Ponad rok temu, 16 stycznia 2018 roku, Komisja Europejska przyjęła obszerną, długofalową i paneuropejską strategię dotyczącą tworzyw sztucznych. Jest to element polityki dotyczącej gospodarki o obiegu zamkniętym. Strategia doprowadzi do zmian w projektowaniu, wytwarzaniu, stosowaniu i przetwarzaniu opakowań. Związek od momentu ogłoszenia strategii prowadzi działania, aby jak najlepiej przygotować sektor kosmetyczny do jej realizacji. Jednocześnie system zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce jest w procesie dostosowania do wymogów UE. W najbliższych latach wymusi na społeczeństwie i przedsiębiorcach znacznie wyższy poziom odzysku opakowań, niż obecny.
– Chcemy być aktywnym uczestnikiem zmian – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Związku. – Tak wyraźny styk regulacji kosmetyk-środowisko to dla naszego sektora nowość. A przecież opakowanie kosmetyku to jego nieodłączny atrybut. Rolą Związku jest wybiegać w przyszłość i przygotować członków do zmian. Aby prezentować stanowisko sektora kosmetycznego, poznać dotychczasowe doświadczenia i praktyki oraz zrozumieć wyzwania potrzebujemy dyskusji o nadchodzących zmianach w obszarze opakowań kosmetyków. Badanie pomoże ocenić sytuację jakościowo, da fotograficzny obraz status quo rynku. Raport pozwoli ocenić skalę wyzwań oraz gotowość do zmian pośród producentów kosmetyków oraz naszych konsumentów.
Związek zaprasza przedsiębiorców do współtworzenia raportu i wypełnienia ankiety dotyczącej strategii plastikowej w firmach kosmetycznych. Zgłoszenie chęci udziału w badaniu można wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..