StoryEditor
Perfumerie
08.12.2020 00:00

Douglas w kryzysie. Sieć przygotowuje się do restrukturyzacji finansów

Niemiecka sieć perfumerii Douglas jest gotowa rozpocząć restrukturyzację finansową w przyszłym roku, ponieważ jej sytuacja finansowa ucierpiała wskutek pandemii COVID-19 - podają źródła portalu Cosmetics Business. Ponieważ długi Douglasa zbliżają się do terminu zapadalności, grupa rozpocznie rozmowy z wierzycielami w 2021 roku.

Informatorzy portalu powiedzieli, że po pracowitym okresie świątecznym Douglas podejmie rozmowy z wierzycielami w kwestii swoich finansów. Detalista może zdecydować się na refinansowanie lub zawarcie umowy, aby zmienić i przedłużyć okres zapadalności, lub zdecydować się na zamianę zadłużenia na kapitał.

- Nasze niespłacone obligacje mają zapadalność odpowiednio w 2022 i 2023 roku. Dlatego w nadchodzącym roku zaczniemy regularnie refinansować - powiedział rzecznik prasowy sieci w rozmowie z Cosmetics Business.

W czerwcu 2020 r. zadłużenie netto Douglasa wynosiło 2,1 mld euro, podczas gdy jego niespłacone pożyczki i obligacje mają osiągnąć termin zapadalności od początku 2022 r. Źródła dodały, że właściciel detalisty, CVC Capital Partners, wniesie dodatkowy kapitał, jeśli będzie to konieczne. Ta firma private equity posiada większościowy pakiet udziałów w sieci Douglas, którą kupiła od amerykańskiej firmy Advent w 2015 r. w ramach umowy o wartości 3 mld euro.

Jednak jak zauważa Cosmetics Business, sam Douglas inaczej przedstawił historię swoich finansów. Po doniesieniach o wzroście sprzedaży e-commerce o 40 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. i spadku sprzedaży o zaledwie 7,5 proc., dyrektor generalna grupy, Tina Müller, powiedziała, że ​​Douglas bezpiecznie przeszedł przez kryzys koronawirusowy”.

- Nasze szybkie i zdecydowane zarządzanie kryzysowe, nasza ścisła dyscyplina kosztowa i wczesna cyfryzacja firmy zgodnie z naszą strategią #ForwardBeauty miały na to wyraźny wpływ - podkreśliła.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. październik 2025 03:51