StoryEditor
Producenci
03.08.2022 00:00

Czy reklamy kosmetyków są wiarygodne?

Tylko 18 proc. twierdzeń w reklamach kosmetyków jest wiarygodnych – wynika z artykułu w Time, który opisał pracę naukowców, którzy ocenili 289 reklam kosmetyków i perfum w magazynach konsumenckich, takich jak Vogue czy Marie Claire. Badacze przytoczyli „wątpliwe metodologie” zastosowane dla uwiarygodnienia reklam swoich kosmetyków. Wszystko to jest spowodowane zawrotnym tempem życia. Kiedyś tworzenie i wprowadzenie na rynek nowego kosmetyku było przedsięwzięciem trwającym rok, obecnie opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie go do sprzedaży, na i tak już bardzo konkurencyjny rynek, to kwestia co najwyżej miesięcy.

Pojawia się presja, aby szybko wprowadzić przełomowe kosmetyki na rynek. Wraz z oczekiwaniami na dostawę tego samego dnia i aspiracjami do osiągnięcia wyników z dnia na dzień, cykl powstawania produktu znacznie się skurczył, a celem jest jak najszybsze przedstawienie go klientom. Konsumenci oczekują jednak dowodów na skuteczność kosmetyków.

Ankieta przeprowadzona przez The Benchmarking Company w lutym 2022 roku wśród 3447 amerykańskich konsumentów produktów kosmetycznych i higieny osobistej wykazała, że:

  • 97 proc. z nich stwierdziło, że marki powinny przeprowadzać testy postrzegania ich produktów przez niezależną, zewnętrzną firmę badawczą, aby wykazać, że to, co przedstawiają w swoich reklamach, jest wiarygodne.
  • 86 proc. stwierdziło, że chętniej kupowaliby u sprzedawców detalicznych, którzy wymagają testowania oświadczeń konsumenckich dotyczących produktów, które posiadają w swojej ofercie.
  • 91 proc. chętniej kupiłoby produkt, gdyby wyniki badań były dla nich widoczne (tj. strony produktów, opakowanie, punkt sprzedaży).

Prawie dwie trzecie konsumentów produktów kosmetycznych i higieny osobistej stwierdziło, że prawdopodobnie przyłączyliby się do pozwu zbiorowego przeciwko marce za fałszywe reklamy.

Sposoby na stworzenie wiarygodnego przekazu reklamowego

Aby opinie o produkcie były prawdziwe, cała procedura oceny kosmetyków przez konsumentów powinna być przeprowadzona w rzetelny sposób. Do tego potrzebna jest niezależna firma badawcza, która specjalizuje się w badaniach konsumenckich w dziedzinie urody i higieny osobistej. Oznacza to, że kosmetyki nie mogą być testowane przez pracowników marki, ich znajomych, klientów kupujących już podkuty marki. Należy również unikać testowania nowych produktów z influencerami.

Należy skorzystać z usług firmy, która przestrzega rygorystycznych międzynarodowych standardów testowania. Taka firma powinna mieć ogólnokrajową pulę testerów, aby panel produktu dokładnie odzwierciedlał przyszłych nabywców. Panel o odpowiedniej wielkości (ponad 35 konsumentów i do 500) pomaga zapewnić statystycznie istotne wyniki.

Warto zatem pokusić się o rzetelne testy i przedstawiać klientom prawdziwe opinie o swoich produktach i umieszczać w reklamach tylko prawdziwe obietnice dotyczące działania kosmetyków. 

Przeczytaj również: Greenwashing problemem w branży kosmetycznej. Jak z nim walczyć radzi ekspertka z Natrue

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 14:46
Bulgari otwiera pierwszy butik w Polsce
Bulgari to jedyna z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych marek na świecie.Zengame from Tokyo, Japan, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Portal Fashion Biznes podaje, że włoska marka luksusowych dóbr, Bulgari, planuje otwarcie swojego pierwszego butiku w Polsce. Sklep zostanie zlokalizowany na Placu Trzech Krzyży. Termin otwarcia butiku nie został jeszcze ogłoszony.

Bulgari, znana również jako Bvlgari, to włoska firma należąca do francuskiego potentata w branży luksusowej, która została założona w 1884 roku. Jej sklepy znajdują się w najbardziej ekskluzywnych miejscach handlowych na świecie, takich jak Ginza Towers w Tokio czy Rodeo Drive w Los Angeles. Debiut butiku w Warszawie oznacza wejście marki na polski rynek. Bulgari działa w różnych segmentach rynku luksusowego, oferując produkty od biżuterii po zegarki, galanterię, perfumy, a nawet usługi hotelarskie, przy czym największą sławę przynosi jej luksusowa biżuteria. Obecnie będąca częścią Grupy LVMH, firma Bulgari została założona w regionie Epiru w Grecji przez złotnika Sotiriosa Boulgarisa.

Kancelaria MFW Fiałek świadczyła usługi doradcze dla franczyzobiorcy marki Bvlgari podczas negocjacji umowy najmu z zarządcą i właścicielem budynku na Placu Trzech Krzyży w Warszawie, gdzie otwarto pierwszy sklep Bvlgari w Polsce. Doradztwo prawne obejmowało współpracę z zarządcą i właścicielem nieruchomości, w której ulokowano pierwszy butik tej prestiżowej marki na polskim rynku.

W ofercie Bulgari znajdują się serie zapachowe takie jak Splendida Collection, Le Gemme Imperiali, Aqva czy Bvlgari‘s Le Gemme Collezione Murano. Kompozycje sygnowane przez ten brand powstały we współpracy z perfumiarzami wśród których znaleźli się tacy eksperci i mistrzowie jak Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallier, Sophia Grojsman, Beatrice Piquet, Carlos Benaim, Sophie Labbe, Olivier Polge, Daniela (Roche) Andrier, Nathalie Lorson, Jean-Claude Ellena i Yann Vasnier.

Czytaj także: Nie żyje Roberto Cavalli, włoski projektant mody i luksusowych perfum

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 12:10
Marka Inglot weszła w kategorię lakierów hybrydowych
Inglot wypuścił na rynek swoją pierwszą kolekcję lakierów hybrydowychInglot
Inglot – jedna z najmocniejszych polskich marek makijażowych o światowym zasięgu – zdecydowała się na wejście w kategorię lakierów hybrydowych. Właśnie pojawiła się pierwsza kolekcja.

Marki, które zasłynęły z lakierów hybrydowych, jak Semilac czy NeoNail, pod wpływem zmieniających się trendów rynkowych dodały do swoich kolekcji lakiery tradycyjne. Marka Inglot – odwrotnie. Właśnie teraz zdecydowała się na wypuszczenie hybryd. Informacja ta zaskoczyła klientki marki, czemu dały wyraz w komentarzach w mediach społecznościowych, kiedy Inglot po raz pierwszy odkrył karty:

Czyżby hybrydy  A kiedyś pytałam ekspedientki i mówiła że nigdy nie wypuścicie Hybryd bo jesteście za naturą.

Ja nawet jako ówczesny pracownik byłam przekonywana przez makijażystkę regionalną, że Inglot nigdy nie wprowadzi hybryd, bo nie po to ma lakiery „oddychające”, żeby hybrydy wprowadzać do oferty.

Ale nie zabrakło oczywiście głosów entuzjastycznych i osób chętnych, żeby nowość natychmiast wypróbować:

Czad! Chyba czas abym powróciła do hybryd! 

No w końcu!

Przepiękne kolory!

Producent odniósł się do komentarzy:

Wprowadzenie do sprzedaży lakierów hybrydowych jest odpowiedzią na liczne pytania ze strony klientów. Nowa linia lakierów do paznokci wolnych od składników Hema i di-Hema, to połączenie trwałego manicure ze składem, który zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii i innych podrażnień.

Przeważającą liczbę w naszej ofercie dalej stanowią lakiery klasyczne, w tym seria Natural Origin, zawierająca 77% składników pochodzenia naturalnego oraz lakiery z linii O2M przepuszczające tlen i wodę. Wierzymy, że każdy znajdzie produkt dla siebie.

Nowa kolekcja lakierów hybrydowych Inglot utrzymana jest w stylistyce, którą marka obrała jakiś czas temu odchodząc od charakterystycznej dla siebie czerni. Opakowania produktów są pastelowe. Oszczędne w formie, naturalne są także materiały promocyjne i visuale związane z marką.

Na kolekcję składa się 20 odcieni lakierów, 2 bazy i top. Obecnie lakiery są dostępne w salonach Inglota oraz na stronie internetowej producenta.

Rynek lakierów hybrydowych w Polsce od lat rozwija się bardzo dynamicznie. W grupie liderów znajdują się takie marki jak Semilac (Nesperta), NeoNail (Cosmo Group) oraz Indigo, jednak oprócz nich bardzo wiele marek profesjonalnych i masowych produkuje lakiery hybrydowe. 

Czytaj także: Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Produkty do manicure to kategoria, która w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, na rynku działa wiele salonów zajmujących się stylizacją paznokci i usługi są prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Polki słyną także ze swojego zamiłowania do pięknych paznokci i z umiejętności ich stylizacji w domowych warunkach. Stąd też przestrzeń do wprowadzania na rynek ciągle nowych marek i wariantów lakierów, zarówno klasycznych, jak i hybrydowych.

Rynek idzie w kierunku produktów delikatniejszych dla płytki paznokcia i eliminowania składników mogących powodować podrażnienia. Dostępne są lakiery wegańskie a ostatnio kolejne marki wprowadzają hybrydowe naklejki na paznokcie, które osobom miej wprawnym umożliwiają również zrobienie trwałej stylizacji paznokci w oparciu o gotowe szablony.

Czytaj także: Wegańskie lakiery do paznokci - trend czy nowy standard?

Według danych PMR lakiery do paznokci są kategorią beauty z największym udziałem sprzedaży internetowej, co wynika z popularności lakierów hybrydowych, które były dostępne na początku i przez długi czas tylko w internecie. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 22:41