StoryEditor
Eksport
20.10.2022 00:00

Co warto wiedzieć o kosmetykach halal: lakiery do paznokci

Lakiery do paznokci są dość kontrowersyjne w Islamie, więc warto wiedzieć, jakie wybrać dla swoich muzułmańskich klientek i jakie być może wprowadzić do oferty produktowej.

Lakier do paznokci to bardzo popularny kosmetyk, który przez ostatnią dekadę przeżył istną rewolucję kopernikańską; hybrydy zabrały nieco klienteli lakierom klasycznym, chociaż te ostatnie nadal zajmują miejsce na półkach drogerii i perfumerii. Jednak na Bliskim Wschodzie i wśród klientek wyznających islam sprawy są nieco bardziej skomplikowane.

Rytuał wykonywania wudu (rytualnego obmycia wodą) przed codziennymi modlitwami ma swoją specjalną kolejność i wymogi. Zgodnie z zasadami religijnymi, woda musi dotknąć całych dłoni od czubków palców do łokci, wliczając w to powierzchnię paznokci. To oznacza, że muzułmanki są zobowiązane do zmycia lakieru do paznokci lub zdjęcia sztucznych paznokci naklejanych, ponieważ inaczej woda nie dotyka płytki paznokciowej. Jak łatwo się domyślić, powoduje to, że większość muzułmanek po prostu nie maluje paznokci i nie robi manicure z wykorzystaniem akrylu czy żelu, aby uniknąć przymusu zmywania czy usuwania stylizacji dzień w dzień.

Innowacje w manicure

Producenci lakierów do paznokci wprowadzili w związku z tym lakiery, które umożliwiają przeprowadzenie wudu zgodnie z wymogami religii. Z pomocą przychodzi technologia tzw. oddychających lakierów, które przepuszczają cząsteczki wody do płytki paznokciowej. W 2009 roku, na przykład, Inglot wprowadził na rynek gamę oddychających lakierów do Paznokci O2M. Według strony internetowej, ich formuła wykorzystuje zaawansowany polimer, który jest używany w niektórych soczewkach kontaktowych, które umożliwiają przepływ wody i tlenu do oka, co sugeruje, że ten sam proces zachodzi przez płytkę paznokcia.

Od lewej do prawej: lakier do paznokci Maya w odcieniu The Fuchsia is Bright, lakier 786 w odcieniu Tallin, lakier Mersi w odcieniu Ibiza, lakier Lena w kolorze Glittering Gown, lakier Orly w odcieniu Stronger Than Ever


Dzisiaj już wiele różnych marek opracowało formuły, które umożliwiają przepuszczalność wody i część z nich ma oficjalny certyfikat halal. Większość marek promuje oddychające lakiery do paznokci jako zdrowszą opcję, pozwalającą paznokciom na kontakt z powietrzem i ograniczającą rozwój bakterii beztlenowych. Są również nietoksyczne i często wzbogacone witaminą B5, witaminą C i olejkiem arganowym.

Czytaj także: Co warto wiedzieć o kosmetykach halal: składy i pochodzenie składników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:09