StoryEditor
Perfumerie
27.05.2022 00:00

Douglas z silnym wzrostem sprzedaży i zysków w drugim kwartale 2022

Sieć perfumerii Douglas zaraportowała wzrost sprzedaży w drugim kwartale (od stycznia do marca 2022 r.) o około 39 proc. Sprzedaż osiągnęła poziom 719 milionów euro. Sprzedaż online wciąż jest wysoko, ale widoczne jest ożywienie sprzedaży w sklepach stacjonarnych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Firma Douglas odnotowała znaczące wzrosty zarówno w porównaniu z poprzednim rokiem, jak i w porównaniu do kwartału „przed Covidem” 2019 i powiększyła swoje udziały na rynku niemieckim. Odbicie widać szczególne w perfumeriach stacjonarnych, gdzie ożywienie nastąpiło po tym, jak złagodzono ograniczenia związane z pandemią. Sklepy stacjonarne Douglas dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z oczekiwaniami część biznesu internetowego przeniosła się z powrotem do perfumerii stacjonarnych, ale ogólnie utrzymała się na bardzo wysokim poziomie.

Teraz, gdy zakończyły się blokady, widzimy, jak wskaźniki sprzedaży między działalnością internetową i sklepową zaczynają się ponownie wyrównywać. W drugim kwartale mieliśmy dwukrotnie większą sprzedaż e-commerce niż przed okresem pandemii. Cieszy fakt, że udało nam się utrzymać ten wysoki poziom. To pokazuje, że nasza strategia dotycząca internetowej platformy kosmetycznej okazuje się właściwym modelem biznesowym – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalna Grupy Douglas.

Przychody Grupy są o 12,0 proc. wyższe od poziomu sprzed wybuchu pandemii COVID-19, a skonsolidowany wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 26,5 mln EUR do 25 mln EUR w drugim kwartale, po ujemnym wyniku w roku poprzednim.

W całym pierwszym półroczu 2021/22, czyli w miesiącach od października 2021 do marca 2022 włącznie, Douglas zwiększył sprzedaż o 16,9 proc. do ok. 2 mld EUR, a wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 27,3 proc. 216 mln euro.

Ten rozwój pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Niestety nie jest jeszcze możliwe wykonanie wiarygodnej prognozy relacji między handlem stacjonarnym a e-commerce w dłuższej perspektywie – dodała Tina Müller.

W lutym Douglas wszedł na rynek opieki zdrowotnej, przejmując holenderską aptekę internetową Disapo. Od końca kwietnia klienci Douglas mogą kupować dermokosmetyki i produkty bez recepty za pośrednictwem programu partnerskiego w sklepie internetowym. W ciągu roku planowane jest rozszerzenie oferty na kolejne kraje europejskie.

Więcej o tym tutaj: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 19:24