StoryEditor
Producenci
17.11.2022 00:00

Jak wygląda pierwszy w Polsce butik Jo Malone London?

Jo Malone London – brytyjska luksusowa marka specjalizująca się w niszowych zapachach, należąca do Estee Lauder – otworzyła swój pierwszy butik w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. W kilka dni od debiutu, zaprezentowała go dziennikarzom i twórcom internetowym.

Jo Malone London to brytyjski dom zapachowy. Markę stworzyła w 1991 r. Joanne Lesly Malone, a w 1994 r. otworzyła pierwszy butik z perfumami i kosmetykami pielęgnacyjnymi. Pięć lat później, w 1999 r. markę kupił koncern Estee Lauder. Dziś Jo Malone London jest obecna niemal na całym świecie, ale nie wszędzie otwiera swoje stacjonarne salony.

W Polsce marka Jo Malone London pojawiła się w 2017 r. i od tamtej pory jest sprzedawana w wybranych perfumeriach Douglas – są to obrandowane strefy, gdzie eksponowane są produkty marki. W niektórych lokalizacjach można również skorzystać z usług, którymi marka „dopieszcza” klientów, jak masaż dłoni i rąk, który poprzedza dobór kosmetyków o określonych zapachach. Można również personalizować flakoniki perfum grawerując na nich słowa, imiona, sentencje.

To wszystko i jeszcze więcej marka Jo Malone London zaprezentowała teraz w swoim firmowym butiku w warszawskiej galerii Westfield Mokotów. Przede wszystkim można tu zapoznać się z całą gamą produktów – nie tylko perfum, które są głównym biznesem marki. Ekspozycja została podzielona na kategorie – to perfumy, produkty do pielęgnacji ciała oraz zapachy do domu. Dodatkowe miejsce stworzono na ekspozycje sezonowe – obecnie zimową.

W wejściu wita klientów prezentacja bestsellerów marki. Domowego klimatu nadaje wnętrzu kącik z fotelami i stolikiem, gdzie na tle kominka można usiąść i wysłuchać opowieści na temat marki, kompozycji zapachowych i niejako stworzyć swoją własną.

Jo Malone London specjalizuje się bowiem w łączeniu zapachów. Filozofia „fragrance combing” polega na stworzeniu własnego podpisu zapachowego poprzez nakładanie na ciało kilku rodzajów perfum lub perfumowanych produktów do ciała. Wybieramy nuty uzupełniające się lub przeciwstawne, by stworzyć własną niepowtarzalną kompozycję z gotowych już produktów.

Wszystkie perfumy Jo Malone London są tak projektowane, by można je było nosić osobno lub łączyć ze sobą. Powstają w Londynie ze składników łączonych w unikalne kompozycje przy użyciu tradycyjnych metod oraz innowacyjnych technik. Studio kreatywne Jo Malone London tworzy zapachy z niewielkiej liczby składników, ale rzadko stosowanych lub tak łączonych w perfumiarstwie. Np. ciepła, ziołowa nuta zawarta jest  w klasycznym cytrusowym zapachu Lime Basil & Mandarin, a przydymiona nuta herbaty Earl Grey łączy się z orzeźwiającym świeżym ogórkiem w Earl Grey & Cucumber.

Sercem warszawskiego butiku marki jest stół, przy którym można testować wszystkie produkty, a także wykonać masaż dłoni i rąk i podczas niego tworzyć wspomnianą własną kompozycję zapachową, np. najpierw używając mydła o danej nucie zapachowej, a następnie nakładając balsam o innej nucie i dopełniając wszystko odrobiną perfum.

Na miejscu można spersonalizować perfumy grawerując na nich np. imię obdarowywanej osoby, ale także dobierając koreczek do butelki czy kolor wstążki, którą przewiązane są perfumy oraz opakowanie.

Standardowo jest to czarna wstążeczka, a produkty – bez względu na okazję – są elegancko pakowane. Jo Malone London jest marką luksusową i w każdym aspekcie jej bytności i działalności to widać – włączając w to ekspozycję produktów i ich cen.

Wnętrze warszawskiego butiku jest utrzymane w brytyjskim luksusowym klimacie marki i zawiera elementy, które znajdziemy także w jej londyńskiej siedzibie. Jednak zostało zaprojektowane z uwzględnieniem unikalnych potrzeb lokalnego rynku.

Butik Jo Malone London w warszawskiej galerii Mokotów jest pierwszym, ale być może nie ostatnim w Polsce. Na razie marka będzie obserwowała, jak koncept zostanie odebrany przez klientów. Niezmiennie kosmetyki Jo Malone London będą także sprzedawane w perfumeriach Douglas.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.02.2025 16:28
Pierre Gasly nowym ambasadorem perfum Gentleman Givenchy
Givenchy

Francuska marka perfum Givenchy Parfums ogłosiła nawiązanie współpracy z Pierre’em Gasly, kierowcą Formuły 1, który został nowym ambasadorem linii męskich zapachów Gentleman Givenchy. Wybór ten podkreśla elegancję i determinację sportowca, który swoją karierę wyścigową rozpoczął w młodym wieku, osiągając sukcesy na kolejnych etapach motorsportu. Współpraca ta zbiega się z premierą nowego zapachu z tej linii – Gentleman Society, który pojawi się na rynku jeszcze w tym roku.

Gasly, urodzony w 1996 roku, zadebiutował w Formule 1 podczas Grand Prix Malezji w 2017 roku. W kolejnych sezonach zdobywał cenne doświadczenie i sukcesy, w tym historyczne podium podczas Grand Prix Brazylii w 2019 roku, czyniąc go najmłodszym Francuzem na podium F1. Jego największym osiągnięciem pozostaje zwycięstwo w Grand Prix Włoch w 2020 roku. W 2024 roku ukończył sezon jako dziesiąty w klasyfikacji kierowców, a jego zespół BWT Alpine F1 Team zajął szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów, do czego przyczyniło się m.in. jego piąte podium w Grand Prix Brazylii.

CEO Givenchy Parfums, Romain Spitzer, podkreślił, że Gasly doskonale odzwierciedla ducha marki, łącząc w sobie dążenie do doskonałości, nowoczesne podejście oraz naturalną elegancję. Jego obecność jako ambasadora Gentleman Givenchy ma podkreślić te wartości oraz inspirować mężczyzn na całym świecie. Wybór sportowca wskazuje na rosnące znaczenie połączenia luksusu i sportu, które zyskuje coraz większą popularność w świecie perfum i mody.

Sam Pierre Gasly wyraził entuzjazm związany z nową współpracą, podkreślając, że Givenchy to marka, która reprezentuje wartości bliskie jego sercu: odwagę, szacunek i zaangażowanie. Jako ambasador Gentleman Givenchy będzie twarzą nowego zapachu Gentleman Society, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.

To nie jedyny mariaż świata sportu z kosmetycznym. W ostatnich latach w świat beauty wkroczyli jako ambasadorowie/ambasadorki lub właściciele/właścicielki marek m.in. Cameron Brink (Urban Decay), Serena Williams (Wyn Beauty), Jake Paul (W), Jared McCain (Sally Hansen), i Iga Świątek (Lancôme).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
17.02.2025 15:07
Your Turn – nowy rozdział w perfumowej drodze Billie Eilish
Najnowsza kompozycja Billie Eilish, czyli Your Turn, zwraca uwagę zupełnie zabawnym flakonemEilish Fragrances

Your Turn, najnowszy zapach sygnowany przez artystkę młodego pokolenia, stanowi zmianę w stosunku do poprzednich perfum, wydawanych przez piosenkarkę pod własnym nazwiskiem jako Eilish, Eilish No. 2 i Eilish No. 3. Konsekwentnie są one wytwarzane z uwzględnieniem wegańskich składników.

Pierwsze perfumy Billie Eilish zadebiutowały w 2021 i okazały się dużym sukcesem (szczególnie pierwsza, oparta na wanilii kompozycja). Pierwsze trzy odsłony perfum sygnowanych przez Eilish trafiły do charakterystycznych flakonów w kształcie popiersia piosenkarki. 

Najnowsza kompozycja, czyli Your Turn, zwraca uwagę zupełnie innym, zabawnym flakonem w kształcie połączonych ze sobą, srebrzystych kostek do gry. 

Zawsze byłam niezwykłą pasjonatką zapachów, uwielbiam proces tworzenia czegoś nowego. Z przyjemnością dzielę się najnowszym zapachem i flakonem w mojej kolekcji perfum, Your Turn – zapowiedziała Billy Eilish.

Najnowszy zapach został opracowany we współpracy z Parlux Ltd., głównym “nosem” zapachu jest Frank Voelkl – ceniony perfumiarz z DSM-Firmenich. Voelkl stoi za sukcesemem kilku cenionych niszowych kompozycji (np. You – Glossier, Santal 33 – Le Labo).

Tworzenie Your Turn z Billie było podróżą pełną odkryć. Pracowaliśmy nad niezliczonymi iteracjami, aby opracować zapach, który oddaje ciepło i bogactwo drzewa sandałowego, a jednocześnie zawiera coś niespodziewanie świeżego. To zapach, który odzwierciedla wizję indywidualności i wyjątkowości Billie – wyjaśnił Voelkl. 

Podobnie jak wszystkie wcześniejsze perfumy Eilish, również formuła Your Turn zawiera składniki czyste i wegańskie. W produkcji opakowania wykorzystano przyjazny dla środowiska Envirofoil, wytwarzany w pełni przy użyciu odnawialnej energii wiatrowej. 

Proces był piękną współpracą, od stworzenia zapachu po projekt butelki. To wstęp do kolejnego etapu współpracy z Billie Eilish Fragrances – podkreśliła Lori Singer, prezes Parlux Ltd. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. luty 2025 19:02