REKLAMAHeinz Glas Banner Główny październik 2020

PRODUCENCI I MARKI

Biznes

OPAKOWANIA

EKOLOGIA

 

12 lutego 2020, 13:52



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Celem zmian, które muszą wprowadzić wszystkie firmy działające na europejskich rynkach, w tym w Polsce, jest przejście na model gospodarki o obiegu zamkniętym, w którym projektuje się i produkuje uwzględniając ponowne użycie, naprawę, recykling, a przez to  zwiększa wzrost gospodarczy, zatrudnienie, a zmniejsza emisję gazów cieplarnianych

Celem zmian, które muszą wprowadzić wszystkie firmy działające na europejskich rynkach, w tym w Polsce, jest przejście na model gospodarki o obiegu zamkniętym, w którym projektuje się i produkuje uwzględniając ponowne użycie, naprawę, recykling, a przez to zwiększa wzrost gospodarczy, zatrudnienie, a zmniejsza emisję gazów cieplarnianych (fot. adobe stock)

Pod hasłem „Jak być Eko” rozpoczynamy cykl publikacji na temat tego, jakie działania na rzecz środowiska już prowadzą firmy kosmetyczne oraz jakie wyzwania stoją jeszcze przed nimi w związku z europejskimi przepisami wprowadzającymi obowiązek redukcji nieprzetwarzalnego plastiku, wykorzystywania do produkcji opakowań materiałów pochodzących z recyklingu oraz właściwego zarządzania odpadami. Piszcie do nas, jeśli chcecie podzielić się swoimi doświadczeniami i pomóc innym w byciu eko.

REKLAMA

W ramach cyklu „Jak być EKO” będziemy sukcesywnie publikować informacje od firm, które zdecydują się podzielić z nami swoim doświadczeniami z wdrażania proekologicznych rozwiązań.

Część producentów jest w tych działaniach już zaawansowana - niektórzy zaczęli je prowadzić na długo przed tym, kiedy przemysł został zobowiązany przepisami do ekologicznego postępowania i ochrony środowiska. Inni są na początku drogi i będą musieli się zmierzyć z wytycznymi zawartymi w „Europejskiej strategii na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym” zwanej w skrócie „Strategią plastikową”.  

Mamy nadzieję, że publikacje te pokażą zaangażowanie branży kosmetycznej w ochronę środowiska oraz pozwolą na wymianę cennych doświadczeń. Przed firmami kosmetycznymi, tak jak i przed wszystkimi innymi, które wprowadzają produkty na rynek, stoi szereg środowiskowych wyzwań.

Zgodnie z unijnymi wytycznymi, do 2030 r. wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych wprowadzane na rynki Unii Europejskiej powinny nadawać się do ponownego użycia lub recyklingu. Producenci pokryją od 50 do 80 proc. (w zależności od regulacji krajowych i stopnia spełnienia wymaganych poziomów recyklingu) kosztów selektywnej zbiórki, transportu i przetwarzania odpadów opakowaniowych. Szczegółowe informacje na temat „Strategii Plastikowej”, wynikających z niej obowiązków i kosztów można znaleźć w Raporcie opracowanym przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony