REKLAMAK-Beauty wrzesień-październik 2018 - baner główny

PRODUCENCI I MARKI

Analizy

KONSUMENT i TRENDY

 

5 stycznia 2018, 12:35



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Zmianę preferencji konsumenckich i odchodzenie od lokalnych producentów na rzecz globalnych widać m.in. w kategorii produktów do prania

Zmianę preferencji konsumenckich i odchodzenie od lokalnych producentów na rzecz globalnych widać m.in. w kategorii produktów do prania (fot. Wiadomości Kosmetyczne)

Według najnowszych badań firmy Nielsena uwaga konsumentów na całym świecie kieruje się w stronę globalnych producentów zamiast ich lokalnych odpowiedników. Lokalni producenci przegrywają z globalnymi brandami w większości kategorii, czy to oznacza odwrócenie trendu na lokalność, z którym mamy do czynienia już od kilku lat?

REKLAMAVI Forum Branzy Kosmetycznej - belka w artykułach

Według raportu „Nielsen Global Brand-Origin Report” analizującego najważniejsze preferencje konsumentów oraz ich sentyment, czyli emocje związane z postrzeganiem przez nich produktów wytwarzanych przez lokalnych versu globalnych lub międzynarodowych producentów. Raport objął swoim zasięgiem 34 kategorie marek. Najnowsze wyniki raportu są zaskakujące ze względu na fakt, iż dotychczas ankiety wykazywały balans pomiędzy markami globalnymi i lokalnymi. Najnowsza analiza jasno mówi jednak o tym, że w 2016 roku konsumenci preferowali marki globalne w większości dostępnych w badaniu kategorii.

Najsilniejsza preferencja w stosunku, co do globalnych producentów widoczna jest przy produktach związanych z opieką nad dzieckiem (pieluszki/chusteczki i odżywki/mleko modyfikowane). W przypadku tych dóbr odpowiednio tylko 7 proc. i 10 proc. konsumentów przyznało, że woli kupić je od lokalnych dostawców. Inną kategorią marek, gdzie konsumenci wykazali niskie zaangażowanie w lokalne zakupy są produkty związane z witaminami i suplementami (12 proc. preferuje lokalne), jedzeniem dla zwierząt (12 proc.), kobiecymi produktami do pielęgnacji (13 proc.) czy energetykami i napojami sportowymi(14 proc.).

Istnieją jednak kategorie, w których konsumenci byli bardziej skłonni do wyboru lokalnej marki. Z reguły są to produkty spożywcze. Jako pierwsze należy wskazać produkty mleczne (54 proc. preferuje lokalne), herbatniki /chipsy/przekąski/ciastka (32 proc.), lody (31 proc.) i mineralną/butelkowaną wodę (30 proc.).

Kategorie, w których widać największą zmianę preferencji konsumenckich i odchodzenie od lokalnych producentów na rzecz globalnych to wspomniana wcześniej woda mineralna (spadek o 22 punkty procentowe w porównaniu z 2015 rokiem), zupki błyskawiczne z makaronem (spadek o 21 punktów procentowych na 21 proc.), produkty do higieny jamy ustnej (spadek o 15 punktów procentowych na 18 proc.), produkty do prania (spadek o 13 punktów procentowych na 21 proc.), jedzenie dla zwierząt (spadek o 13 punktów procentowych na 12 proc.) i pieluszki i chusteczki dla niemowląt (spadek o 11 punktów procentowych na 7 proc.). Natomiast kosmetyki do włosów (18 proc.) oraz jedzenie dla dzieci/mleko modyfikowane (10 proc.) to kategorie, w przypadku których lokalne marki odnotowały spadek o 10 punktów procentowych od 2015 roku.

- W coraz bardziej globalnym świecie, walka marek zmierza w kierunku zrozumienia konsumenta, jego potrzeb, zachowań, stylu życia i gustu. Marka, która jako pierwsza zrozumie to, czym żyje konsument zdobędzie jego serce i umysł - zauważa  Regan Leggett, head of foresight and thought leadership, Growth Markets.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Szary 1 8 miesięcy temu

    Marki globalne wygrywają bo są globalne, czyli mają gigantyczny wpływ na kupca ze względu na szerokie portfolio i osiągane obroty w sieci sprzedaży. Mogą tym samy wymuszać pozycję na półce, mogą zmuszać sieci do usuwania lokalnej konkurencji , mogą wykupywać miejsce na półce rugując marki lokalne. Stać je na szerokie akcje reklamowe zarówno w ATL jak i BTL , są obecne w akcjach sieci ( cały czas ) . Kupują też marki lokalne ( poczytajcie kto jest właścicielem wielu teoretycznie polskich marek ) Trzeba jednak za wszelką cenę edukować klientów jak rozpoznawać marki lokalne i JAK NIEZWYKLE ważne jest kierowanie pieniędzy do lokalnych przedsiębiorstw . Ktoś kto bezmyślnie kupuje zgrzewkę wody mineralnej z globalnej firmy szkodzi w konsekwencji sobie i swojemu otoczeniu. Biorąc pod uwagę ,że można w tej samej cenie kupić znacznie lepszą, zdrowszą i zostawiającą u nas kasę wodę. To samo z innymi artykułami . Warto sprawdzać gdzie idzie nasza kasa

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony