StoryEditor
Producenci
14.08.2019 00:00

Boruta Zachem odnotowała rekordowe przychody w drugim kwartale

Boruta-Zachem, firma z branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale 2019 r. wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów.

Boruta Zachem, spółka notowana na NewConnect, w tym okresie poprawiła również wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności. Dynamicznie zwiększyła wyniki ze sprzedaży (8,3 mln zł wobec 5,4 mln zł) i osiągnęła rentowność netto osiągając zysk na poziomie 439 tys. zł. W poprzednim roku spółka odnotowała stratę w wysokości 236 tys. zł.

W pierwszej połowie 2019 roku przychody Boruty wyniosły 14,2 mln zł i były o 33 proc. wyższe niż przed rokiem. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco zamknął pierwszą połowę roku zyskiem w kwocie 13 tys. zł. Jest to wynik znacząco lepszy niż ten, który był notowany za pierwszą połowę 2018 r., gdzie zanotowano stratę w wysokości 945 tys. zł. 

Wypracowane wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia produkcji oraz koncentracja na eko-konsumenta to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój firmy i przynosi powoli efekty finansowe. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem skali naszego działania, a w drodze są już nowe kontrakty z zagranicznymi odbiorcami – powiedział Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta-Zachem.

Spółka zależna Boruty, Laboratorium Naturella w drugim kwartale br. podpisała długoletnią umowę z ambasadorką marek, Katarzyną Bosacką. Plan działań marketingowych na 2019 rok uwzględnia zwiększenie obecności marek Only Bio i Only Eco w prasie drukowanej i internecie. Firma planuje również zwiększyć zaangażowanie w działania digitalowe.

Laboratorium Naturella obecnie koncentruje się na poszerzaniu współpracy z sieciami handlowymi i drogeryjnymi. W czerwcu sfinalizowała umowę z siecią Rossmann, jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce. Dzięki umowie naturalne produkty firmy trafiły na półki do 800 placówek tej sieci na terenie kraju. Jednocześnie w drugim kwartale spółka rozszerzyła liczbę indeksów dostarczanych do sieci drogeryjnych Hebe i Super Pharm. Laboratorium Naturella rozpoczęło również współpracę z lokalną siecią drogerii Koliber – obecnie sieć ma pod swoimi skrzydłami 130 drogerii.

W drugim kwartale firma podpisała nowe umowy z sieciami handlowymi Auchan i Tesco. Poza rozszerzeniem współpracy z sieciami działającymi na polskim rynku, prowadzone są również zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami.

Naturella w ostatnim czasie wystawiała produkty Only Bio i Only Eco na targach Beautyworld Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof North America w Las Vegas. Dzięki takim inicjatywom firma zwiększa swoją rozpoznawalność i nawiązuje relacje biznesowe. Obecnie na bardzo zaawansowanym etapie są negocjacje dystrybucyjne z partnerem z Kanady i USA. Produkty spółki są już dostępne na wielu rynkach zagranicznych.

O firmie

Boruta Zachem jest firmą produkcyjną działającą w branży chemicznej, która dostarcza rozwiązania dla wielu gałęzi gospodarki. Działalność firmy skupiona jest w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Przedsiębiorstwo jest producentem barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych oraz innych środków chemicznych.

Laboratorium Naturella jest biotechnologiczną firmą badawczo-wdrożeniową, która opracowuje nowatorskie substancje oraz kosmetyki i środki czystości oparte na surowcach naturalnych. W portfolio Laboratorium Naturella znajdują się dwie marki: OnlyBio - oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia oraz OnlyEco - oferująca ekologiczne środki czystości.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 13:39