StoryEditor
Producenci
22.09.2017 00:00

Tomasz Regucki, prezes firmy Eurus: zapotrzebowanie na naturalne kosmetyki nie jest chwilową modą

Drogerie wciąż poszukują innowacyjnych kosmetyków, które pozwolą im wyróżnić się na rynku. Certyfikowane kosmetyki naturalne, produkty azjatyckie – to jedne z najmodniejszych dziś kierunków, ale w wielu innych obszarach jest też dużo do zrobienia. – Z perspektywy drogerii ważne jest nawiązanie współpracy z dostawcą mogącym zapewnić interesującą ofertę, a także marketingowe wsparcie dla odsprzedaży produktów – mówi Tomasz Regucki, prezes firmy Eurus.

Jakie kategorie, Pana zdaniem, są perspektywiczne z punktu widzenia rozwoju rynku kosmetycznego?

Dla nas źródłem informacji o trendach w kosmetykach są zagraniczne blogi, vlogi i fora internetowe, a także oferta e-drogerii w krajach Europy Zachodniej, Dalekiego Wschodu czy w Stanach Zjednoczonych. Dzięki tym obserwacjom zauważyliśmy, że na krajowym rynku drogeryjnym pozostały niezagospodarowane obszary. Są to np. dobrej jakości, certyfikowane kosmetyki naturalne, preparaty pielęgnacyjne, ale i akcesoria urodowe, takie jak koreańskie maski tekstylne na twarz – produkty odpowiadające najbardziej aktualnym trendom, innowacyjne, modne, oferowane po rozsądnych cenach.

Faktycznie, są to produkty, które stały się bardzo modne i już drogerie to zauważyły.

Oczywiście nie jest tak, że w polskich drogeriach te kosmetyki są zupełnie nieobecne. Jednak jeśli porównamy ich ofertę z tym, co proponują sklepy we Włoszech czy w Niemczech, a nawet w Czechach czy krajach bałtyckich, to wyraźnie widać, że krajowa oferta jest wielokrotnie węższa. Uznaliśmy, że wiele jest tu do zrobienia. Tym bardziej że np. zapotrzebowanie na naturalne, zwłaszcza certyfikowane, kosmetyki nie jest chwilową modą. To trwały trend, który będzie się umacniał. Wskazuje na to coroczna dwucyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży tych produktów na wszystkich niemal rynkach.

Natura Siberica to przykład takiej marki z portfolio Waszej firmy, na którą otworzył się polski rynek. Można powiedzieć, że go szturmem podbiła.

To prawda. My jesteśmy bezpośrednim importerem kosmetyków estońskiej firmy EuroBio Lab, której flagową marką jest właśnie Natura Siberica. Mimo swojego wschodniego rodowodu kosmetyki spełniają wszystkie unijne wymogi i opatrzone są międzynarodowymi certyfikatami dla produktów organicznych, takimi jak Cosmos Natural. Odniosły sukces na wielu światowych rynkach i są coraz popularniejsze również w Polsce. Za tym sukcesem stoją ich składy oraz skuteczność działania. To idealne kosmetyki dla konsumentów znudzonych produktami koncernowymi i pragnących zadbać o swoją cerę, ciało i włosy z wykorzystaniem preparatów opartych o naturalne, certyfikowane komponenty, a przy tym atrakcyjnych wizualnie i niedrogich. Rozsądne ceny i dopracowany design to bowiem kolejne wyróżniki marki Natura Siberica. 

Na tym jednak nasza oferta się nie kończy. Na zagranicznych rynkach wciąż aktywnie poszukujemy firm i marek, które mają odpowiedź na pojawiające się trendy i mogą uzupełnić ofertę drogerii. Naszą domeną pozostają produkty innowacyjne. Proponujemy więc koreańskie maski i inne azjatyckie kosmetyki do pielęgnacji twarzy, w tym produkty oczyszczające cerę marki Pilaten.

Bardzo istotny jest dla nas dobór dostawców. Współpracujemy tylko ze sprawdzonymi producentami i oferujemy wyłącznie oryginalne, przebadane produkty. Nasi klienci mogą być pewni pochodzenia i bezpieczeństwa kosmetyków kupowanych w Eurusie.

Na jakie wsparcie sprzedaży z Waszej strony mogą liczyć detaliści?

Naszą dystrybucją obejmujemy rynek nowoczesny oraz hurtownie, z oferty których korzystają drogerie rynku tradycyjnego. Dostarczamy produkty do niemal wszystkich sieci handlowych i najlepszych hurtowni oferujących kosmetyki. Coraz aktywniej współpracujemy także ze sklepami internetowymi oraz sieciami aptek. Do każdej z tych grup odbiorców mamy oddelegowanych menedżerów sprzedaży – osoby od wielu lat funkcjonujące na rynku i przygotowane do współpracy z najbardziej wymagającymi klientami. W ramach działań marketingowych oferujemy próbki produktów, ulotki informacyjne oraz standy prezentacyjne. Z zainteresowanymi drogeriami umawiamy się na ekspozycje z dodatkowymi materiałami dla klientów. Uruchomiliśmy strony internetowe poświęcone naszym markom: naturasiberica.com.pl oraz pilatencosmetics.pl. Obecnie prowadzimy prace nad zintensyfikowaniem komunikacji poprzez media społecznościowe – będziemy informować o nowościach, zamieszczać filmy demonstrujące sposób użycia wybranych kosmetyków. W planach mamy zatrudnienie konsultantów, którzy będą prowadzili szkolenia personelu drogeryjnego i aptecznego.

Chętnie korzystamy z możliwości uczestnictwa w targach organizowanych przez sieci handlowe oraz innych uczestników rynku. Najbliższą okazją do spotkania się z nami będzie V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej organizowane przez „Wiadomości Kosmetyczne”.

Marki z portfolio firmy Eurus:

  • Natura Siberica
  • Organic Shop
  • Recepty Babci Agafii
  • Petal Fresh Pure
  • Pilaten
  • Corsair
  • Mediheal
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 16:49
Coty Inc. ogłosiło mocne wyniki za Q3 2024
Coty
Coty Inc. globalny lider w branży kosmetycznej, ogłosił mocne wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024, który zakończył się 31 marca. Firma zanotowała wzrost przychodów netto o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. na bazie LFL, przewyższając tym samym własne prognozy. Wzrost został wsparty przez solidne wyniki w segmentach Prestige i Consumer Beauty oraz ekspansję na wszystkich kluczowych rynkach, mimo wyzwań związanych ze zbyciem licencji Lacoste i wpływami walutowymi.

W trzecim kwartale przychody netto wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 10 proc. w ujęciu LFL, wspierane wzrostem we wszystkich kategoriach, szczególnie przekraczającym prognozy. W skali roku przychody zwiększyły się o 13 proc. Wzrost był solidny zarówno w segmencie Prestige, jak i Consumer Beauty, we wszystkich regionach, choć częściowo zniwelowany przez zbycie licencji Lacoste. Miks przyczynił się do wzrostu wolumenu na poziomie niskim do średniego jednocyfrowego oraz wzrostu cen w wysokim jednocyfrowym zakresie.

Przychody z segmentu Prestige wzrosły o 8 proc. w ujęciu nominalnym i o 13 proc. w ujęciu LFL w trzecim kwartale, z silnymi wynikami w kategoriach zapachów, kosmetyków i pielęgnacji skóry, mimo pewnych wpływów zbycia i różnic kursowych. W skali roku przychody z Prestige wzrosły o 17 proc. Consumer Beauty również odnotowało wzrost o 6 proc. zarówno w ujęciu nominalnym, jak i LFL w trzecim kwartale, ze wzrostem w kategoriach masowych we większości regionów, pomimo pewnego spadku w USA.

Firma osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży, z wysokim wzrostem we wszystkich regionach. Ameryka wykazała solidny wzrost, szczególnie w Ameryce Łacińskiej i w kanale Travel Retail, nieco osłabiony przez wpływy kursowe i zbycie. Przychody w EMEA wzrosły o 7 proc. w ujęciu nominalnym i o 9 proc. w ujęciu LFL, z dobrymi wynikami w większości rynków. Region Azji i Pacyfiku również wykazał silny wzrost, napędzany rynkami poza Chinami i kanalem Travel Retail.

Marża brutto za trzeci kwartał osiągnęła poziom 64,8 proc., co stanowi poprawę o 190 punktów bazowych, napędzaną premiumizacją, strategiami cenowymi oraz efektywnością łańcucha dostaw. Dochód operacyjny skoczył o 79 proc. do 77,8 miliona dolarów, z rozszerzeniem marży operacyjnej do 5,6 proc. Skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 17 proc. do 143,9 miliona dolarów. Jednak dochód netto był prawie na poziomie zerowym, wpływają na niego fluktuacje rynkowe, w przeciwieństwie do wyższego dochodu operacyjnego.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były ujemne z powodu sezonowych trendów i płatności podatkowych, które mają się odwrócić w IV kwartale. W skali roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej były dodatnie, wynosząc 438,1 miliona dolarów. Całkowity dług wyniósł 3,972,3 miliona dolarów, ze stosunkiem długu do dochodu netto na poziomie 16,5x i wskaźnikiem dźwigni finansowej 3,4x. Aktualizacje strategiczne obejmowały silny wzrost w segmencie prestiżowych zapachów, w tym Burberry Goddess, oraz sukces w kategoriach masowych. Przychody z e-handlu wzrosły o prawie 20 proc. w trzecim kwartale, z rosnącym udziałem rynkowym online. Firma zauważyła również solidną wydajność na rynkach o wysokim wzroście oraz znaczące postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Czytaj także: Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.05.2024 15:27
Johnson & Johnson usiłuje po raz 3. ogłosić upadłość
Johnson & Johnson nadal jest po uszy w kłopotach związanych z pozwami o azbest w talku.Getty Images
Firma Johnson & Johnson próbuje zażegnać wiele spraw sądowych, które u swoich podstaw kwestionują bezpieczeństwo jej pudru dla niemowląt na bazie talku. Według doniesień prasowych zaproponowana przez amerykańskiego producenta sprzętu i produktów medycznych ugoda w wysokości 6,475 miliarda dolarów jest bliska akceptacji.

Według raportu opublikowanego przez 7 New Boston, spółka zależna Johnson & Johnson, LTL Manag3ment, po raz trzeci złożyła wniosek o upadłość i rozpocznie trzymiesięczny okres głosowania, mający na celu osiągnięcie ugody we wszystkich bieżących i przyszłych sprawach dotyczących talku. Mówi się, że spółka Johnson & Johnson zyskała poparcie większości przedstawicieli powodów w pozwie i jest przekonana, że osiągnie próg 75 proc. poparcia wymagany do zatwierdzenia transakcji upadłościowej.

Johnson & Johnson w ostatnim czasie boryka się z wieloma problemami prawnymi i finansowymi związanymi z zanieczyszczonym azbestem talkiem. Johnson & Johnson oraz jej dwie filie zostały ostatnio uznane za winne w związku ze śmiercią Theresy Garcia, której interesy reprezentowała kancelaria Dean Omar Branham Shirley. Sąd Okręgowy w hrabstwie Cook w Chicago zasądził na rzecz rodziny Garcii odszkodowanie w wysokości 45 milionów dolarów. Proces dotyczył odpowiedzialności korporacji za zawartość azbestu w pudrze dla niemowląt, z którego korzystała Garcia.

W ubiegłym roku Johnson & Johnson wniosło pozew przeciwko czterem naukowcom, którzy zauważyli związek między talkiem a nowotworem. Firma poprzez swoją spółkę zależną, LTL Management, domagała się od trzech z tych badaczy „odwołania lub sprostowania” ich badań, które wskazały, że produkty z talkiem zanieczyszczonym azbestem mogą być przyczyną międzybłoniaka.

Czytaj także: Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dotyczącej talku w pudrze dla niemowląt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2024 05:08