StoryEditor

Barbara Nesterowicz, Katarzyna Waszek, Nielsen IQ: 95 proc. konsumentów otworzyło się na nowe strategie zakupowe. Zyskuja na tym marki kosmetyczne

Barbara Nesterowicz, client business partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik zespołu analiz dla klientów detalicznych z firmy badawczej NielsenIQ podczas wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2023 / Shootit Photography
Ostatnie trzy lata były dla branży FMCG niewiarygodnie trudne. Kolejne będą równie wymagające – uważają Barbara Nesterowicz, client business partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik zespołu analiz dla klientów detalicznych z firmy badawczej NielsenIQ. Dlatego podczas swojego wystąpienia na Forum Branży Kosmetycznej 2023 zwróciły uwagę na pięć trendów, których znajomość może być przydatna dla uczestników rynku, a zwłaszcza dla marek kosmetycznych.

Pierwszym trendem, na ktory zwróciły uwage ekspertki z firmy Nieksen jest inflacja. Ceny rosną i nie powinniśmy sie spodziewać, że to się zmieni w ciągu 12 miesięcy. Rok remu za przykładowy kosmetyk kosztujący 10 zł, dziś trzeba zapłacić 13 zł. A zarobki w takim tempie nie rosły. W związku z tym spadła i spadać będzie siła nabywcza Polaków.

W kontrze jest jednak drugi trend, którym jest rosnąca odporność konsumentów. Konsumenci się uodpornili na podwyżki cen i znajdują sposoby radzenia sobie z tą sytuacją.

Z tego wynika trzeci trend: przemyślane, zdroworozsądkowe wydatki. Konsumenci zrezygnowali z dużych jednorazowych wydatków na dom czy wakacje i skupili się na wydatkach na dobra FMCG.

Czwartym trendem jest wzrost znaczenia marki własnej. I tu ekspertki NielsenIQ zapewniają, że zwrócenie się klientów w stronę tych produktów to zachowanie, które z pewnością pozostanie z nami na dłużej.

Ostatnim istotnym trendem rynku FMCG jest wzrost jego wartości, przy jednoczesnych spadkach wolumenowych. Tu jednak kosmetyki mogą pochwalić się wyjątkowymi osiągnięciami, ponieważ jako jedyne notują - minimalny, ale zawsze - wzrost wolumenowy. Wypracowują go zwłaszcza produkty do pielęgnacji twarzy, makijażu oraz odżywki do włosów.

 

Zmiana strategii zakupowych   

 

Okazuje się, że 95 proc. konsumentów zmieniło sposoby zarządzania budżetem i otworzyło się na nowe strategie. Co drugi Polak częściej chodzi do dyskontu, co trzeci zwraca się na zakupach ku marce własnej, a co piąta osoba szuka dobrych ofert onlinie. Przy tym wszystkim drogerie wciąż mają silną pozycję w sprzedaży kosmetyków. Warto jednak odnotować, że również dyskonty zyskują na znaczeniu.

 

Kosmetyki marek własnych zdobywają coraz większą popularność

 

Kosmetyki marek własnych odnotowały 8 proc. wzrost sprzedaży. Obecnie w kategorii pielęgnacja ciała produkt marki własnej zajmuje drugą pozycję. Podobnie w żelach pod prysznic i szamponach. W kategorii do pielęgnacji twarzy produkt marki własnej ma pozycje trzecią, ale za to przesunął się o pięć miejsc w ciągu dwóch lat. Marka własna w makijażu zajmuje pozycję siódmą, ale w produktach do paznokci jest nr 1.

 

Rośnie kosmetyczna oferta online

 

Marki kosmetyczne czują się bardzo dobrze w e-commerce. Ten kanał sprzedaży notuje dwukrotnie wyższe tempo wzrostu niż sklepy stacjonarne i dotyczy to wszystkich kategorii produktowych. Przewagą e-commerce jest szeroki wybór – detaliści często testują tu nowe marki i produkty. W rezultacie liczba produktów jest tu średnio pięć razy większa niż w sklepach stacjonarnych. Równocześnie średnia liczba kosmetyków w stacjonarnych drogeriach zmalała o 8 proc.

Ekspertki z NielsenIQ zwróciły przy okazji uwagę, że polski rynek FMCG, podobnie do całej Europy Środkowej, notuje o wiele większe wzrosty (35 proc.) niż jest to widoczne na rynkach Europy Zachodniej (10 proc.). 40 proc. konsumentów robiących zakupy w internecie przyznaje, że kupiła produkt FMCG w interncie i bardzo często są to kosmetyki. Dominujące kategorie to pielęgnacja włosów, skin care i face care. Przy czym odżywka do włosów jest często powodem rozpoczęcia zakupów online. Dopiero do niej dokładane są kolejne produkty.

 

 

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. Forum organizowane jest przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, wchodzącą w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

 

image
wiadomoscikosmetyczne.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Poznaj portfolio Eurus na Forum Branży Kosmetycznej
WaterWipes to jedna z popularniejszych marek w portfolio Eurus.Eurus

Eurus sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku to jeden z czołowych graczy na polskim rynku kosmetycznym, oferujący szeroki wachlarz produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Firma, będąca największym dystrybutorem marek koreańskich w Polsce, nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania do swojej oferty, a jej przedstawicieli i bogate portfolio będzie można poznać na Forum Branży Kosmetycznej — już 24. października 2024!

Eurus sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku jest jednym z wiodących producentów i dystrybutorów kosmetyków w Polsce. W ofercie firmy znajduje się ponad 20 marek kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów (ponad 3500 SKU). Eurus współpracuje z ponad 300 klientami B2B oraz jest właścicielem sklepu internetowego natinati.pl 

image
W portfolio Eurus znajduje się między innymi marka Receptury Zielarki.
Eurus
Eurus jest największym dystrybutorem kosmetyków marek koreańskich w Polsce, wśród których wybiera i wprowadza na polski rynek te najbardziej innowacyjne i o największym potencjale sprzedażowym. Najbardziej znane marki koreańskie w portfolio Eurus to m.in.  MEDIHEAL, ésfolio i PETITFÉE. Są to: Neboa – naturalne, wegańskie kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry głowy, KIMOCO - z szerokim portfolio koreańskich masek w płachcie do twarzy i płatków pod oczy, oraz REVOSS Professional i Mevelle Professional – profesjonalne produkty do włosów i skóry głowy do domowego stosowania. Najnowsza marka w ofercie firmy to Receptury Zielarki. Jest to komplementarna linia do pielęgnacji włosów i ciała, zgodna z najnowszymi trendami, jaki mi są m.in. powrót do natury oraz chęć stosowania kosmetyków o prostych, ale sprawdzonych recepturach.

image
Eurus
Od ponad roku portfolio dystrybuowanych przez Eurusa produktów poszerzyło  się o chusteczki oczyszczające i chroniące skórę irlandzkiej marki WaterWipes®. W ponad 50 krajach świata każdego dnia rodzice odkrywają zalety skutecznie oczyszczających, a jednocześnie bardzo delikatnych dla skóry niemowląt i dzieci chusteczek WaterWipes® Chusteczki są polecane nawet do szczególnie wrażliwej skóry noworodków i wcześniaków. Zawierają tylko dwa składniki: 99,9 proc. wody i kroplę ekstraktu owocowego. Chusteczki nie zawierają plastiku i są w 100 proc. biodegradowalne. Zostały zatwierdzone przez Brytyjskie Stowarzyszenie Alergii i Zdrowia Skóry. Wśród dystrybuowanych przez firmę Eurus marek jest również węgierska marka Kallos Cosmetics, która ma w swojej ofercie kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała.

Produkty marek z portfolio Eurus można kupić w największych sieciach drogeryjnych, w sklepach internetowych i marketach na terenie całego kraju. Marka Neboa jest sprzedawana również za granicą; rynki eksportowe to Niemcy, Chorwacja, Ukraina, Rumunia, Stany Zjednoczone i Kanada. Jesienią 2022 r. Eurus uruchomił nowoczesną platformę sprzedażową B2B z kosmetykami z całego świata, skierowaną do sklepów internetowych, drogerii stacjonarnych i salonów kosmetycznych, którym zależy na zwiększeniu zysków i rozwoju biznesu. Na platformie https://eurusb2b.pl/  znajdują się kosmetyki z kategorii pielęgnacja twarzy, ciała i włosów, dla kobiet, mężczyzn i dzieci oraz produkty do higieny jamy ustnej. Przewagą konkurencyjną jest bogaty wybór kosmetyków azjatyckich, a zwłaszcza koreańskich masek w płachcie, w zróżnicowanym zakresie cenowym oraz szeroka gama produktów do włosów.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
04.10.2024 12:39
Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024
Rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. Na zdjęciu Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute i odbierający statuetkę Drogeria Roku Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacjafot. Shootit

Drogeria Roku 2024 i badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce – ich wyniki poznamy już na Forum Branży Kosmetycznej 2024 października. Oba badania konsumenckie, na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych, prowadzi firma badawcza Mobile Institute.

Drogeria Roku – to wyjątkowy ranking wskazujący najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz e-drogerie działające na polskim rynku. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych prowadzi go od kilkunastu lat, a statuetką Drogerii Roku mogą pochwalić się czołowi retailerzy działający w biznesie kosmetycznym.

Od ubiegłego roku formuła rankingu została zmieniona. Oddaliśmy głos konsumentom i to oni, a nie jak wcześniej – producenci kosmetyków – wybierają swoje ulubione drogerie i perfumerie oraz sklepy internetowe kupujące kosmetyki. Prowadząc projekt podjęliśmy współpracę z firmą badawczą Mobile Institute, która korzystając ze swojej bazy badawczej i narzędzi, przeprowadza badanie na nasze zlecenie na reprezentatywnej próbie respondentów (internautów).

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

– W tym roku po raz drugi mamy przyjemność realizować badanie konsumenckie, na podstawie którego wyłaniane są najlepsze drogerie i e-drogerie na rynku. Opinie, insighty i oceny zebraliśmy w tej edycji konkursu od ponad 1600 internautów – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Badani oceniali znane im drogerie i e-drogerie w kilkunastu kategoriach, między innymi pod kątem asortymentu, jakości obsługi, podążania za trendami, oferowania nowoczesnych rozwiązań zakupowych, ale i – coraz ważniejszej – społecznej odpowiedzialności biznesu. I zarówno w przypadku drogerii, jak i e-drogerii mamy w tym roku wyraźnego lidera. Dodatkowo wskazali też miejsca zakupowe, gdzie najchętniej kupują produkty z kategorii Beauty i – nie zdradzając szczegółów, są to nie tylko drogerie – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód. 

Statuetki Drogeria Roku 2024 rozdamy natomiast w kategoriach Najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz Najlepsze e-drogerie. Wskażemy również zwycięzcę całego rankingu, który otrzyma statuetkę Best of The Best.

Wyniki tegorocznego rankingu zaskoczyły nas tym, jak bardzo silni liderzy - w porównaniu do ubiegłego roku - wyłonili się w ocenach respondentów i jak małe różnice są między tymi, którzy staną na podium. Wskazuje to wyraźnie, że walka o klienta staje się coraz bardziej zaciekła, zarówno wśród drogerii stacjonarnych jaki w przestrzeni e-commerce. 

Dodatkowo Mobile Institute przeprowadza badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży w Polsce, w którym Wiadomości Kosmetyczne są partnerem. Pierwsza edycja badania odbyła się w ubiegłym roku. Wyniki okazały się tak intersujące, że w tym roku projekt znalazł swoją kontynuację. Wyniki badania, podobnie, jak wyniki rankingu Drogeria Roku, poznają uczestnicy Forum Branży Kosmetycznej 2024. Zaprezentujemy je podczas uroczystego rozdania nagród Drogeria Roku 2024 w wieczornej części wydarzenia.

Tak o badaniu opowiada Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute:

–  Konkursowi „Drogeria Roku” towarzyszy już drugi rok z rzędu obszerne badanie rynku kosmetycznego realizowane na internautach. W tym roku ta grupa to ponad 1600 osób.

Jego wyniki – udostępniane co roku uczestnikom Forum Branży Kosmetycznej, gdzie ogłaszane są wyniki rankingu – pozwalają menedżerom w branży śledzić najważniejsze wskaźniki zakupowe i zmiany na rynku beauty, a w szczególności dynamicznym e-beauty, gdzie produkty urodowe kupuje już 83 proc. badanych internautów.

W tym roku wzbogaciliśmy badanie m.in. o persony, strategie zakupowe związane z inflacją, rosnące kategorie produktowe oraz zakupy odpowiedzialne (green commerce) i patriotyzm konsumencki, a także ocenę polskich marek.

Badanie przyniosło wiele ogromnie ciekawych insightów, które właśnie analizujemy, aby zaprezentować je uczestnikom podczas Forum. Jednym z nich jest inny stosunek do zakupów beauty niż pozostałych kategorii, zarówno jeśli chodzi o styl zakupowy (dominuje przyjemnościowy), jak i strategie zakupowe wdrażane przez konsumentów w obliczu wzrostu cen.

Pojawiła dwie też dynamicznie rosnąca kategoria produktów – kosmetyki dla pupili. Kupuje je online już 13 proc. konsumentów. Po dalsze ciekawe wyniki zapraszam serdecznie Państwa na Forum.

12. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 24 października 2024 r. w hotelu Arche Krakowska. Wydarzenie ma charakter biznesowy. Łączy część konferencyjną – wykłady i debaty – z przestrzenią wystawienniczą i networkingową.

Czytaj więcej: Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października! 

Zobacz: galerię zdjęć z edycji 2023

Uczestnikami FBK są menedżerowie z sektora przemysłu, handlu i usług. Dla reprezentantów handlu –  sklepów, e-sklepów i sieci handlowych –  wstęp na Forum Branży Kosmetycznej jest bezpłatny.

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:59