StoryEditor
Drogerie
13.09.2021 00:00

Hebe ze wzrostami sprzedaży. W porównaniu do początkowego okresu pandemii o 30 proc.

Hebe zanotowało w I półroczu br. wzrost sprzedaży w Polsce o 10,4 proc. W porównaniu do początkowego okresu pandemii (II kwartał) 2020 roku, sprzedaż Hebe wzrosła o 30,5 proc.– czytamy w najnowszym raporcie finansowym opublikowanym przez Grupę Jeronimo Martins.

W porównaniu do początkowego okresu pandemii (II kwartał 2020 roku), sprzedaż w drogeriach Hebe wzrosła o 30,5 proc., natomiast sprzedaż porównywalna (LfL) o 38,2 proc. Gdyby wyłączyć ze statystyk biznes apteczny spółki, sprzedaż wzrosłaby o 44,2 proc.

W przeliczeniu na euro sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 123 mln euro, to wzrost o 7,3 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku. Sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 66 mln euro, o 30,4 proc. więcej niż w drugim kwartale 2020 roku.

Sprzedaż online w istotny sposób przyczyniła się do dobrych wyników osiągając 14 proc. sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach roku. Sieć testuje wykorzystanie platformy e-commerce do wejścia na nowe rynki. EBITDA Hebe wyniosła 5,4 mln euro wobec 4,0 mln euro w I poł. 2020. 

Jeśli chodzi o sytuację największego polskiego detalisty, czyli Biedronki, który także należy do Grupy Jeronimo Martins, to dzięki złagodzeniu środków restrykcyjnych, liczba wizyt w sklepach wzrosła. Ten pozytywny trend, wzmocniony sprzyjającą pogodą, pozwolił Biedronce na dalszą realizację swoich działań.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sprzedaż wzrosła o 9,8 proc. w walucie lokalnej, w tym LFL o 7,7 proc. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 7,0 mld euro, 6,8 proc. przed I poł. W II kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 10,4 proc. przy LFL na poziomie 8,8 proc. W przeliczeniu na euro sprzedaż wyniosła 3,6 mld euro, i jest to wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku. EBITDA sięgnęła 624 mln euro, co oznacza wzrost o 6,0 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza (+9,0 proc. przy stałym kursie wymiany).

Spółka kontynuuje realizację programu inwestycyjnego na ten rok. Biedronka otworzyła 53 sklepy i przebudowała 153 lokalizacje w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.04.2024 15:45
Hebe wreszcie w warszawskiej Galerii Mokotów
Hebe w Westfield Mokotów, WarszawaHebe
Hebe dołączyło do najemców jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie. W Westfield Mokotów, znanej jako Galeria Mokotów, sieć drogeryjna otworzyła swój sklep w wersji ze strefą dermokosmetyczną.

Hebe ma kolejną drogerię na mapie kraju. Nowa placówka została otwarta w jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie Westfield Mokotów, znanej bardziej pod używaną powszechnie nazwą Galeria Mokotów. To centrum handlowe w sercu modnej dzielnicy biznesowej i mieszkaniowej. Od lat mają tu swoje sklepy drogerie i perfumerie: Douglas, Sephora, Super-Pharm, Rossmann, Kontigo, Quality Missala To tu otworzyły swoje luksusowe butiki marki Jo Malone oraz Guerlain. Sklepy firmowe prowadzi wiele znanych marek kosmetycznych, jak Inglot, Kiehl’s i wiele innych.

Hebe w Westfield Mokotów, tak jak wszystkie drogerie sieci, jest urządzona zgodnie z jej standardami i oferuje produkty ze wszystkich kluczowych kategorii. Zarazem jest to sklep z wydzieloną, osobną strefą dermokosmetyczną, którą posiadają wybrane drogerie Hebe. Taki asortyment oferuje również Hebe w warszawskich Złotych Tarasach. 

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Westfield Mokotów, 353 drogerie, w tym ponad 40 w Warszawie i podwarszawskich miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2024 13:25
Drogerie Hebe weszły do Wałcza
Drogeria Hebe otwarta 25 kwietnia 2024 r. w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A, w Wałczufot.Hebe
Sieć Hebe otworzyła swoją pierwszą drogerię w Wałczu powiększając tym samym sieć sprzedaży do 352 sklepów.

Drogeryjna sieć Hebe weszła ze swoją pierwszą placówką do Wałcza w województwie zachodniopomorskim. Sklep został otwarty 25 kwietnia w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A.

Tradycyjnie z otwarciem nowej lokalizacji wiążą się specjalne akcje promocyjne dla klientów, w tym 40-proc. obniżka na dermokosmetyki (2400 produktów) oraz 2600 produktów w ofercie „Hity cenowe” oraz wiele wybranych produktów w cenach obniżonych nawet o połowę.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z otwartą właśnie placówką w Wałczu, 352 drogerie.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. maj 2024 00:00