StoryEditor
Perfumerie
27.05.2022 00:00

Douglas z silnym wzrostem sprzedaży i zysków w drugim kwartale 2022

Sieć perfumerii Douglas zaraportowała wzrost sprzedaży w drugim kwartale (od stycznia do marca 2022 r.) o około 39 proc. Sprzedaż osiągnęła poziom 719 milionów euro. Sprzedaż online wciąż jest wysoko, ale widoczne jest ożywienie sprzedaży w sklepach stacjonarnych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Firma Douglas odnotowała znaczące wzrosty zarówno w porównaniu z poprzednim rokiem, jak i w porównaniu do kwartału „przed Covidem” 2019 i powiększyła swoje udziały na rynku niemieckim. Odbicie widać szczególne w perfumeriach stacjonarnych, gdzie ożywienie nastąpiło po tym, jak złagodzono ograniczenia związane z pandemią. Sklepy stacjonarne Douglas dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z oczekiwaniami część biznesu internetowego przeniosła się z powrotem do perfumerii stacjonarnych, ale ogólnie utrzymała się na bardzo wysokim poziomie.

Teraz, gdy zakończyły się blokady, widzimy, jak wskaźniki sprzedaży między działalnością internetową i sklepową zaczynają się ponownie wyrównywać. W drugim kwartale mieliśmy dwukrotnie większą sprzedaż e-commerce niż przed okresem pandemii. Cieszy fakt, że udało nam się utrzymać ten wysoki poziom. To pokazuje, że nasza strategia dotycząca internetowej platformy kosmetycznej okazuje się właściwym modelem biznesowym – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalna Grupy Douglas.

Przychody Grupy są o 12,0 proc. wyższe od poziomu sprzed wybuchu pandemii COVID-19, a skonsolidowany wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 26,5 mln EUR do 25 mln EUR w drugim kwartale, po ujemnym wyniku w roku poprzednim.

W całym pierwszym półroczu 2021/22, czyli w miesiącach od października 2021 do marca 2022 włącznie, Douglas zwiększył sprzedaż o 16,9 proc. do ok. 2 mld EUR, a wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 27,3 proc. 216 mln euro.

Ten rozwój pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Niestety nie jest jeszcze możliwe wykonanie wiarygodnej prognozy relacji między handlem stacjonarnym a e-commerce w dłuższej perspektywie – dodała Tina Müller.

W lutym Douglas wszedł na rynek opieki zdrowotnej, przejmując holenderską aptekę internetową Disapo. Od końca kwietnia klienci Douglas mogą kupować dermokosmetyki i produkty bez recepty za pośrednictwem programu partnerskiego w sklepie internetowym. W ciągu roku planowane jest rozszerzenie oferty na kolejne kraje europejskie.

Więcej o tym tutaj: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 13:54