StoryEditor
Producenci
25.09.2025 10:42

Intercos – dostawca Estée Lauder, planuje 200-miliardowe inwestycje w USA

Wielki przełom dla Intercos nastąpił w momencie, gdy Ferrari nawiązał strategiczne partnerstwo z gigantem branży kosmetycznej – Estée Lauder, / Intercos mat.pras.

Producent kosmetyków Intercos Group stara się o sfinalizowanie co najmniej jednej akwizycji w USA – największym rynku kosmetycznym świata. Cel Intercos to rozszerzenie swojej działalności w zakresie pielęgnacji skóry i włosów. Intercos to włoska firma z ponad 50-letnią tradycją, będąca dostawcą dla takich marek jak Estée Lauder Cos. i Dolce & Gabbana.

Firma Intercos planuje osiągnąć przychody w przedziale od 100 do 200 milionów dolarów – jak potwierdził w rozmowie z Bloomberg Renato Semerari, prezes Intercos. Dodał, że wytypowano już “jednego kandydata do przejęcia”, a kilka innych firm jest również na jego celowniku. Odmówił jednak podania dalszych szczegółów.

Aktywnie działamy w celu zakupu firmy z sektora pielęgnacji skóry i włosów w USA, mamy produkcyjną lukę w tym sektorze  – stwierdził Semerari.

Intercos jako producent kontraktowy posiada dwie fabryki kosmetyków w USA, ale brakuje mu mocy produkcyjnych w zakresie produktów do pielęgnacji włosów i skóry. Dlatego prezes stara się pozyskać uznane marki lub wschodzące, modne firmy. Jego zdaniem szansa na znalezienie takich producentów w krajach zachodnich jest największa właśnie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Jeśli chodzi o planowane przejęcie, Intercos przewiduje, że transakcji ten nie uda się sfinalizować do końca roku.

Firma Intercos, mająca siedzibę w Brianza, została założona w 1972 roku przez 82-letniego obecnie prezesa, Dario Ferrari, który posiada ok. 32 proc. udziałów. Firma, której obecna wartość rynkowa to blisko 1,17 mld euro, pełni funkcję strategicznego partnera dla dużych marek, opracowując, produkując i pakując dla nich produkty kosmetyczne.

Ferrari stworzył nowy model biznesowy w branży kosmetycznej. Jego matka była chemiczką, działającą w branży kosmetycznej. Zrozumiał, że rynek makijażu to rynek zakupów impulsowych, więc zaczął inwestować w badania i rozwój, aby dostarczać klientom innowacyjne produkty – powiedział Semerari. 

Wielki przełom Intercos nastąpił w momencie, gdy Ferrari nawiązał strategiczne partnerstwo z gigantem branży kosmetycznej – Estée Lauder, powiedział Semerari. Zespół Ferrariego stworzył puder kosmetyczny. Gdy trafił on w ręce Leonarda Laudera, ten zakochał się w jego formule. Lauder niedługo później stworzył wraz z Ferrarim spółkę joint venture.

Stany Zjednoczone są wiodącym globalnie rynkiem produktów kosmetycznych. Mimo wzrostu ceł, Intercos nie odczuł tego negatywnie. Firma, dbając o dobro swoich klientów, przeniósł produkcję do zakładów w takich krajach, jak Korea Południowa, Włochy i USA – wyjaśnił Semerari.

W sierpniu Intercos poinformował, że spodziewa się w tym roku wzrostu przychodów w „bardziej umiarkowanym tempie”, niż przewidywany wcześniej poziom 5-7 proc. Sprzedaż w pierwszej połowie roku wzrosła o 5 proc. do 525 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim, a skorygowany zysk przed podatkami i amortyzacją wzrósł o 17 proc. do 75 mln euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
29.09.2025 12:19
Revlon z nową szefową działu perfum marki Elizabeth Arden
Marka Elizabeth Arden świętuje w tym roku swoje 115. urodzinyElizabeth Arden mat.pras.

Revlon awansował Amber Garrison, doświadczoną w branży beauty managerkę, na stanowisko szefowej marki Elizabeth Arden. Garrison, mająca ponad 20-letnie doświadczenie w tej branży, będzie globalnie zarządzać kategorią perfum. Informacja o tej zmianie personalnej zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden.

Garrison w ostatnim czasie pełniła funkcję globalnej prezes marki Origins w The Estée Lauder Companies, gdzie zarządzała procesami innowacji i przyspieszenia rozwoju cyfrowego. Wcześniej pracowała w Boston Consulting Group, gdzie zdobyła doświadczenie w zakresie transformacji marek i globalnej strategii.

W imieniu zarządu i zespołu managerskiego z radością witam Amber w firmie Revlon. Wniesie ona strategiczną jasność, błyskotliwość w budowaniu marki i głębokie zrozumienie konsumentów. Będzie ona solidnym uzupełnieniem naszego zespołu i naszej globalnej działalności perfumeryjnej. Z Amber na pokładzie umacniamy światowej klasy zespół managerów, który kształtuje kolejny rozdział Revlon – komentuje Michelle Peluso, dyrektor generalna Revlon.

Informacja zbiega się ze 115. rocznicą marki Elizabeth Arden, któremu towarzyszy nowa strategia transformacji i innowacji marki.

W segmencie zapachów portfolio Revlon nadal tworzy dynamikę, którą przyspieszymy, tworząc niezapomniane doznania zapachowe, intrygujące wiele pokoleń. Nie mogę się doczekać, aby dołączyć do zespołu i wspólnie kształtować przyszłość – mówi Amber Garrison, podkreślając, że jest zaszczycona, mogąc brać udział w kolejnym rozdziale historii i dziedzictwa Elizabeth Arden.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
26.09.2025 13:04
Spotkanie z marką, która stawia na naturę – wśród gości doktor botaniki
Na zdjęciu od lewej: Agnieszka Cegielska, Ewelina Zięba (Farmona), Magdalena Tabor (Farmona), Barbara Barcikowska (Quality PR), dr Artur ZagajewskiFoto media Kosmala Ewa&Piotr

W tym tygodniu w warszawskiej restauracji Belvedere, w otoczeniu przyrody, odbył się event zorganizowany przez markę Herbal Care. Goście mogli się dowiedzieli się, jakie zmiany zaszły w tej marce, która postawiła na naturę. Spotkanie poprowadziła propagatorka naturalnego stylu życia – dziennikarka Agnieszka Cegielska, a gościem specjalnym był botanik, pasjonat roślin – dr Artur Zagajewski.

W ostatnim czasie marka Herbal Care, należąca do Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, przeszła metamorfozę. Obecna na polskim rynku od 2007 roku chce być jeszcze bliżej swoich odbiorców: bardziej zrozumiała i funkcjonalna, ale nadal tak samo wierna roślinnym składnikom i zielarskim tradycjom. To właśnie te zmiany były tematem spotkania w sercu Łazienek Królewskich w Warszawie.

Podczas części oficjalnej spotkania Barbara Barcikowska, z organizującej wydarzenie agencji Quality Public Relations, opowiedziała zaproszonym dziennikarzom i influencerom, że wprowadzone zmiany to krok naprzód, który rozwija dotychczasową tożsamość marki, lecz ją rozwija. Herbal Care ma teraz zmieniony logotyp, minimalistyczną grafikę oraz butelki z zamknięciem typu disc-top. 

Marka stawia nie tylko na redesign, ale także wprowadza do oferty nowe propozycje. O najczęstszych problemach i potrzebach związanych z włosami i twarzą opowiedziała gościom Ewelina Zięba, Liderka Zespołu Badań i  Rozwoju Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Rozmowa ta była doskonałym wprowadzeniem do wystąpienia gościa specjalnego, zwanego „ulubionym botanikiem Polaków” – Artura Zagajewskiego. Przybliżył on gościom fascynujący świat roślin, które nas otaczają, podzielił się również ciekawostkami.

image
Dla gości eventu w restauracji Belvedere przygotowano szereg atrakcji
Foto media Kosmala Ewa&Piotr

Na zaproszonych dziennikarzy i influencerów czekały także liczne atrakcje, związane z roślinami. Goście mogli wykonać własną „lasagne kwiatową” w doniczce podczas warsztatów, co było kreatywnym nawiązaniem do natury marki. Przygotowano dla nich również specjalne punkty do zdjęć: ściankę oraz efektowne lustro w pięknej kwiatowej aranżacji, za co otrzymywali personalizowane upominki.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. wrzesień 2025 13:41