StoryEditor
Hurt i dystrybucja
07.06.2023 00:00

Ambra zaprasza do współpracy producentów kosmetyków

Ambra dostarcza towar do 5 tys. odbiorców B2B w Polsce - do drogerii, sklepów spożywczych, sieci marketów, a także instytucji. Jest głównym operatorem sieci Drogerie Koliber / fot. materiały prasowe
Ambra chce wzmocnić swoją ofertę kosmetyczną. Firma szczególnie zaprasza do współpracy producentów kosmetyków do makijażu, by uzupełnić tę kategorię w drogeriach, do których dostarcza towar. Jest także zainteresowana kosmetykami z innych kategorii.

Ambra, dystrybutor z Pszczyny, działający w ramach Grupy Eurocash i główny dostawca m.in. do sieci drogerii Koliber,  rozszerza swoją ofertę i zaprasza do współpracy firmy kosmetyczne. Dystrybutor jest szczególnie zainteresowany markami makijażowymi.

– Skupiamy się obecnie na wzmacnianiu i poszerzaniu naszej oferty. Poszukujemy nowych marek, szczególnie makijażowych. Widzimy, że właśnie na tę kategorię jest przestrzeń w drogeriach tradycyjnych, które zaopatrujemy. Przewagą takich lokalnych drogerii jest doradztwo, a taka oferta pozwala na budowanie wizerunku eksperta w tym obszarze. Marki makijażowe przyciągają do drogerii młode klientki, szczególnie zainteresowane tą kategorią produktów. Z kolei dojrzałe konsumentki często nie wiedzą, w jaki sposób używać kosmetyków do makijażu. Dzięki ofercie doradztwa drogeria może je lojalizować – mówi Jakub Kudzia, menedżer ds. projektów detalicznych Ambra w Grupie Eurocash.

Jakub Kudzia deklaruje, że firma szczególnie wspiera polskie marki. – W ubiegłym roku wprowadziliśmy oznaczenia produktów „dobre, bo nasze”. Skupiamy się na tym, bo konsumenci lubią polskie, dobre jakościowo kosmetyki i właśnie ich szukają w drogeriach. Jesteśmy zainteresowani także markami niszowymi i nie tylko specjalizującymi się w makijażu. Chętnie zapoznamy się z ofertą firm kosmetycznych, które chcą dotrzeć do lokalnych drogerii i sklepów spożywczo-przemysłowych – dodaje Jakub Kudzia.

Ambra jest dystrybutorem chemii gospodarczej, artykułów higienicznych, przemysłowych i kosmetyków. Działa na rynku od ponad 30 lat. Ma w ofercie ok. 15 tys. produktów. Dysponuje zapleczem magazynowym o powierzchni 6,5 tys. mkw. Jest głównym dostawcą do sieci partnerskiej drogerii Koliber. Detalistów zrzeszonych w sieci wspiera poprzez szkolenia, organizuje sieciowe promocje, prowadzi komunikację marketingową z konsumentami. Zarządza także półką chemiczno-kosmetyczną (shop-in-shop) w ponad 350 sklepach spożywczych w ramach programu Shelf. Ambra dostarcza towar do 5 tys. odbiorców B2B w Polsce - do drogerii, sklepów spożywczych, sieci marketów, a także instytucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 21:43