StoryEditor
Producenci
26.09.2022 00:00

Coty stawia na innowacje w produktach pielęgnacji skóry. Podwoi ich sprzedaż do 2025 roku

Firma Coty przedstawiła kompleksową strategię podwojenia sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry do 25 roku obrotowego. Oznacza to, że sprzedaż powinna osiągnąć 500-600 mln dolarów. W dalszych latach wzrost ma jeszcze przyspieszyć.

Firma Coty, podczas spotkania dla inwestorów w zakładzie Coty's Monaco Skincare, przedstawiła zaktualizowaną strategię firmy w zakresie kosmetyków do pielęgnacji skóry. Produkty te, ze szczególnym uwzględnieniem marek Prestige, są jednym z sześciu strategicznych filarów rozwoju dla Coty.

– Portfolio produktów do pielęgnacji skóry firmy Coty jest jednym z najbardziej ekscytujących obszarów wzrostu w naszej działalności, a przychody mają się podwoić do 500-600 mln dol. do roku obrotowego 2025 – powiedziała Sue Y. Nabi, dyrektor generalna Coty.

Dodała, że firma powiększa zespół ekspertów w dziedzinie pielęgnacji skóry i właśnie weszła do Chin, gdzie już widać, że marki, formuły i komunikacja Coty zdobyły sobie grono klientów.

– Jednocześnie nasze działania badawczo-rozwojowe skupiają się na najszybciej rosnących potrzebach konsumentów i trendach zdrowotnych. Wszystko to daje nam pewność, że możemy wykorzystać znaczące możliwości na globalnym rynku produktów do pielęgnacji skóry o wartości 150 mld dol. – dodała Sue Y. Nabi.

W dalszej działalności Coty skupi się na pięciu kluczowych obszarach. Będzie to pełna ochrona przed słońcem, dostarczanie tlenu, wektoryzacja retinolu, naprawa DNA i mieszanki biofermentowane. Badania firmy w tych tematach sięgają kilkudziesięciu lat wstecz, a kluczowe patenty obowiązywać będą przez następnych 5-10 lat.

– Nasze badania są nastawione na to, by chronić konsumentów przed chorobami skóry, dolegliwościami wynikającymi z zanieczyszczeń i zmieniającego się klimatu oraz starzeniem się – zapewnił dr Shimei Fan, chief scientific officer w Coty

Najbardziej obiecującym segmentem w tym zakresie są prestiżowe marki Coty, czyli Lancaster, Orveda, Philosophie, Kylie Skin i SKKN by Kim.

Po wprowadzeniu wszystkich kluczowych elementów strategii, Coty spodziewa się podwoić swoje przychody z pielęgnacji skóry do roku obrotowego 2025, w porównaniu z rokiem 2022. Ma też nadzieję na dalsze przyspieszenie w roku obrotowym 2026 i później. W połączeniu z utrzymującą się dynamiką w pozostałej części działalności Coty ma to umożliwić spółce 6-8 proc. wzrost sprzedaży LFL i 9-11 proc. skorygowany wzrost EBITDA.

Firma podała, że odnotowuje silniejszy popyt na kosmetyki, co skłania ją do podniesienia perspektywy wzrostu sprzedaży LFL w 1QFY23 do +8-9 proc., z poprzednich +6-8 proc. Lepsze perspektywy są napędzane zarówno przez marki prestiżowe, jak i segment Consumer Beauty, zarówno w Europie, obu Amerykach, jak i w Global Travel Retail. Silna dynamika sprzedaży również wspiera lepsze perspektywy marży brutto w I kw., pomimo utrzymującej się presji inflacyjnej.

Czytaj też: Paweł Chrościcki, Coty: Firmy kosmetyczne poradzą sobie z wyzwaniami przyszłości [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Firma Coty została założona w Paryżu w 1904 r. Obecnie jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych z ofertą marek zapachowych, kosmetyków kolorowych oraz pielęgnacji skóry i ciała. Obsługuje konsumentów na całym świecie, sprzedając prestiżowe i masowe produkty w ponad 130 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2025 09:55
Highlander Enterprise zapowiada strategię rozwoju i premierę w ramach marki 8belle
Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander EnterpriseHighlander Enterprise

Spółka Highlander Enterprise S.A., specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, w II kw. 2025 roku skupiła się na finalizacji strategii rozwoju, jak również na rozpoczęciu sprzedaży produktów marki 8belle. Spółka prowadziła również działania reorganizacyjne i optymalizacyjne, mające na celu redukcję kosztów działalności.

W II kwartale 2025 roku przychody spółki wyniosły 0,01 mln zł (wobec 0,05 mln zł w 2024 roku). Na poziomie wyniku ze sprzedaży, spółka zmniejszyła swoją stratę z 0,81 mln zł do 0,61 mln zł. Równocześnie ograniczyła również stratę netto z 0,77 mln zł do 0,29 mln zł.

Osiągnięte przez nas wyniki finansowe w II kwartale 2025 roku są odzwierciedleniem działań, jakie miały miejsce w tym bardzo intensywnym dla spółki okresie. W minionym kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na dwóch fundamentalnych kwestiach: opracowaniu strategii rozwoju na lata 2025-2028 oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów marki 8belle. Jednocześnie, w obszarze grafenu, kontynuowaliśmy poszukiwania nowych klientów oraz rozszerzaliśmy zastosowania naszych produktów i technologii – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Spółka 14 kwietnia przyjęła nową strategię rozwoju na lata 2025-2028, która zakłada koncentrację na trzech kluczowych obszarach:

  • segmencie kosmetycznym (wprowadzenie linii lakierów hybrydowych pod nową marką: 8belle oraz rozwój produktów kosmetycznych pod nabytą w marcu 2025 roku marką: Brown as Berries Care),
  • segmencie odzieży UV (rozwój linii produktów pod nabytą marką Brown as Berries, tj. strojów kąpielowych UV dla kobiet, chroniących skórę zintegrowanym filtrem SPF 35),
  • wykorzystaniu potencjału grafenu, komercjalizacji wybranych technologii i posiadanych patentów oraz identyfikacji i rozwijaniu synergii grafenu w obszarze kosmetyków (stworzenie nowej marki lakierów hybrydowych zawierających grafen oraz opatentowanie tej technologii).

Oficjalna premiera produktów marki 8belle miała miejsce 1 lipca, kiedy uruchomiono platformę e-commerce, skierowaną do profesjonalnych odbiorców z segmentu B2B. W pierwszym etapie oferty znalazły się hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz produkty do pielęgnacji dłoni i paznokci. Oferta marki jest regularnie rozszerzana o kolejne produkty, które uzupełniają portfolio w obszarze pielęgnacji paznokci.

Oprócz kanału e-commerce rozwijamy również inne kanały sprzedażowe. Rozpoczęliśmy współpracę z pierwszą hurtownią kosmetyczną oraz prowadzimy własną terenową sprzedaż bezpośrednią. Naszym celem na nadchodzące miesiące i kwartały jest jak najszersze dotarcie z produktami marki 8belle do klientów profesjonalnych w Polsce, a także rozpoczęcie ekspansji zagranicznej i pozyskanie dystrybutorów w Europie – dodaje Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise.

W obszarze grafenu Spółka kontynuowała działania w zakresie poszukiwania nowych klientów i nowych zastosowań naszych produktów oraz technologii, a także zacieśniała współpracę dotychczasowymi partnerami.

Highlander Enterprise S.A. wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Zobacz też: TPO w kosmetykach zakazane od 1 września — w jakich produktach występuje i co to oznacza dla branży?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2025 08:22
Dr Miele Cosmed Group zadowolone z wyników sprzedaży i współpracy z Rossmannem
Naszym celem jest podwojenie obrotów w ciągu kilku najbliższych lat. Umowa z Rossmannem to ważny element tej strategii – mówi Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Dr Miele Cosmed Group

Zarząd radomskiej spółki Dr. Miele Cosmed Group S.A. poinformował, że kontrakt z siecią Rossmann, obejmujący sprzedaż marek własnych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej wytwarzanych w zakładach należących do Grupy Kapitałowej, uzyskał w roku obrotowym 2025 status umowy znaczącej. Co to oznacza?

Łączna wartość sprzedaży do sieci Rossmann przekroczyła 10 proc. kapitałów własnych grupy kapitałowej – próg istotności dla spółki. Jest to zarazem mocne wzmocnienie pozycji Dr. Miele na rynku. Warunki umowy (w tym szczegóły finansowe) nie zostały podane do wiadomości jako tajemnica handlowa, jednak zarząd podkreśla, że nie odbiegają one od standardów rynkowych. 

Skala kontraktu wskazuje, że Rossmann staje się jednym z kluczowych partnerów handlowych radomskiego producenta, co może istotnie wpłynąć na dynamikę sprzedaży w kolejnych latach, a sukces negocjacji z Rossmannem stanowi kolejny krok w imponującej serii osiągnięć spółki. 

Zobacz też: Dr. Miele Cosmed Group melduje stabilny wzrost mimo spowolnienia rynku

W ubiegłym roku firma zanotowała ponad 50-procentowy wzrost sprzedaży na rynkach eksportowych oraz podwojenie sprzedaży własnych marek na rynku niemieckim.

Był to kolejny wymagający rok na rynku ze względu na wzrost kosztów operacyjnych i zawirowania w dostępności surowców. Widzimy jednak pozytywny trend wzrostowy i chcemy go przyspieszyć. Naszym celem jest podwojenie obrotów w ciągu kilku najbliższych lat. Umowa z Rossmannem to ważny element tej strategii – podkreślała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A., podsumowując wyniki za 2024 rok. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 14:29