach. W 2024 będziemy kontynuować naszą strategię rozwoju na wielu poziomach – przez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commercu czy asortymentu – powiedział Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm w Polsce.

Czytaj więcej: Drogerie DM: Zwiększyliśmy liczbę sklepów w Polsce o ponad 100 proc. i planujemy ją podwoić w przyszłym roku

Sieć będzie rozwijała także swój biznes online. Polska jest pierwszym krajem, do którego DM weszły równocześnie ze sprzedażą stacjonarną i internetową.

– Jednym z ważniejszych zadań dla nas jest pozyskiwanie atrakcyjnych lokalizacji, które pozwolą nam realizować plan rozwoju, w zgodzie z przyjętymi przez dm kryteriami jakościowymi. Pamiętamy przy tym także o dalszym rozwoju koncepcji omnichanelowej i optymalizacji procesów logistycznych – powiedział dla wiadomoscikosmetyczne.pl Henri Hampe, dyrektor sprzedaży i administracji w dm Drogerie Markt.

Czytaj więcej: Henri Hampe, dm Drogerie Markt: W 2024 planujemy otwarcie ponad 20 drogerii w Polsce 

image
Drogeria dm w Dobrzykowicach pod Wrocławiem
dm

11 kwietnia 2024 r.  w podwrocławskich Dobrzykowicach sieć dm otworzyła swój 27 sklep w Polsce i pierwszy w nowej wizualizacji, która będzie teraz stosowana we wszystkich jej placówkach.

Czytaj więcej: Tak będą teraz wyglądały drogerie dm w Polsce. Znana sieć zmienia aranżację swoich sklepów [ZDJĘCIA]

Drogerie dm są jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. mają ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób. W roku obrotowym 2022/2023 dm odnotowały sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 16:57