StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2019 00:00

Brytyjczycy odchodzą od mleka krowiego 

Już jedna czwarta Brytyjczyków używa mleka roślinnego na bazie owsa, kokosa, migdałów czy innych składników pochodzenia roślinnego - podaje agencja badań rynkowych Mintel. Coraz mniejsze spożycie standardowego mleka krowiego to efekt rozwoju trendu wegańskiego w tym kraju.

Od migdałów przez owies i kokos po groszek - alternatywne produkty na bazie roślin budzą duże zainteresowanie w UK - pokazują najnowsze badania Mintela. Prawie jedna czwarta Brytyjczyków spożywała alternatywne produkty mleczne na bazie roślin w ostatnich trzech miesiącach w porównaniu do 19 proc. w 2018 roku.

Wzrost alternatywnych produktów mlecznych jest w dużej mierze napędzany przez nowszych uczestników kategorii, takich jak owies (którego sprzedaż  wzrosła o 71 proc. od 2017 roku), kokos (wzrost o 16 proc. w latach 2017-18) i migdały (wzrost o 10 proc. w latach 2017-18),  bo wszystkie z nich są bardziej widoczne i dostępne na sklepowych półkach w 2018 roku.

Używanie mleka opartego na roślinach wciąż zyskuje w UK na popularności, ale według badań Mintela stanowi ono zaledwie 4 proc. sprzedaży ilościowej i 8 proc. wartości sprzedaży mleka białego w 2018 roku. 

Ponadto wykorzystanie roślinnych alternatyw mleka w gotowaniu i gorących napojach jest nadal ograniczone. Tylko 25 proc. alternatywnych produktów mlecznych na bazie roślin jest używanych przez konsumentów do gotowania, w porównaniu do 42 proc. w przypadku użytkowników mleka krowiego. 

Różnica jest jeszcze większa w przypadku gorących napojów, gdzie tylko 42 proc. alternatywnych produktów mlecznych na bazie roślin konsumenci używają w gorących napojach, w porównaniu do 82 proc. w przypadku użytkowników mleka krowiego. Jednak jedna piąta (21 proc.) Brytyjczyków uważa, że mleko orzechowe nadaje napojom więcej smaku niż mleko krowie.

- Wzrost w tym segmencie stanowi część znacznie szerszego ruchu opartego na roślinach i napędzanego przez obawy konsumentów dotyczące zdrowia, etyki i środowiska. To także efekt zamiłowania do różnorodności w diecie - komentuje Emma Clifford, associate director w UK Food and Drink.

- Przechodzenie w stronę droższych alternatyw mleka opartych na roślinach będzie kontynuowane i przyczyni się do ogólnej wartości dodanej na rynku. Zainteresowanie konsumentów radami dotyczącymi tego, jak te roślinne alternatywy można inaczej wykorzystywać, wskazuje na ich znaczny potencjał wśród obecnych użytkowników i przyszłych konsumentów – dodaje Emma Clifford.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.04.2024 15:28
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Akcja promocyjna w Biedronce fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.

Polacy nie są lojalni wobec marek, chętnie przechodzą pomiędzy nimi, a cena produktów ma bardzo duże znaczenie. Znajduje to potwierdzenie w raporcie „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Open Research.

Z opublikowanych danych wynika, że aż 42 proc. konsumentów aktywnie szuka promocji, okazji cenowych. 19 proc. wybiera najtańsze marki.

5 proc. badanych zadeklarowało, że są lojalni wobec wybranej marki. Blisko 30 proc. porusza się pomiędzy kilkoma markami, a 6 proc. zmienia marki w zależności od ofert.

image
Raport "Nastroje konsumenckie Polaków 2024", Open Research
Open Research

Więcej kobiet (46 proc.) niż mężczyzn (39 proc.) poluje na promocje. Najbardziej wyczulone na nie są osoby w wieku 45-54 lata (48 proc.) oraz 55 lat i więcej (44 proc.).

Promocje mają większe znaczenie dla osób posiadających dzieci (44 proc.) niż bezdzietnych (40 proc.). Ale nie oznacza to, że rodziny z dziećmi kupują najtańsze produkty. Jest odwrotnie. 23 proc. osób bezdzietnych wybiera tylko najtańsze marki i 16 proc. osób posiadających dzieci.  

Okazje cenowe i promocje są istotne dla konsumentów niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Największe znaczenie mają jednak dla mieszkańców średnich (48 proc.) i małych (44 proc.) miast oraz wsi (43 proc.).

image
Carrefour, promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
wiadomoscikosmetyczne.pl

Możliwe, że zwrot w kierunku tanich produktów i promocji cenowych będzie jeszcze większy, ponieważ aż 48 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w kraju. 24 proc. myśli, że w tym obszarze będzie stabilnie, bez zmian. Natomiast 28 proc. sądzi, że sytuacja ekonomiczna poprawi się.

Na postawy konsumentów ma wpływ także polityka samych sieci handlowych prowadzących wojnę cenową.

Raport Open Research został przeprowadzony w dn. 2-3 kwietnia 2024 r. na próbie 1088 respondentów, metodą CAWI (online).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.04.2024 12:50
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Nutrikosmetyki w formie napojów i szotów stają się coraz popularniejsze.Wiadomości Kosmetyczne
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.

Rynek napojów nutrikosmetycznych przeżywa znaczny rozwój, ponieważ coraz więcej osób stara się zachować ogólny dobry stan zdrowia, wygląd i witalność poprzez żywność i napoje. Wraz ze spadkiem produkcji kolagenu po 20. roku życia, napoje kosmetyczne stają się coraz bardziej popularne wśród najwyższej grupy wiekowej w Unii Europejskiej, gdzie ponad 40% populacji mieści się w wieku od 25 do 54 lat. Rynek napojów nutrikosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost, szczególnie wśród milenialsów i pokolenia Z, dla których priorytetem jest zdrowa żywność i napoje ze względu na ogólny stan zdrowia i wygląd. Kluczowym czynnikiem tego trendu są nutrikosmetyki, kategoria obejmująca napoje i suplementy na bazie kolagenu. Peptydy i tripeptydy kolagenowe, dwa popularne składniki tych produktów, pomagają promować zdrową skórę poprzez zwiększenie produkcji kolagenu i poprawę elastyczności.

Czytaj także: Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Co to są napoje nutrikosmetyczne?

Są to napoje odżywcze, które przeciwdziałają starzeniu się, rozjaśniają skórę i zmniejszają widoczność trądziku, blizn i przebarwień. Napoje te pomagają w detoksykacji skóry, ponieważ są wykonane z ekstraktów roślinnych z warzyw i owoców i są wzbogacone ważnymi aminokwasami, witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami. Ponadto zwiększony popyt na napoje kosmetyczne wynika ze znacznej zmiany stylu życia konsumentów na całym świecie. Na całym świecie wymagania i oczekiwania starzejących się klientów ewoluują, czego dowodem jest wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania poprawiające i upiększające wygląd zewnętrzny. Mogą również pomóc w ujędrnieniu skóry i utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów.

Rozwiązania żywieniowo-kosmetyczne, które zawierają także witaminy i minerały, cieszą się dużą popularnością wśród osób dbających o urodę, chcących zachować młodość skóry na dłużej. Cyfryzacja branży, w tym platform handlu elektronicznego i angażowania klientów online, sprawiła, że produkty te stały się bardziej dostępne i wygodne dla konsumentów. Najlepszym sposobem na włączenie tych napojów do codziennej rutyny jest dodanie ich do swojej diety jako beauty shotów lub spożywanie ich w ramach zbilansowanej diety.

Czytaj także: Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 01:36