REKLAMAHeinz Glas Banner Główny październik 2020
Media społecznościowe dezinformują użytkowników kosmetyków - uważa ekspertka

Media społecznościowe dezinformują użytkowników kosmetyków - uważa ekspertka (fot. Adobe)

Boom w mediach społecznościowych stworzył architekturę dezinformacji, która, jeśli nie zostanie zakwestionowana, będzie miała szkodliwy długoterminowy wpływ na branżę kosmetyczną, ostrzega na łamach CosmeticsDesign-Europe dr Theresa Callaghan, ekspertka ds. oświadczeń kosmetycznych.

REKLAMA

Zdaniem konsultantki ds. oświadczeń dotyczących kosmetyków w przypadku kosmetyków „wiarygodna i autorytatywna nauka i dowody” mogą zostać „szybko zniszczone” przez dezinformację w mediach społecznościowych.

Według danych Statistica, w 2019 r. na całym świecie było 3,4 miliarda użytkowników mediów społecznościowych - liczba ta ma wzrosnąć do 4,41 miliarda do 2025 r., napędzana wzrostem wykorzystania urządzeń mobilnych. W styczniu tego roku penetracja sieci społecznościowych na całym świecie wyniosła 49 proc., a Facebook wyprzedził Instagram.

Jakie konsekwencje miałby ten wzrost w przypadku branży kosmetycznej - branży bardzo dobrze widocznej w kanałach mediów społecznościowych na całym świecie?

Dr Theresa Callaghan, dyrektor generalna i właścicielka Callaghan Consulting International, firmy konsultingowej zajmującej się opracowywaniem oświadczeń kosmetycznych oraz badaniami i rozwojem, powiedziała, że ​​wzrost ten niekoniecznie jest dobrą wiadomością dla marek kosmetycznych lub szeroko rozumianej branży kosmetycznej.

Konsumenci kosmetyków mają do czynienia z „architekturą dezinformacji”

- W obecnym czasie, w którym się znajdujemy, i nie mówię tutaj o COVID-19, media społecznościowe zaczęły stawać się bardzo destrukcyjne, nie tylko w kosmetyce, ale ogólnie w życiu. Odkryłam, że w branży kosmetycznej wiarygodna i autorytatywna nauka i dowody wydają się szybko ulegać erozji przez tę architekturę dezinformacji, którą tam widzimy i która jest spowodowana i niekwestionowana przez klimat napędzany strachem i irracjonalnością - powiedziała Callaghan w rozmowie z CosmeticsDesign-Europe.


Dr Theresa Callaghan, CEO i właścicielka Callaghan Consulting International


Dr Teresa Callaghan, która miał ponad 30 lat doświadczenia w badaniach, badaniach klinicznych i kosmetologii, powiedziała, że naukowcy i formulatorzy pracujący w branży kosmetycznej nieustannie musieli „odsiewać fakty od fikcji” dla marketerów i konsumentów z powodu rozpowszechniania dezinformacji w mediach społecznościowych. 

- Odkrywamy, że media społecznościowe są zasadniczym źródłem tych "kampanii szeptanych", które sieją zamieszanie w umysłach konsumentów. W rezultacie, celowo lub nieumyślnie, dyskredytuje to przemysł kosmetyczny a naukowcy nieustannie zamiatają, żeby wszystko uporządkować  - dodała.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony