StoryEditor
Eksport
17.04.2023 00:00

Alibaba wchodzi we współpracę z L‘Oréal aby promować gospodarkę cyrkularną w Chinach

Alibaba Group, chiński międzynarodowy gigant technologiczny, zawarł strategiczne partnerstwo z globalną firmą kosmetyczną L’Oréal, którego celem jest promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym w chińskim przemyśle kosmetycznym. Trzyletni pakt został podpisany przez prezesa i dyrektora generalnego Alibaby, Daniela Zhanga, oraz prezesa L‘Oréal, Jean-Paula Agona, 6 kwietnia w Pekinie.

Umowa koncentruje się na ustanowieniu standardów ekologicznych i niskoemisyjnych, opracowywaniu nowych produktów i tworzeniu wymiernych rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym w chińskiej branży kosmetycznej i higieny osobistej o wartości 87 miliardów dolarów. W swoim przemówieniu do chińsko-francuskiej grupy biznesowej w Pekinie, dyrektor generalny Alibaby, Daniel Zhang stwierdził, że zrównoważony rozwój stał się konsensusem i zobowiązaniem przekraczającym granice państwowe, a także wspólnym dążeniem każdej firmy z poczuciem społecznej odpowiedzialności.

Memorandum, które będzie obowiązywało do 2025 r., przewiduje współpracę obu firm w kilku obszarach: promocji towarów niskoemisyjnych, logistyce, marketingu i edukacji konsumenckiej. Partnerzy będą pracować nad uczynieniem łańcucha dostaw branży kosmetycznej bardziej ekologicznym, od magazynowania, pakowania, dystrybucji po recykling, a także będą propagować zrównoważony styl życia wśród konsumentów. Współpraca opiera się na wcześniejszych wysiłkach L’Oréal i Alibaba na rzecz promowania konsumpcji przyjaznej dla środowiska. W 2018 roku obie firmy podpisały umowę, której celem jest stosowanie przyjaznych dla środowiska opakowań dla wszystkich produktów L‘Oréal sprzedawanych w Chinach. 

Dzięki temu sojuszowi obie firmy planują przewodzić branży w zakresie zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska praktyk, wyznaczając znaczący krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości chińskiego przemysłu kosmetycznego. L’Oréal odnotował znaczny wzrost w Chinach kontynentalnych w 2022 roku, odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży online. Prawdopodobnie jesteśmy jedną z nielicznych dużych grup rozwijających się w Chinach, co jest silnym dowodem siły naszych tamtejszych zespołów i marek — powiedział Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal, o osiągnięciach koncernu.

Czytaj także: Grupa Alibaba osiągnęła 134,567 mld dolarów przychodu w 2022 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:38