StoryEditor
Producenci
11.05.2020 00:00

Coty sprzedaje większościowy pakiet akcji firmy Wella

Znajdująca się w trudnej sytuacji rynkowej firma Coty zrobiła duży krok w kierunku redukcji zadłużenia, sprzedając większościowy pakiet akcji spółki Wella, specjalizującej się w pielęgnacji włosów, amerykańskiemu funduszowi private equity KKR. Coty chce jednocześnie zawiązać z KKR strategiczne partnerstwo.

W ręce funduszu trafiło 60 proc. akcji różnych marek związanych z produktami do pielęgnacji i stylizacji włosów. Informację o zawarciu transakcji przekazali dziś w Nowym Jorku przedstawiciele kontrolującej Coty rodziny Reimann – niemieckich miliarderów.

Całkowita wartość firmy, uwzględniająca jej zadłużenie, wynosi około 4,3 mld dol., więc Coty może otrzymać od KKR około 3 mld dol. w gotówce. Pozostałe 40 proc. walorów pozostanie w rękach Coty. Również te akcje firma chce sprzedać amerykańskiemu funduszowi za 750 mln dol., a tym samym zawrzeć z nim strategiczne partnerstwo. Cel jest jeden: radykalne zmniejszenie zadłużenia za pośrednictwem KKR.

Coty wystawił Wellę na sprzedaż w październiku ub.r. Według spekulacji medialnych, oprócz inwestorów finansowych zakupem zainteresowany był m.in. Henkel. Jak nieoficjalnie doniósł portal lz.de, Coty chce się również pozbyć kilku niemieckich marek perfum. Rozmowy na temat ich sprzedaży prowadzone mają być od kilku miesięcy z Davidoffem i Escadą.

Grzegorz Szafraniec
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 13:28
Bielenda przedłuża współpracę z Małgorzatą Foremniak
Znana aktorka dalej będzie ambasadorką Bielendy.Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki Naturalne ogłosiła przedłużenie o kolejny rok współpracy reklamowej z aktorką Małgorzatą Foremniak. Marka podkreśla, że decyzja ta została podjęta na podstawie pozytywnych wyników pierwszego roku kampanii, rozpoczętej w kwietniu 2024 r. Jak zaznacza Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielendy, projekty z udziałem aktorki spotkały się z dużym zainteresowaniem i wysokim poziomem akceptacji wśród konsumentów.

W trakcie pierwszego roku współpracy marka zrealizowała liczne działania komunikacyjne, które miały na celu nie tylko promocję kosmetyków, ale także budowanie przekazu wspierającego kobiecą pewność siebie. Zdaniem przedstawicieli Bielendy, kampanie z udziałem Foremniak pozwoliły skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń, wzmacniając zarówno rozpoznawalność marki, jak i jej wizerunek w segmencie kosmetyków naturalnych.

Nowa odsłona komunikacji z udziałem ambasadorki zostanie zrealizowana w trzech kanałach – telewizji, internecie i prasie. Wielokanałowy charakter kampanii ma zapewnić dalsze poszerzanie zasięgu i utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki wśród konsumentek. Włączenie działań digitalowych i prasowych ma także pozwolić na skuteczniejsze targetowanie różnych grup wiekowych i społecznych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Great Story Community, współpracująca z działem marketingu Bielendy. Wspólne działania mają obejmować zarówno klasyczne formaty reklamowe, jak i nowoczesne treści cyfrowe. Firma liczy, że przedłużenie umowy pozwoli na utrzymanie dynamiki rozwoju marki i dalsze wzmacnianie jej pozycji na konkurencyjnym rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 14:17