StoryEditor
Handel
25.11.2020 00:00

6 grudnia dodatkową niedzielą handlową! Tak wynika z rządowego projektu ustawy

W tym roku 6 grudnia będzie niedzielą handlową - wynika z projektu nowelizacji specustawy covidowej przygotowanego przez rząd. Projekt, który przewiduje dopisanie dodatkowego wyjątku od zakazu handlu do ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, został opublikowany przez rząd i lada moment trafi do Sejmu.

Zgodnie z projektem, do ustawy o niedzielnym handlu ma zostać dodany artykuł stanowiący wprost, że zakaz handlu nie będzie obowiązywał 6 grudnia 2020 r.

- W grudniu 2020 r. są przewidziane dwie niedziele handlowe, przypadające w dniu 13 i 20 grudnia 2020 r. Okres przedświąteczny, zwłaszcza przed Świętami Bożego Narodzenia, jest okresem, w którym liczba klientów dokonujących zakupów jest znaczna - czytamy w uzasadnieniu projektu.

Jak tłumaczy rząd, "aby rozłożyć ten proces w czasie, a tym samym zmniejszyć liczbę klientów robiących zakupy w tym samym czasie, zasadne jest wprowadzenie dodatkowej niedzieli handlowej w dniu 6 grudnia 2020 r.".

- Z jednej strony umożliwi to zachowanie ograniczeń sanitarnych w związku z trwającą epidemią, a z drugiej strony będzie miało pozytywny wpływ na przedsiębiorców, przyczyniając się do poprawy ich sytuacji finansowej - dodano w uzasadnieniu.

W tzw. Ocenie Skutków Regulacji wskazano, że postulowana zmiana w prawie doprowadzi do "zmniejszenia ryzyka potencjalnego zarażenia w związku ze zmniejszeniem dziennej liczby odwiedzających sklepy w okresie przedświątecznym". Skutkiem dla placówek handlowych byłoby - oprócz możliwości prowadzenia działalności 6 grudnia - "łatwiejsze spełnienie wymogów sanitarnych w związku z mniejszą dzienną liczbą klientów".

Projekt ustawy zostanie teraz skierowany do Sejmu. Prace w parlamencie będą musiały przebiec szybko i sprawnie, by zmiany dotyczące niedzieli 6 grudnia zdążyły wejść w życie przed tym dniem.

Przypomnijmy, że o zniesienie ograniczeń w handlu 6 grudnia zabiegał wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin. Jeszcze na sobotniej (21 listopada) konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki twierdził, że w tym roku w grudniu czekają nas wyłącznie dwie niedziele handlowe. Jak widać od tamtej pory plany uległy zmianie.

Paweł Jachowski
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 06:11