REKLAMALato na bogato
Każdy klient jest wyjątkowy i tak też powinien być traktowany

Każdy klient jest wyjątkowy i tak też powinien być traktowany (fot.123.com)

Sprzedać – trudna sztuka w zalewie marek i produktów. Komu się udaje? Tym, którzy potrafią przekonać konsumenta, że to, co proponują, jest mu absolutnie potrzebne. Drogą do sukcesu jest umiejętność posługiwania się językiem korzyści, czyli zdolność do przekładania cech danego produktu na wartości istotne dla tego jednego klienta. Jest to umiejętność przekonania rozmówcy, że produkt zaspokoi jego potrzeby lepiej niż cokolwiek innego, dostępnego w tym czasie na rynku.

Mocne zdanie – czym jest?

To zdanie, dzięki któremu klient wie, że rekomendowany przez Ciebie produkt jest dla niego najlepszy i niezbędny. Za pomocą mocnych zdań opisujesz działanie prezentowanego kosmetyku z punktu widzenia potrzeb klienta. Od tego, jakich sformułowań użyjesz, zależy Twój sukces.

Jak formułować mocne zdania?

Pomyśl, które cechy produktu mogą być najważniejsze dla Twojego klienta…

Już wiesz?

Teraz wyraź to w formie płomiennej przemowy, która przekona klienta do zakupu.

Przykłady:

Okulista – nie sprzedaje okularów, lecz lepszy wzrok i modny wygląd.

Sprzedawca samochodów – nie sprzedaje auta, lecz komfort i prestiż, który dzięki niemu można zyskać.

Sprzedawca warzyw – nie sprzedaje jedzenia, lecz produkty zdrowe i ekologiczne.

A Ty co sprzedajesz?

CEL MOCNEGO ZDANIA

  • Opisuje działanie produktu z punktu widzenia klienta.
  • Skłania klienta do myślenia typu: Co mogę zyskać dzięki temu produktowi?
  • Udowadnia klientowi, że rozumiesz jego potrzeby.
  • Buduje Twoją wiarygodność w oczach klienta.
  • Łamie opór klienta.
  • Daje klientowi powód/impuls do zakupu.
  • Ma pozytywny wpływ na klienta.
  • Zapada w pamięć.

Cecha – zaleta – korzyść

To technika, za pomocą której dopasowujemy cechy i zalety produktu do rozpoznanych

wcześniej potrzeb klienta. Pamiętaj, że celem prezentacji nie jest przedstawienie wszystkich cech, jakie ma oferowany przez Ciebie produkt, ale omówienie kluczowych walorów istotnych dla tego konkretnego klienta.

Cechy – to fizyczne atrybuty danego produktu lub usługi, określenia opisujące: składniki, wygląd, zapach, konsystencję, cenę.

Zalety – to przełożenie jednej lub wielu cech produktu na jego działanie lub wyższość nad innymi produktami, określenia wartościujące: wyższa jakość, skuteczniejsze działanie, kompleksowe działanie, bezpieczniejsze działanie.

Korzyści – to przełożenie cech i zalet produktu na zaspokojenie konkretnych potrzeb konsumenta: miękka i gładka skóra twarzy, likwidacja widocznych zmarszczek, rozjaśniona i wyraźnie odmłodzona skóra twarzy, likwidacja zaczerwienień, redukcja przebarwień, doskonale nawilżona skóra ciała.

UŻYWAJ JĘZYKA KORZYŚCI, WSPIERAJ SIĘ JĘZYKIEM ZALET

Są to słowa, zwroty i wyrażenia, które mają nam pomóc w podtrzymaniu pozytywnych relacji i zaufania klienta.

  • Dla pani/a wygody
  • W trosce o...
  • Zapewniam, że
  • Jako specjalista, doradca polecam
  • Zyska pan/i
  • Wystarczy tylko, że…
  • Korzystniej, lepiej, taniej
  • Przyzna pan/i rację
  • Dzięki temu/pozwoli to na/ułatwi to
  • Nowe formy/innowacją jest
  • Zmodyfikowane/zweryfikowane/ulepszone zostały
  • Dla pani/a wygody
  • Tak, to mądry wybór/gratuluję doskonałej decyzji

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony