StoryEditor
Perfumerie
19.09.2022 00:00

Douglas szykuje trzy otwarcia. Będą to pierwsze perfumerie sieci w Kutnie, Ełku i Oświęcimiu

Douglas otworzy perfumerie w trzech galeriach handlowych zarządzanych przez Master Management Group. Ich otwarcie zaplanowano na jesień tego roku. Będą to pierwsze sklepy sieci w Kutnie, Ełku i Oświęcimiu.

Douglas szykuje się do otwarcia trzech perfumerii. Największą, na powierzchni 200 mkw., zyskają klienci Bramy Mazur w Ełku. Druga zostanie otwarta w Galerii Niwa w Oświęcimiu na 165 mkw. W Galerii Różanej w Kutnie perfumeria Douglas zaprezentuje ofertę na blisko 150 mkw.

W każdym z trzech miast, perfumerie Douglas powstają w najnowszych konceptach sprzedażowych
i architektonicznych marki, znanych również z innych lokalizacji w Polsce. Wnętrza łączyć będą  stonowaną kolorystykę z elementami multimedialnymi, promującymi ofertę.

– To miasta z dużym potencjałem zakupowym, a same galerie są nowoczesnymi obiektami, profesjonalnie i sprawnie zarządzanymi. Stąd decyzja o otwarciu naszych perfumerii w tych właśnie lokalizacjach – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji i inwestycji, Douglas.

Jak zapewnia przedstawiciel Douglas, w perfumeriach w Ełku, Kutnie i Oświęcimiu klienci znajdą staranie wyselekcjonowaną ofertę dostosowaną do potrzeb lokalnych klientów. Będą to nie tylko marki luksusowe niemal wszystkich kategorii obecnych w sprzedaży, ale też nowoczesne produkty dla osób zainteresowanych trendami światowymi.

Perfumerie Douglas zostaną otwarte jesienią tego roku. Obecnie trwają prace związane z aranżacją wnętrz.

Galerią Różaną w Kutnie, Bramą Mazur w Ełku i Galerią Niwa w Oświęcimiu zarządza Master Management Group.

Czytaj także: Tina Müller, Douglas: Sprzedaż w sklepach przekroczyła tę sprzed pandemii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
10.12.2025 09:28
Sephora wchodzi do Belgii: LVMH uruchamia spółkę zależną w Brukseli
Sephora w centrum handlowym Riviera.fot.materiały prasowe/Sephora

Sephora oficjalnie zarejestrowała belgijską spółkę zależną w Brukseli, co oznacza formalne wejście koncernu LVMH na rynek prestiżowej dystrybucji kosmetycznej w Belgii. Nowo utworzona jednostka działa pod nazwą Sephora Belgium i stanowi pierwszy krok do rozwinięcia pełnoskalowej działalności handlowej na tym rynku.

Podmiot został wpisany pod adresem Avenue Louise, jednym z najbardziej strategicznych i komercyjnych miejsc w całej Belgii. To lokalizacja premium, w której swoje biura i butiki mają międzynarodowe marki z segmentu luxury. W zarządzie Sephora Belgium znaleźli się kluczowi menedżerowie firmy, w tym dyrektor zarządzający Benoît Ponte, co potwierdza strategiczne znaczenie operacji.

Wejście Sephory tworzy silną konkurencję dla obecnych operatorów, przede wszystkim dla sieci Douglas, która w ostatnich latach zwiększała liczbę sklepów i umacniała swoją pozycję w kraju. Dla LVMH Sephora pozostaje jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży bezpośredniej: umożliwia kontrolę dystrybucji, ekspozycji i dostępności marek beauty należących do grupy, co ma kluczowe znaczenie na europejskich rynkach o wysokiej konkurencyjności.

Ruch ten wpisuje się w szerszy trend konsolidacji sektora i rosnącej walki o klienta premium w Europie. Globalne koncerny kosmetyczne zwiększają skalę działalności oraz umacniają kontrolę nad łańcuchami sprzedaży, aby zapewnić stabilną widoczność marek i efektywniej zarządzać doświadczeniem konsumenta. Belgia, z wysokim poziomem wydatków na produkty beauty, naturalnie wpisuje się w tę strategię.

Decyzja LVMH pokazuje również, że rynek prestiżowej kosmetyki w Europie staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wchodząc do Belgii z własnym podmiotem, Sephora sygnalizuje gotowość do intensywnej rywalizacji oraz budowania silniejszej obecności w regionie, w którym dostęp do konsumenta i kontrola nad ofertą stają się kluczowym elementem przewagi strategicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 18:19