StoryEditor
Handel
07.03.2022 00:00

Światowe marki modowe i kosmetyczne wychodzą z Rosji

Fala wychodzenia znanych koncernów modowych i kosmetycznych z rosyjskiego rynku nasila się. H&M, Zara – to wśród marek masowych gwiazdy galerii handlowych, które czasowo zamknęły swoje sklepy. Zawieszają też działalność marki luksusowe, jak Chanel, Hermes, Gucci, Yves Saint Laurent, Dior i wiele innych.

Kolejne znane marki modowe i kosmetyczne zawieszają swoją działalność na rosyjskim rynku na znak protestu przeciwko inwazji Rosji na Ukrainę lub pod naciskami klientów, którzy żądają od nich opowiedzenia się po którejś ze stron.

Swoje sklepy w Rosji zamknęły już najbardziej znane marki mainstreamowe, jak H&M, Adidas, Nike, Mango czy Reserved. Nieco później, ale zdecydował się na to także hiszpański holding modowy Inditex, do którego należą takie marki, jak Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho i Uterqüe. W sobotę 5 marca firma zdecydowała się zamknąć 502 sklepy oraz wstrzymać sprzedaż online. - "W obecnych okolicznościach Inditex nie może zagwarantować ciągłości działalności i warunków handlowych w Federacji Rosyjskiej i czasowo zawiesza swoją działalność" – przekazał Inditex.

Rosja odpowiada za około 8,5 proc. proc. globalnego EBIT grupy (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem), a wszystkie sklepy Inditex działają na zasadzie wynajmu. „Decyzja nie ma znaczenia z finansowego punktu widzenia” – poinformował Inditex.  

Właściciel Zary zapewnił, że zapewni swoim ponad 9 tys. pracowników osób specjalny plan wsparcia. Grupa poinformowała, że ​​jej 79 sklepów na Ukrainie zostało także tymczasowo zamkniętych.

Wcześniej, w czwartek, druga co do wielkości hiszpańska firma odzieżowa Mango poinformowała , że tymczasowo zamyka 120 rosyjskich sklepów, a Tendam, trzecia co do wielkości grupa odzieżowa, poinformowała, że ​​w sobotę podjęła podobną decyzję.

 Połączenie słabości rubla skutkującej dużymi podwyżkami cen dla rosyjskiego konsumenta i zwiększonymi trudnościami logistycznymi utrudni operacje wszystkim detalistom importującym do Rosji, nawet jeśli nie ma bezpośrednich sankcji na ich kategorie produktów – skomentował dla agencji Reuters  Adam Cochrane, analityk w Deutsche Bank Research. – Rosja była ważnym elementem wzrostu sprzedaży w 2021 roku dla Inditexu  – dodał Cochrane.

Kończy się też czas butików luksusowych marek w Rosji. Z rynku wycofał się koncern LVMH. Grupa LMVH to bisko 70 marek w kategoriach alkohole, zegarki i biżuteria, perfumy, odzież, sklepy detaliczne. Do LMVH należy dom mody Louis  Vuitton. Marki kosmetyczne i perfumeryjne LVMH to: Christian Dior Perfums, Givenchy Perfums, Guerlain, Kenzo Perfums, Acqua di Parma, Fresh, Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Perfumes Loewe, Maison Francis Kurkdjian, Loewe, JIMMY CHOO. Biorąc pod uwagę obecną sytuację w regionie, LVMH z przykrością ogłasza tymczasowe zamknięcie swoich sklepów w Rosji od 6 marca – poinformowała Grupa LVMH, która posiada 124 sklepy w Rosji i zatrudnia w tym kraju około 3,5 tys. osób.

Wstrzymanie współpracę z Rosją ogłosiła również grupa Kering, w której skład wchodzą m.in. takie marki, jak Gucci, Balenciaga i Yves Saint Laurent Częściowo zostały zamknięte także sklepy Hermes i Chanel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
08.05.2024 14:56
Sephora ma kolejną perfumerię w Polsce
Otwarcie perfumerii Sephora w centrum handlowym Forum Koszalin w Koszaliniefot. DANIEL REMIAN
Sieć Sephora otworzyła swój kolejny salon sprzedaży. Perfumeria powstała w centrum handlowym Forum Koszalin. Działa w niej punkt click & collect, w którym można odbierać zakupy zrobione online.

Sephora otworzyła nową perfumerię w Koszalinie. To drugi salon sprzedaży perfumeryjnej sieci w tym  mieście.

Blisko 300-metrowa perfumeria znajduje się na parterze centrum handlowego Forum Koszalin, tuż przy wejściu do galerii od ulicy Paderewskiego.

Tradycyjnie w perfumerii można kupić kultowe marki kosmetyczne, w tym takie, które dostępne są na wyłączność w sieci Sephora, a wśród nich kultowe marki makijażowe, takie jak Rare Beauty oraz Milk Makeup (niedostępne wcześniej w Koszalinie), pielęgnacyjne nowości od: Glow Recipe, Eisenberg, Sephora Collection, Ole Henriksen, Drunk Elephant oraz zapachowe - jak na przykład Salvatore Ferragamo.

Perfumeria oferuje usługi pielęgnacyjne i makijażowe oraz profesjonalne doradztwo i pomoc w zakupach. To także nowy punkt na mapie Koszalina, w którym dzięki usłudze Click & Collect można odebrać zakupy zrobione w internetowym sklepie Sephory.

Perfumeria w Forum Koszalin została otwarta 26 kwietnia br. Z okazji otwarcia 50 klientów otrzymało prezenty-niespodzianki. Odwiedzający Sephorę tego dnia mogli również skorzystać z bezpłatnych konsultacji dotyczących pielęgnacji skóry i makijażu.

Czytaj także: Rihanna wprowadza Fenty Beauty do Sephora w Chinach

Sephora jest globalnym detalistą. Powstała w 1969 roku w Limoges we Francji, a od 1997 roku jest częścią Grupy LVMH – koncernu skupiającego luksusowe marki. Działa na 34 rynkach, zatrudnia 52 tys. pracowników. 

Oferuje blisko 500 marek, w tym własną Sephora Collection i szereg marek na wyłączność. Sprzedaje w ponad 3 tys. perfumerii i flagowych sklepów, przez e-perfumerie i platformy digital. 

Sephora w Polsce obecna jest od 1999 roku. Posiada ponad 80 perfumerii w największych miastach Polski. Od 2014 roku działa jej sklep internetowy sephora.pl   

Czytaj także: Sephora wycofuje się z rynku południowokoreańskiego

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
07.05.2024 11:13
Zalando prezentuje swoje wyniki finansowe za Q1 24; sprzedaż brutto wzrosła o 1,3 proc.
Zalando wzmacnia jakość asortymentu, rozbudowuje ofertę lifestylową, podnosi poziom inspiracji oraz pozyskuje więcej partnerów B2B.Zalando
W pierwszym kwartale tego roku Zalando osiągnęło wzrost i poprawiło rentowność, poprawiając jakość asortymentu, rozbudowując ofertę stylu życia i udoskonalając doświadczenia klientów. Firma również nawiązała współpracę z większą liczbą partnerów logistycznych. Te wyniki potwierdzają zaktualizowaną strategię Zalando, ogłoszoną w marcu, która koncentruje się na budowaniu wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w dziedzinie mody i stylu życia, skupiając się na wzroście zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.

Wolumen towarów brutto (GMV) wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody wyniosły 2,2 miliarda euro, nieznacznie spadając z 2,3 miliarda euro rok wcześniej. Skorygowany EBIT wzrósł do 28,3 mln euro, zgodnie z oczekiwaniami rynku, dając marżę 1,3 proc., podczas gdy w poprzednim roku wynosiła ona -0,7 mln euro. Poprawa rentowności wynikała z niższych kosztów realizacji zamówień oraz skutecznego zarządzania zapasami, co przełożyło się na lepszą marżę brutto. Zalando potwierdza swoje prognozy na 2024 rok, przewidując, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w zakresie od 0 proc. do 5 proc. w porównaniu do 2023 roku. Firma zamierza nadal koncentrować się na rentownym wzroście z wyższą marżą, zakładając skorygowany EBIT w przedziale 380-450 milionów euro.

W pierwszym kwartale wartość GMV w segmencie B2C wzrosła o 1,3 proc., osiągając 3,3 miliarda euro, dzięki terminowemu rozpoczęciu sezonu wiosenno-letniego. Skorygowany EBIT wzrósł do 23 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 1,1 proc. w kwartale. Rentowność poprawiła się o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, głównie dzięki wyższej marży brutto i niższym kosztom realizacji. Przychody w sektorze B2B wzrosły o 13 proc., osiągając 215 milionów euro, a skorygowany EBIT wzrósł z 4 milionów do 5 milionów euro, zwiększając skorygowaną marżę EBIT z 2,2 proc. do 2,5 proc.

W tym kwartale Zalando zanotowało największy wzrost w kategoriach Beauty, Sports, Kids & Family oraz „Lounge by Zalando”. Firma wprowadziła nową funkcję w Asystencie Zalando, umożliwiając klientom zadawanie pytań głosowo, co czyni obsługę bardziej intuicyjną i naturalną. Nowa funkcja, Trend Spotter, inspiruje klientów, pokazując pojawiające się trendy w sześciu głównych europejskich stolicach mody. Bazując na danych Zalando, co tydzień prezentuje najpopularniejsze produkty, które cieszą się zainteresowaniem klientów w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Antwerpii, Sztokholmie i Kopenhadze.

Czytaj także: Zalando zmienia komunikację o produktach w ramach porozumienia z Komisją Europejską

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 15:49