StoryEditor
Producenci
25.09.2025 10:42

Intercos – dostawca Estée Lauder, planuje 200-miliardowe inwestycje w USA

Wielki przełom dla Intercos nastąpił w momencie, gdy Ferrari nawiązał strategiczne partnerstwo z gigantem branży kosmetycznej – Estée Lauder, / Intercos mat.pras.

Producent kosmetyków Intercos Group stara się o sfinalizowanie co najmniej jednej akwizycji w USA – największym rynku kosmetycznym świata. Cel Intercos to rozszerzenie swojej działalności w zakresie pielęgnacji skóry i włosów. Intercos to włoska firma z ponad 50-letnią tradycją, będąca dostawcą dla takich marek jak Estée Lauder Cos. i Dolce & Gabbana.

Firma Intercos planuje osiągnąć przychody w przedziale od 100 do 200 milionów dolarów – jak potwierdził w rozmowie z Bloomberg Renato Semerari, prezes Intercos. Dodał, że wytypowano już “jednego kandydata do przejęcia”, a kilka innych firm jest również na jego celowniku. Odmówił jednak podania dalszych szczegółów.

Aktywnie działamy w celu zakupu firmy z sektora pielęgnacji skóry i włosów w USA, mamy produkcyjną lukę w tym sektorze  – stwierdził Semerari.

Intercos jako producent kontraktowy posiada dwie fabryki kosmetyków w USA, ale brakuje mu mocy produkcyjnych w zakresie produktów do pielęgnacji włosów i skóry. Dlatego prezes stara się pozyskać uznane marki lub wschodzące, modne firmy. Jego zdaniem szansa na znalezienie takich producentów w krajach zachodnich jest największa właśnie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Jeśli chodzi o planowane przejęcie, Intercos przewiduje, że transakcji ten nie uda się sfinalizować do końca roku.

Firma Intercos, mająca siedzibę w Brianza, została założona w 1972 roku przez 82-letniego obecnie prezesa, Dario Ferrari, który posiada ok. 32 proc. udziałów. Firma, której obecna wartość rynkowa to blisko 1,17 mld euro, pełni funkcję strategicznego partnera dla dużych marek, opracowując, produkując i pakując dla nich produkty kosmetyczne.

Ferrari stworzył nowy model biznesowy w branży kosmetycznej. Jego matka była chemiczką, działającą w branży kosmetycznej. Zrozumiał, że rynek makijażu to rynek zakupów impulsowych, więc zaczął inwestować w badania i rozwój, aby dostarczać klientom innowacyjne produkty – powiedział Semerari. 

Wielki przełom Intercos nastąpił w momencie, gdy Ferrari nawiązał strategiczne partnerstwo z gigantem branży kosmetycznej – Estée Lauder, powiedział Semerari. Zespół Ferrariego stworzył puder kosmetyczny. Gdy trafił on w ręce Leonarda Laudera, ten zakochał się w jego formule. Lauder niedługo później stworzył wraz z Ferrarim spółkę joint venture.

Stany Zjednoczone są wiodącym globalnie rynkiem produktów kosmetycznych. Mimo wzrostu ceł, Intercos nie odczuł tego negatywnie. Firma, dbając o dobro swoich klientów, przeniósł produkcję do zakładów w takich krajach, jak Korea Południowa, Włochy i USA – wyjaśnił Semerari.

W sierpniu Intercos poinformował, że spodziewa się w tym roku wzrostu przychodów w „bardziej umiarkowanym tempie”, niż przewidywany wcześniej poziom 5-7 proc. Sprzedaż w pierwszej połowie roku wzrosła o 5 proc. do 525 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim, a skorygowany zysk przed podatkami i amortyzacją wzrósł o 17 proc. do 75 mln euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 10:50
Katarzyna Paciorkowska i Jarosław Brzozowski dołączają do zespołu Floslek
Stanowisko marketing managera w firmie Floslek obejmuje Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beautymat.pras.

Floslek, polska marka dermokosmetyczna z ponad 30-letnim doświadczeniem, wchodzi w nowy etap rozwoju. Do zespołu dołączyły dwie osoby, które wzmocnią działania w obszarze sprzedaży i marketingu. Są to Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży w firmie, a także Katarzyna Paciorkowska, obejmująca stanowisko marketing managera.

Wzmocnienie kompetencji w sprzedaży

Jarosław Brzozowski, nowy dyrektor sprzedaży Floslek, będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce oraz współpracę z kluczowymi partnerami handlowymi.

Wspólnie z zespołem chcemy budować jeszcze bliższe relacje z partnerami handlowymi i konsekwentnie rozwijać potencjał marki Floslek w nowoczesnych kanałach sprzedaży – podkreśla Jarosław Brzozowski. Jest on od ponad 20 lat związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną, odpowiadał za sprzedaż i strategię rozwoju wielu polskich marek, m.in. Soraya, Dermika, Salvequick, Bio-Oil, Natura Siberica, Organic Shop, Janda czy Rosa Impex.

image
Jarosław Brzozowski - nowy dyrektor sprzedaży Floslek
mat.pras.

W Spółce Floslek odpowiada za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii sprzedażowej i cenowej w poszczególnych kanałach dystrybucji – w pełnej synergii z nowoczesnym wymiarem marketingowym produktów.

Nowoczesny marketing z emocją

Stanowisko marketing managera zajmie Katarzyna Paciorkowska, od ponad 15 lat związana z branżą beauty. Ma ona na swoim koncie ma liczne sukcesy w kreacji, wdrożeniach i rozwoju marek z segmentów: makijaż, pielęgnacja skóry i włosów oraz perfumeria. Odpowiadała za strategie marketingowe i komunikację 360° w firmach Verona Products Professional oraz Tenex. Jest też twórczynią start up’u Yolyn, zrealizowanego kompleksowo od pomysłu do odsprzedaży.

WSspółce Floslek zajmie się strategią komunikacji, trade marketingiem oraz wdrażaniem nowoczesnych i angażujących działań wspierających sprzedaż i wizerunek brandów w duchu new Floslek – marki nowoczesnej, otwartej i bliskiej konsumentom.

Chcemy, by Floslek był postrzegany nie tylko jako ekspert w dziedzinie dermokosmetyków, ale również jako brand nowoczesny, inspirujący i autentyczny. Naszym celem jest połączenie naukowej rzetelności z emocjonalnym, angażującym językiem komunikacji. To dla nas moment nowego otwarcia – mówi Katarzyna Paciorkowska.

Floslek z nową energią

Wzmocnienie działów sprzedaży i marketingu to element szerszej transformacji, jaką przechodzi Spółka Floslek. Firma stawia na nowoczesną komunikację, digitalowe formaty, współpracę z influencerami oraz rozbudowę oferty produktowej dopasowanej do współczesnych potrzeb konsumentów.

Floslek to marka z silnym DNA i ogromnym zaufaniem klientów. Teraz czas na jej nowy rozdział, łączący doświadczenie z nową energią i świeżym spojrzeniem – podsumowuje Katarzyna Furmanek, Prezes Zarządu Floslek Sp. z o.o.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.11.2025 10:28
Marka odzieży sportowej zadebiutuje z kolekcją zapachów
Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – mówi Michelle Peluso, CEO RevlonRevlon mat.pras.

Koncern Revlon podpisał globalną umowę licencyjną na perfumy z Champion – kultową amerykańską marką odzieży sportowej, należącą do Authentic Brands Group (ABG). Umowa obejmuje wprowadzenie na rynek pierwszej w historii kolekcji zapachów, wydanej pod marką Champion. Produkty mają trafić na rynek w 2027 roku.

Planowana kolekcja zapachów ma nawiązywać do charakterystycznego ducha marki Champion – odważnego, pewnego siebie i bezkompromisowo oryginalnego i będzie obejmować wyraziste zapachy dla mężczyzn i kobiet, inspirowane dziedzictwem marki oraz nowoczesną estetyką. Więcej szczegółów będzie ujawnianych w nadchodzących miesiącach.

Partnerstwo z Revlon jest naturalnym przedłużeniem ewolucji Champion – komentuje Jarrod Weber, globalny prezes ds. sportu i stylu życia w Authentic Brands Group. – W miarę jak rozszerzamy naszą obecność w modzie i lifestyle’u, zapachy stają się kolejnym obszarem naszego zainteresowania. Revlon, wieloletni, zaufany i sprawdzony partner Authentic, ma wyjątkową pozycję, aby pomóc nam stworzyć sensoryczne doznania, które rezonują z naszą globalną publicznością – dodaje prezes.

Partnerstwo jest zgodne z celem Revlon, jakim jest ożywienie działalności perfumeryjnej poprzez zbudowanie portfolio zapachów inspirowanych stylem życia, które trafia do współczesnych konsumentów.

Silne dziedzictwo Champion i jego kulturowe znaczenie czynią go solidnym partnerem dla Revlon – dodaje Michelle Peluso, CEO Revlon. – Z radością witamy Champion w naszym portfolio marek w tym kluczowym momencie zarówno dla Champion, jak i Revlon. Koncentrując się na dotarciu do kolejnego pokolenia, z radością wnosimy energię Champion do świata zapachów, co stanowi kolejny krok w odrodzeniu Revlon – podkreśla Peluso.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 01:19