StoryEditor
Producenci
17.07.2019 00:00

Alicia Silverstone wspiera kampanię na rzecz zakończenia testowania kosmetyków na zwierzętach

Aktorka Alicia Silverstone poprosiła swoich fanów, aby pomogli uwolnić USA i świat od okrucieństwa zwierząt.Aktywistka, znana ze swojego wsparcia dla zwierząt, dołączyła do organizacji Cruelty Free International na dorocznym forum politycznym wysokiego szczebla ONZ w Nowym Jorku, aby wezwać światowych decydentów do zakończenia globalnego testowania kosmetyków na zwierzętach.

Przemawiając na spotkaniu organizacji walczącej o prawa zwierząt Cruelty Free International z przedstawicielami rządu i biznesu, Alicia Silverstone powiedziała:

- Cieszę się, że mogę spotkać się z Cruelty Free International, aby dodać mój głos do milionów, które już wzywają do globalnego zakończenia testów na zwierzętach. Wzywam decydentów zgromadzonych tutaj z całego świata, aby odegrali swoją rolę w ostatecznym zakończeniu testowania kosmetyków na zwierzętach na całym świecie.

Wydarzenie było okazją dla przedstawicieli ONZ, przedsiębiorstw i ekspertów w dziedzinie alternatyw dla zwierząt, aby omówić ostateczne kroki potrzebne do wspólnej pracy na rzecz położenia kresu cierpieniom zwierząt na całym świecie, jednocześnie wspierając Agendę Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych obejmującą cele wyznaczone przez ONZ na rok 2030, aby zapewnić bardziej zrównoważoną przyszłość. 

- Kosmetyki testowane na zwierzętach są okrutne, staromodne, drogie i nieefektywne. Obecnie istnieją znacznie bardziej niezawodne i humanitarne alternatywy. Wiele firm wolnych od okrucieństwa używa bezpiecznych i skutecznych składników wolnych od okrucieństwa we wszystkich swoich produktach. Na całym świecie ludzie chcą zakończenia tej okrutnej praktyki -  powiedziała Michelle Thew, dyrektor generalny Cruelty Free International.

- To fantastyczne, że coraz więcej krajów uchwala przepisy, zabraniające takich testów, ale czas pożegnać się z tą przestarzałą praktyką raz na zawsze. Współpracujący ze sobą rząd, biznes i konsumenci to najlepszy sposób na rzeczywiste wyeliminowanie cierpienia zwierząt przy produkcji kosmetyków - dodała.

Jednym z kluczowych brakujących elementów jest ustawodawstwo federalne przeciwko testowaniu kosmetyków na zwierzętach w USA - jednym z największych światowych rynków kosmetycznych. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 08:20