StoryEditor
Producenci
05.03.2024 15:34

Coty obchodzi 120 rocznicę powstania. Z tej okazji wprowadza na rynek autorską kolekcję perfum premium

Wszystkie zapachy kolekcji Infiniment Coty Paris trzymały takie same butelki wielokrotnego użytku. Ich minimalistyczny design ma promować „artcykling” zamiast recyklingu. / eu.infinimentcoty.com
Aby uczcić 120. rocznicę istnienia, Coty wprowadziła na rynek autorską markę perfum premium o nazwie Infiniment Coty Paris. Ich twórcami są Sue Nabi, dyrektor generalna firmy i Nicolasa Vu, dyrektor generalny marki Orveda, wchodzącej w skład portfolio Coty.

Kolekcja Infiniment Coty Paris to perfumy premium wprawadzone na rynek z okazji 120 rocznicy istnienia firmy Coty. Obejmuje 14 zapachów z innowacyjnymi, opatentowanymi formułami, łączącymi składniki syntetyczne i naturalne. Wykorzystano w  nich technologię „Molecular Aura” opracowaną przez zespół badawczo-rozwojowy firmy. Receptura przypomina formułę zapachu o przedłużonym uwalnianiu. Kontroluje szybkość parowania cząsteczek, aby przedłużyć zapach perfum aż do 30 godzin.

Infiniment Coty Paris Są także pierwszymi zapachami Coty produkowanymi z wykorzystaniem alkoholu pochodzącego z emisji gazów cieplarnianych wychwyconego w procesie biofermentacji. 

Wszystkie perfumy otrzymały takie same butelki, które również czekają na patent. Sa one wielokrotnego użytku i można je układać w stosy. Dzięki nim kolekcja ma minimalistyczny design, który ma promować „artcykling” zamiast recyklingu. Z tego też względu Coty nawiązało współpracę z Afrykańskimi Targami Sztuki Współczesnej 1-54. Uczestniczący w nich artyści zostali zaproszeni do swobodnego wykorzystania butelek zapachów w swoim własnym projekcie artystycznym.

Sue Nabi, dyrektor generalna Coty komentuje:

Infiniment Coty Paris to dzieło, które wyznacza naturalny rozwój firmy, łącząc piękno, naukę i sztukę. Dzisiejsze ogłoszenie jest małą zapowiedź wszystkiego, co nadejdzie w nadchodzących miesiącach, kiedy zaprezentujemy konsumentom na całym świecie pełny zakres tego ekscytującego projektu.

Kolekcja jest dostępna na razie w internecie. Jednak w paryskiej dzielnicy Marais od 20 marca ma działać pop-up z zapachami Infiniment Coty Paris. Perfumy kosztują 230 euro za 75 ml, a refille o pojemności 150 ml – 330 euro. Te ostatnie oferowane są dla pięciu zapachów – Noir Encens, Encore une Fois, Aristo Chypre, Soleil D’Ikosim i Entre Genres.

image
eu.infinimentcoty.com

Warto też odnotować, że 14 zapachów z debiutanckiej kolekcji Infiniment Coty zostało pogrupowanych na trzy kategorie, według intensywności nut. Są to Dawn, Day, and Dusk (świt, dzień i zmierzch). Ten ostatni ma najbardziej intensywne nuty.  

Koncepcję kolekcji stworzyli Sue Nabi, dyrektor generalna Coty i Nicolasa Vu, dyrektor generalny marki Orveda, wchodzącej w skład portfolio Coty.

Czytaj też: Sprzedaż Coty znów przekroczyła oczekiwania. Konsumenci chętnie kupują produkty z segmentu Prestige (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 07:44