StoryEditor
Producenci
05.03.2024 15:34

Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

Wszystkie zapachy kolekcji Infiniment Coty Paris trzymały takie same butelki wielokrotnego użytku. Ich minimalistyczny design ma promować „artcykling” zamiast recyklingu. / eu.infinimentcoty.com
Aby uczcić 120. rocznicę istnienia, Coty wprowadziła na rynek autorską markę perfum premium o nazwie Infiniment Coty Paris. Ich twórcami są Sue Nabi, dyrektor generalna firmy i Nicolasa Vu, dyrektor generalny marki Orveda, wchodzącej w skład portfolio Coty.

Kolekcja Infiniment Coty Paris to perfumy premium wprawadzone na rynek z okazji 120 rocznicy istnienia firmy Coty. Obejmuje 14 zapachów z innowacyjnymi, opatentowanymi formułami, łączącymi składniki syntetyczne i naturalne. Wykorzystano w  nich technologię „Molecular Aura” opracowaną przez zespół badawczo-rozwojowy firmy. Receptura przypomina formułę zapachu o przedłużonym uwalnianiu. Kontroluje szybkość parowania cząsteczek, aby przedłużyć zapach perfum aż do 30 godzin.

Infiniment Coty Paris Są także pierwszymi zapachami Coty produkowanymi z wykorzystaniem alkoholu pochodzącego z emisji gazów cieplarnianych wychwyconego w procesie biofermentacji. 

Wszystkie perfumy otrzymały takie same butelki, które również czekają na patent. Sa one wielokrotnego użytku i można je układać w stosy. Dzięki nim kolekcja ma minimalistyczny design, który ma promować „artcykling” zamiast recyklingu. Z tego też względu Coty nawiązało współpracę z Afrykańskimi Targami Sztuki Współczesnej 1-54. Uczestniczący w nich artyści zostali zaproszeni do swobodnego wykorzystania butelek zapachów w swoim własnym projekcie artystycznym.

Sue Nabi, dyrektor generalna Coty komentuje:

Infiniment Coty Paris to dzieło, które wyznacza naturalny rozwój firmy, łącząc piękno, naukę i sztukę. Dzisiejsze ogłoszenie jest małą zapowiedź wszystkiego, co nadejdzie w nadchodzących miesiącach, kiedy zaprezentujemy konsumentom na całym świecie pełny zakres tego ekscytującego projektu.

Kolekcja jest dostępna na razie w internecie. Jednak w paryskiej dzielnicy Marais od 20 marca ma działać pop-up z zapachami Infiniment Coty Paris. Perfumy kosztują 230 euro za 75 ml, a refille o pojemności 150 ml – 330 euro. Te ostatnie oferowane są dla pięciu zapachów – Noir Encens, Encore une Fois, Aristo Chypre, Soleil D’Ikosim i Entre Genres.

image
eu.infinimentcoty.com

Warto też odnotować, że 14 zapachów z debiutanckiej kolekcji Infiniment Coty zostało pogrupowanych na trzy kategorie, według intensywności nut. Są to Dawn, Day, and Dusk (świt, dzień i zmierzch). Ten ostatni ma najbardziej intensywne nuty.  

Koncepcję kolekcji stworzyli Sue Nabi, dyrektor generalna Coty i Nicolasa Vu, dyrektor generalny marki Orveda, wchodzącej w skład portfolio Coty.

Czytaj też: Sprzedaż Coty znów przekroczyła oczekiwania. Konsumenci chętnie kupują produkty z segmentu Prestige (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.06.2025 16:30
Zmarł Leonard A. Lauder, współtwórca sukcesu Estée Lauder Companies
Leonard Lauder był tytanem branży.Estee Lauder Companies

W wieku 92 lat zmarł Leonard A. Lauder – miliarder, filantrop i wieloletni lider Estée Lauder Companies (ELC). Informację o jego śmierci, która nastąpiła 14 czerwca 2025 roku w otoczeniu najbliższej rodziny, przekazał amerykański koncern kosmetyczny. Prywatna ceremonia pożegnalna odbędzie się w gronie rodziny i przyjaciół. Zmarły pozostawił żonę Judy Glickman Lauder, dwóch synów – Williama P. i Gary’ego M. – oraz pięcioro wnucząt.

Leonard Lauder pełnił funkcję prezesa ELC w latach 1972–1995, a w latach 1982–1999 był także dyrektorem generalnym firmy. Od 1995 roku do czerwca 2009 piastował stanowisko prezesa zarządu. Przez dekady był kluczową postacią w rozwoju Estée Lauder Companies, nie tylko jako lider organizacyjny, lecz także jako strateg i innowator. Według obecnego CEO firmy, Stéphane’a de La Faverie, Lauder był „ikoną i pionierem”, który wywarł trwały wpływ na globalny przemysł kosmetyczny.

W czasie swojej kariery Leonard Lauder odpowiadał za uruchomienie pierwszego laboratorium badawczo-rozwojowego ELC, a także był siłą napędową globalnej ekspansji koncernu. To pod jego kierownictwem powstały takie marki jak Aramis, Clinique czy Lab Series, które dziś należą do fundamentów oferty Estée Lauder Companies. W ostatnich dekadach aktywnie uczestniczył także w procesie przejęć marek – w tym m.in. Aveda, Bobbi Brown, Jo Malone London, La Mer oraz MAC Cosmetics.

Lauder był nie tylko liderem biznesowym, ale także mentorem dla kolejnych pokoleń pracowników i menedżerów. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jego wizja i empatia będą miały trwały wpływ na przyszłość koncernu. Jako syn założycieli ELC – Estée i Josepha Lauderów – kontynuował rodzinne dziedzictwo, rozwijając firmę z nowojorskiego przedsiębiorstwa kosmetycznego w jednego z globalnych liderów branży beauty, o przychodach sięgających miliardów dolarów rocznie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.06.2025 15:30
Kolejny collab spożywczo-urodowy; H&M Beauty i Chupa Chups łączą siły licząc na siłę nostalgii
Nowy collab z Perfetti Van Melle wpisuje się w rosnący trend współprac między brandami spożywczymi a kosmetycznymi.H&M Beauty

H&M Beauty ogłosiło wprowadzenie na rynek swojej pierwszej globalnej edycji limitowanej produktów kosmetycznych. Kolekcja, której premiera zaplanowana jest na lipiec 2025 roku, powstała we współpracy z marką Chupa Chups i inspirowana jest kultowymi smakami lizaków. Nowość skierowana jest do klientów na całym świecie, a jej wyróżnikiem ma być połączenie funkcjonalności produktów z intensywnymi doznaniami zapachowymi.

W skład kolekcji wchodzą między innymi maseczka do ust na noc o aromacie truskawkowej śmietanki i czekoladowej wanilii, błyszczyki inspirowane klasycznymi słodyczami Chupa Chups oraz mgiełka do twarzy o owocowym zapachu. Jak podkreślają przedstawiciele marek, linia ma wprowadzać element zabawy do codziennej pielęgnacji, odpowiadając jednocześnie na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty sensoryczne, które budzą pozytywne skojarzenia i emocje.

Zdaniem Marty Ballesteros, managerki licencji globalnych w firmie Perfetti Van Melle, właściciela marki Chupa Chups, współpraca ma „zamienić codzienne rytuały w przyjemne doświadczenia, przesycone duchem beztroskiej zabawy”. To element strategii opierającej się na tzw. IP nostalgia, czyli wykorzystaniu rozpoznawalnych marek dzieciństwa do przyciągania uwagi młodszych konsumentów – zwłaszcza pokolenia Z i Millenialsów.

image

Kolejna marka alkoholi wchodzi w segment beauty: Fireball wypuszcza pomadkę

Współpraca H&M Beauty z Chupa Chups to przykład szerszego zjawiska na rynku, w którym granice między branżą spożywczą a kosmetyczną coraz bardziej się zacierają. Coraz więcej marek stawia na tzw. multisensoryczne doświadczenia, łącząc smak, zapach i wizualną estetykę w jednym produkcie. Trend ten wskazuje na rosnącą potrzebę konsumentów, by pielęgnacja nie była już tylko funkcjonalna, lecz także angażowała zmysły w podobny sposób jak jedzenie – poprzez zapachy inspirowane słodyczami, kolory przywołujące skojarzenia z deserami czy opakowania nawiązujące do kultowych produktów spożywczych. Takie działania to nie tylko marketingowy chwyt, ale sygnał głębszej transformacji – beauty staje się dziś częścią szerszego, emocjonalnego i zmysłowego doświadczenia codzienności. H&M Beauty, rozwijając ofertę o zabawne, „instagramowe” kosmetyki z rozpoznawalnym brandingiem, umacnia swoją pozycję w segmencie beauty, w którym emocje, estetyka i zapach są równie ważne, co skład i skuteczność działania.

W przeszłości w takie współprace weszły m.in. Domino‘s Pizza, Tymbark, Velveeta, E. Wedel czy Peeps.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. czerwiec 2025 18:35