StoryEditor
Producenci
26.01.2021 00:00

Chantal - profesjonalnie o włosach

Właśnie tak chcemy mówić do naszych konsumentów. Od ponad trzydziestu lat pomagamy kobietom wydobyć ich naturalne piękno dostarczając profesjonalne kosmetyki i farby fryzjerskie na około 40 światowych rynków.

Wąska specjalizacja pomogła nam zdobyć eksperckie doświadczenie. Niemal od samego początku skupialiśmy się na włosach i dzisiaj wiemy wszystko o tym, czego potrzebują do oczyszczania, kondycjonowania, regenerowania struktury. Paleta ponad stu odcieni farb i tonerów oraz utleniacze i rozjaśniacze o różnej mocy pozwalają zaproponować dowolnie wybrany kolor włosów.

Naszą przewagę budujemy oferując kosmetyki niezwykle skuteczne - weryfikujemy je na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim ich działanie mierzone jest za pomocą mikroskopu trychologicznego – w ten sposób sprawdzamy i potwierdzamy parametry takie jak hamowanie wypadania, grubość, gęstość włosów i kondycję skóry głowy. Funkcjonalność opakowania, użycie i efekty testowane są również przez wykwalifikowana kadrę fryzjerską, z którą współpracujemy na co dzień.

Posiadamy własną Akademię Prosalon prowadzącą szkolenia i warsztaty dla fryzjerów, dla dystrybutorów oraz dla początkujących adeptów sztuki fryzjerskiej. Współpracując ze szkołami fryzjerskimi realizujemy zadania społecznej odpowiedzialności biznesu a także zapewniamy sobie możliwość szerszego badania opinii i potrzeb przyszłego rynku profesjonalnego.

Flagowa marka Chantal, Prosalon Professional obejmuje produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów bazujące na sprawdzonych i skutecznych składnikach aktywnych. Znajdziemy tutaj również kilkuetapowe zabiegi regenerujące włosy bardzo zniszczone. Wyłącznie dla salonów fryzjerskich oferujemy bazującą na zaawansowanych formułach markę kosmetyków pielęgnacyjnych Intensis oraz farby profesjonalne Color Art.

30-letnie doświadczenie zdobyte w branży profesjonalnej pozwoliło nam wdrożyć innowacyjne produkty przeznaczone dla drogerii. Już od jakiegoś czasu na rynku znajduje się seria Color Variete - trwałe, kryjące farby do włosów do domowego użytku. Sukcesywnie do sprzedaży wprowadzane są kosmetyki pielęgnacyjne marki Sessio. Sessio to udany mariaż składników pochodzenia naturalnego z efektywnymi formułami pielęgnacyjnymi i jest naszą odpowiedzią na nowy trend zwany „włosingiem” czyli świadomą pielęgnacją włosów. Budujemy tę markę śledząc potrzeby „włosomaniaczek” i starając się zapewnić, że z naszymi kosmetykami codziennie jest good hair day.

Ofertę zamyka trychologiczna marka Hair Biotic – kuracje przeciw wypadaniu włosów, których skuteczność została zbadana nie tylko w badaniach aplikacyjnych, ale także potwierdzona paramaterami zmierzonymi przez aparaturę.

Dzięki wydajnym procesom produkcyjnym i zapleczu badawczo – rozwojowemu jesteśmy w stanie oferować także produkcję na zlecenie. Dla naszych kontrahentów wykonujemy pełne wdrożenie produktu od kreacji, stworzenia receptury, poprzez zakup surowców i opakowań do wyprodukowania i kontroli jakości lub tylko część procesu wybraną przez klienta.

Moda na naturalne, długie, zadbane włosy nam sprzyja – wiemy jak je pielęgnować i jakich składników im dostarczać aby takie właśnie rosły – zdrowe i lśniące, będące ozdobą każdej kobiety.

Cała oferta na www.chantal.com.pl

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 15:55