StoryEditor
Producenci
09.10.2020 00:00

Czołowe postaci handlu i biznesu na Retail & FMCG Congress 2020

Retail & FMCG Congress 2020 odbędzie się już 12-13 października 2020 r. w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie. To największa biznesowa konferencja poświęcona trendom na rynku FMCG, łącząca przemysł, usługi i handel. Gośćmi kongresu są czołowe postacie polskiego i zagranicznego handlu. Wykłady przygotowali eksperci z wiodących agencji badawczych i doradczych oraz partnerzy wydarzenia. Podczas kongresu rozdamy także nagrody w konkursach Market Roku 2020 i Drogeria Roku 2020.

Sektor handlu i przemysł spożywczy, obok służby zdrowia, wyrosły w ostatnich miesiącach na filary, dzięki którym polskie społeczeństwo może czuć się bezpiecznie w bardzo trudnym okresie. Rynek handlu FMCG nie zostanie poturbowany pandemią tak bardzo, jak inne sektory gospodarki, ale przed nim wiele wyzwań i zmian, na które musi się przygotować. Chcemy, aby Retail & FMCG Congress Poland & CEE 2020 stanowił nowe otwarcie w budowaniu relacji między uczestnikami rynku FMCG w Polsce i Europie Centralnej.

ZOBACZ PROGRAM KONGESU

Pandemia koronawirusa sprawiła, że przedsiębiorcy obudzili się z dnia na dzień w zupełnie nowej rzeczywistości. Żadna firma nie była w stanie przygotować na to, co dzieje się obecnie, a podstawowym antidotum na obecny kryzys i gwałtowne zmiany jest rzetelna, pogłębiona informacja. To właśnie wiedza w obecnej sytuacji pomoże przedsiębiorcy znaleźć właściwe rozwiązania i odpowiedzi na tysiące pytań i problemów, z którymi musi się zmagać.

Chcemy, aby kongres pełnił rolę drogowskazu, który pozwala przedsiębiorcom spojrzeć w przyszłość sektora FMCG, lepiej zrozumieć zachodzące na rynku procesy, dzięki czemu pomoże podjąć strategiczne decyzje dotyczące zarządzania firmami i ich poszczególnymi działami. To ważne w sytuacji, gdy firmy handlowe i produkcyjne oraz ich otoczenie znajdują się w okresie niezwykle dynamicznych i trudnych zmian, wymagających błyskawicznych decyzji. Należy pamiętać, że obecna sytuacja nie jest jedynie wielkim wyzwaniem, ale także szansą na rozwój i lepsze zrozumienie konsumenta.

Nie wiemy dziś, jak będzie wyglądał rynek i gospodarka za choćby 2-3 miesiące. Obecnie każdego dnia firmy zmagają się z zupełnie nowymi wyzwaniami. Jesteśmy jednak przekonani, że 12 i 13 października, podczas wspólnego, bezpiecznego spotkania z przedstawicielami sektora handlu i FMCG, zastanowimy się nad zmianami, które zaszły na rynku w ciągu ostatnich miesięcy i wskażemy najbardziej realne scenariusze dla sektora handlu detalicznego na przyszłość.

POZNAJ PARTNERÓW KONGRESU

Podczas wydarzenia rozdamy także nagrody w konkursach Market Roku 2020 oraz Drogeria Roku 2020. Grono ekspertów – menedżerów reprezentujących czołowe firmy z rynku FMCG wskaże wiodące sieci handlowe i drogeryjne w obu konkursach.

POZNAJ JURY I FINALISTÓW KONKURSU DROGERIA ROKU 2020

POZNAJ JURY I FINALISTÓW KONKURSU MARKET ROKU 2020 

Poznamy także firmy handlowe oraz menedżerów, którzy zostali nagrodzeni statuetkami Retail Business Awards (RBA), czyli nagrodami gospodarczymi, które są dedykowane sektorowi detalicznemu i hurtowemu. Kapituła złożona z przedstawicieli Business Centre Club, Wydawnictwa Gospodarczego oraz organizacji branżowych wskaże zwycięzców w kategoriach:
•    Osobowość Handlu 
•    Inwestor Roku 
•    Architekt Rynku 
•    Kreator Trendów Rynkowych 
•    Sukces Rynkowy 
•    Lider Transformacji 
•    Motor E-Gospodarki 
•    Innowator Rynkowy 
•    Anioł Biznesu 
•    Odpowiedzialny Biznes
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:49