REKLAMAPerły Rynku 2022_zgloszenia_baner główny

KONSUMENT i TRENDY

TRENDY

 

25 listopada 2021, 12:57



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Marki, ale także same centra handlowe, coraz chętniej i częściej organizują dłuższe okresy czarnych wyprzedaży

Marki, ale także same centra handlowe, coraz chętniej i częściej organizują dłuższe okresy czarnych wyprzedaży (fot. Shutterstock)

To co miało być Black Friday, staje się powoli Black Weeks, a za rok zapewne już Black November. Handlowcy coraz bardziej rozciągają w czasie „czarne” promocje, licząc na udany start sezonu zakupów przedświątecznych oraz na odrobienie strat po lockdownach. Niemal 2/3 Polaków deklaruje, że w tym roku zrobi zakupy na promocjach.

REKLAMAPerły Rynku 2022_zgloszenia_baner w artykule

Jedno z największych handlowych wydarzeń, przynoszące wysyp okazji, promocji, rabatów i przecen, ewoluuje.

Kiedy kilka lat temu pojawiły się w Polsce promocje spod znaku „black” były one bardzo ostrożne. Przeceny organizowane w sklepach były niewielkie, sięgały ok. 10-20 proc. Były też krótkie, spontaniczne i zwykle zamykały się w jednym dniu – w piątku. Rano pojawiała się informacja o rabatach, wieczorem wraz z zamknięciem sklepu przeceny znikały – mówi Marta Drzewiecka, director w Newbridge, firmy, która skupia w swoim portfolio 6 centrów handlowych.

Ekspertka dodaje, że ostatnie 3 lata przynoszą znaczące zmiany. Marki, ale także same centra handlowe, coraz chętniej i częściej organizują nie jednodniowy Black Friday, ale dwudniowy Black Weekend czy 7-dniowy Black Week. Przyczyna tej zmiany jest prosta: pojawienie się dodatkowego, nawet krótkiego sezonu promocji znacząco wpływa zarówno na ruch w sklepach i centrach, jak również na ich obroty, zapewniając markom udane wejście w intensywny sezon świątecznych zakupów, kluczowy dla handlu.

Promocje „black” stają się coraz popularniejsze, cieszą się także większym zaufaniem niż przed laty. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję BioStat dla SMSAPI, w tym roku aż 62 proc. Polaków zrobi zakupy podczas akcji spod znaku „black”. Co więcej, aż 67,7 proc. kupujących celowo odwleka wizytę w sklepach, czekając do końca listopada na moment, aż ceny zaczną spadać.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony