StoryEditor
Producenci
16.12.2020 00:00

Bakuchiol to składnik 2021 roku. Czy jednak wiesz czym jest bio retinol?

Bakuchiol, choć jest nazywany bio retinolem (a także retinolem roślinnym lub botanicznym) nie jest formą witaminy A. O jego popularności i nazwie zdecydowało natomiast działanie – podobne do tego, jakie osiąga się w pielęgnacji cery najczęściej spotykaną formą witaminy młodości, czyli retinolem.

Bakuchiol to jeden z najnowszych składników aktywnych, który pojawił się na rynku kosmetycznym. Jest połączeniem skuteczności retinolu z roślinną, "zieloną" odsłoną pielęgnacji – zwraca uwagę Marta Wąsowska, brand manager, Dax Cosmetics.

Przypomnijmy, że retinol to niestabilna postać witaminy A, która w skórze ulega przekształceniu w kwas retinowy, wykazujący silne działanie naprawcze. Retinol dobrze przenika przez warstwę rogową naskórka i tym samym efektywnie pobudza komórki skóry do odnowy. To właśnie z tego powodu uznawany jest za jeden z najskuteczniejszych składników opóźniających starzenie się skóry i redukujących oznaki tego procesu. Wykazuje też świetne efekty w walce z trądzikiem.

Retinol ma jednak działanie fotouczulające, dlatego nie poleca się kuracji z jego wykorzystaniem w miesiącach wiosennych i letnich, a podczas pozostałych pór roku należy pamiętać o stosowaniu na dzień kremów z filtrem UV o wysokim współczynniku SPF. Do tego retinol często powoduje podrażnienia, stąd unikają go posiadaczki cery wrażliwej. Nie można również stosować kosmetyków z retinolem w trakcie ciąży i karmienia piersią.

Bezpieczny dla kobiet w ciąży

Tych ograniczeń nie ma natomiast bio-retinol. Mając właściwości przeciwstarzeniowe i przeciwtrądzikowe, jest równocześnie łagodny dla skóry, nie reaguje fotouczuleniem na światło (wręcz przeciwnie – łagodzi skutki promieniowania UV) i nie stwarza ryzyka przedawkowania witaminy A, co może być niebezpieczne dla płodu. Można go zatem stosować bez względu na rodzaj cery i jej skłonność do podrażnień. Kuracje można kontynuować przez cały rok, bez obaw o działanie słońca. Nie trzeba też porzucać kosmetyków z bakuchiolem podczas starań o dziecko ani później, będąc w ciąży.

Dla młodej i dla dojrzałej cery

Bakuchiol jest też odpowiedzią na zarzuty krytyków nurtu naturalnego w pielęgnacji, którzy uważają, że nie służy on cerom dojrzałym lub wymagającym, potrzebującym silnych składników aktywnych. Mimo swojego biologicznego pochodzenia bio retinol ma szereg dobroczynnych właściwości o udowodnionym działaniu: hamuje wzrost bakterii odpowiedzialnych za powstawanie trądziku, zmniejsza aktywność enzymu odpowiedzialnego za wzmożone wydzielanie sebum, zwiększa liczbę fibroblastów, produkujących elastynę i kolagen, które poprawiają gęstość skóry. Działa też lekko złuszczająco, pomagając usunąć zrogowaciałą warstwę naskórka oraz łagodzi skutki promieniowania UV.

Za produkty z bakuchiolem z pewnością wdzięczne będą miłośniczki surowców naturalnych w kosmetykach, które potrzebują zdecydowanej pielęgnacji i ratunku w przypadku cery z oznakami starzenia się, walki z trądzikiem, przebarwieniami czy nadprodukcją sebum.

Marta Wąsowska, brand manager, Dax Cosmetics

Bakuchiol to ekstrakt z nasion rośliny Babći (Babchi), od lat stosowanej w ajurwedyjskiej medycynie jako środek przeciwzapalny i wspomagający leczenie chorób skóry. Jest retinoidem botanicznym, czyli naturalną alternatywą dla retinolu – jednego z najskuteczniejszych surowców przeciwstarzeniowych w kosmetologii. Bakuchiol dzięki swojej multifunkcjonalności nadaje się idealnie do pielęgnacji cery dojrzałej. Wykazuje działanie lekko złuszczające i normalizujące, dzięki czemu zniszczona i zrogowaciała warstwa naskórka zostaje usunięta. W efekcie zmarszczki ulegają spłyceniu, a skóra staje się bardziej jędrna. Składnik ten dodatkowo zmniejsza widoczność przebarwień i zapobiega powstawaniu nowych. Ponadto wykazuje działanie przeciwbakteryjne i może być polecany do cery problematycznej, z niedoskonałościami. Zaletą bakuchiolu jest też fakt, że mając odmładzającą siłę retinolu, jest przy tym niezwykle delikatny dla skóry, nie podrażnia jej, nie powoduje fotouczuleń i może być stosowany w całorocznej pielęgnacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.08.2025 15:01
„Ojciec prać!” po raz wtóry: Pollena 2000 wraca na rynek
Vintage marka wraca na rynek na fali nostalgii.Pollena 2000

Kultowa marka proszku do prania Pollena 2000 powraca na polski rynek za sprawą firmy Eudoco KBC Group, producenta chemii gospodarczej i dystrybutora. Nowa odsłona ma zostać oficjalnie zaprezentowana we wrześniu, wraz z uruchomieniem strony internetowej marki. Według zapowiedzi producenta, Pollena 2000 ma nie tylko nawiązywać do swojej dawnej rozpoznawalności, ale przede wszystkim zaoferować nowoczesny skład, technologię i rozwiązania odpowiadające aktualnym oczekiwaniom konsumentów.

Oferta marki obejmie trzy formy produktów – proszek, żel i kapsułki do prania. Dystrybucję na polskim rynku powierzono Grupie Południe, która uzyskała wyłączność. Pierwsze dostawy są już realizowane i stopniowo pojawiają się w drogeriach i sklepach w całym kraju, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Firma zapowiada, że lokalizacje punktów sprzedaży oraz daty dostępności będą na bieżąco aktualizowane we współpracy z partnerami handlowymi.

Pollena 2000 była jedną z najpopularniejszych marek proszków do prania w Polsce lat 90. XX wieku. Produkcję prowadziła wówczas Lever Polska, należąca do koncernu Unilever. Marka zyskała szeroką rozpoznawalność dzięki intensywnym kampaniom reklamowym, a hasło „Pollena 2000” stało się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów rynku chemii gospodarczej w tamtym okresie.

Mimo sukcesu, Pollena 2000 zniknęła z półek po kilku latach obecności. Powodem była zmiana strategii koncernu Unilever, który zdecydował się skoncentrować na produktach z segmentu pielęgnacji ciała, ograniczając ofertę detergentów do wybranych marek globalnych. Powrót Polleny 2000 po ponad dwóch dekadach ma więc być próbą ponownego zdobycia rynku, który obecnie charakteryzuje się dużą konkurencją i silną pozycją międzynarodowych producentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2025 09:55
Highlander Enterprise zapowiada strategię rozwoju i premierę w ramach marki 8belle
Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander EnterpriseHighlander Enterprise

Spółka Highlander Enterprise S.A., specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, w II kw. 2025 roku skupiła się na finalizacji strategii rozwoju, jak również na rozpoczęciu sprzedaży produktów marki 8belle. Spółka prowadziła również działania reorganizacyjne i optymalizacyjne, mające na celu redukcję kosztów działalności.

W II kwartale 2025 roku przychody spółki wyniosły 0,01 mln zł (wobec 0,05 mln zł w 2024 roku). Na poziomie wyniku ze sprzedaży, spółka zmniejszyła swoją stratę z 0,81 mln zł do 0,61 mln zł. Równocześnie ograniczyła również stratę netto z 0,77 mln zł do 0,29 mln zł.

Osiągnięte przez nas wyniki finansowe w II kwartale 2025 roku są odzwierciedleniem działań, jakie miały miejsce w tym bardzo intensywnym dla spółki okresie. W minionym kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na dwóch fundamentalnych kwestiach: opracowaniu strategii rozwoju na lata 2025-2028 oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów marki 8belle. Jednocześnie, w obszarze grafenu, kontynuowaliśmy poszukiwania nowych klientów oraz rozszerzaliśmy zastosowania naszych produktów i technologii – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Spółka 14 kwietnia przyjęła nową strategię rozwoju na lata 2025-2028, która zakłada koncentrację na trzech kluczowych obszarach:

  • segmencie kosmetycznym (wprowadzenie linii lakierów hybrydowych pod nową marką: 8belle oraz rozwój produktów kosmetycznych pod nabytą w marcu 2025 roku marką: Brown as Berries Care),
  • segmencie odzieży UV (rozwój linii produktów pod nabytą marką Brown as Berries, tj. strojów kąpielowych UV dla kobiet, chroniących skórę zintegrowanym filtrem SPF 35),
  • wykorzystaniu potencjału grafenu, komercjalizacji wybranych technologii i posiadanych patentów oraz identyfikacji i rozwijaniu synergii grafenu w obszarze kosmetyków (stworzenie nowej marki lakierów hybrydowych zawierających grafen oraz opatentowanie tej technologii).

Oficjalna premiera produktów marki 8belle miała miejsce 1 lipca, kiedy uruchomiono platformę e-commerce, skierowaną do profesjonalnych odbiorców z segmentu B2B. W pierwszym etapie oferty znalazły się hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz produkty do pielęgnacji dłoni i paznokci. Oferta marki jest regularnie rozszerzana o kolejne produkty, które uzupełniają portfolio w obszarze pielęgnacji paznokci.

Oprócz kanału e-commerce rozwijamy również inne kanały sprzedażowe. Rozpoczęliśmy współpracę z pierwszą hurtownią kosmetyczną oraz prowadzimy własną terenową sprzedaż bezpośrednią. Naszym celem na nadchodzące miesiące i kwartały jest jak najszersze dotarcie z produktami marki 8belle do klientów profesjonalnych w Polsce, a także rozpoczęcie ekspansji zagranicznej i pozyskanie dystrybutorów w Europie – dodaje Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise.

W obszarze grafenu Spółka kontynuowała działania w zakresie poszukiwania nowych klientów i nowych zastosowań naszych produktów oraz technologii, a także zacieśniała współpracę dotychczasowymi partnerami.

Highlander Enterprise S.A. wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Zobacz też: TPO w kosmetykach zakazane od 1 września — w jakich produktach występuje i co to oznacza dla branży?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 19:54