StoryEditor
Drogerie
04.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] ROSSMANN, ŁÓDŹ, MANUFAKTURA

W połowie czerwca w dawnej fabryce Poznańskiego, dziś jednym z największych centrów handlowych w Europie – Manufakturze – sieć Rossmann otworzyła swoją flagową drogerię. Nowoczesny design wnętrza przenika się tutaj z najnowszymi technologiami, a wybrane marki, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, zachęcają do testowania i zabawy zakupami.

Rossmann, CH Manufaktura, ul. Karskiego 5, Łódź, pow. 1000 mkw. Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Pierwszy raz w historii konkursu Drogeria Roku jurorzy będą się przyglądać sklepowi zgłoszonemu przez Rossmanna. Nigdy wcześniej, mimo zachęt, sieć sama nie wytypowała do konkursu pojedynczego sklepu. Aż do teraz, gdy w łódzkiej Manufakturze, w miejsce klasycznego Rossmanna uruchomionego tu w 2011 roku, powstał sklep, który jest dla sieci śmiałym krokiem w nowoczesność.   

Kamyczek do ograniczenia zużycia plastiku i wody

Drogeria Rossmann w łódzkiej Manufakturze to cztery strefy. Pierwsza z nich to Manufaktury Piękna. Jednym z jej hitów jest stacja refill marki Only Bio. Są to automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń. W ten sposób Rossmann dołożył swój „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku.

Do tej strefy trafiła też specjalnie stworzona przez Rossmanna marka Manufaktura Piękna. W jej skład wchodzi około 250 produktów. Są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie, waterless (takie jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, do produkcji których zużywa się mniej wody) czy sensoryczne (działające na zmysły powonienia, wzroku i dotyku – kule, pudry, ciastoliny, galaretki czy musy). Ich opakowania to głównie papier, szkło i recyklat.

Zakupy uwiecznione na Instagramie

Kolejna to Strefa Beauty. Składa się na nią rozbudowana oferta perfumeryjna, a marką z której Rossmann jest szczególnie dumny, jest francuski Adopt’. Tworzone przez markę zapachy są rozlewane do niewielkich flakoników, które się mieszczą nawet w małych damskich torebkach.

W tej strefie klientki znajdą też szeroką reprezentację marek makijażowych. Są tu szafy z kolorówką, ale też wyspy, takie jak Semilac, na której oprócz oferty produktowej świadczone są usługi manicure, czy nawet specjalne przestrzenie typu shop in shop, tak jak w przypadku marki NYX.

W trakcie zakupów, klientki Rossmanna mogą zrobić sobie przerwę na sesję fotograficzną. Specjalnie do tego celu powstała Selfie Wall. Można tu np. uwiecznić spotkanie z przyjaciółką i podzielić się tym na Instagramie.

Zdrowo na mchu lub szybko do wyjścia

Strefę Zdrowia zdobi ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”. Wielbicieli zdrowego odżywiania kuszą tu przekąski, produkty wegańskie, bezglutenowe, ekologiczne, a także wyroby regionalne, takie jak chociażby miody z polskich pasiek. Na półkach znalazły się również ekologiczne włoskie makarony (Alb Natur), ekologiczne kawy i herbaty (Destination) oraz największy w Polsce wybór produktów marki własnej Rossmanna – enerBiO.

W założeniu flagowy Rossmann w łódzkiej Manufakturze jest zachętą do testowania, odkrywania nowych innowacyjnych marek i rozwiązań, zabawy zakupami. Drogeria nie zapomniała jednak także o tych, którzy nie mają na to czasu lub ochoty i chcą szybko wziąć z półki kilka potrzebnych produktów i wyjść. Dla nich Rossmann stworzył strefę Grab&go, na którą składa się najpotrzebniejszy w każdym domu asortyment – mydła, jedzenie dla dziecka, karma dla zwierząt czy papier toaletowy.

W sumie w ofercie Rossmanna w Manufakturze znajduje się blisko 25 tys. produktów, w tym 3 tys. nowości wprowadzanych dwa razy do roku. Łódzka drogeria jest najbardziej nowoczesnym sklepem sieci.

W drogerii znalazły się także kolektomaty, czyli automaty do których trafia towar zamówiony przez stronę internetową. Aby go odebrać nie trzeba więc stać w kolejce do kasy. Obsługę klienta usprawniają też stanowiska samoobsługowe.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Sieć prowadzi blisko 1400 drogerii. Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska osiągnęła w 2019 r. obroty netto ze sprzedaży towarów i usług rzędu prawie 8,79 mld zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. względem roku wcześniejszego. Zysk netto wyniósł 954 mln zł i był wyższy o 3,27 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Spółka zapłaciła także rekordowe 233,28 mln zł podatku dochodowego od osób prawnych (wzrost o 3,13 proc. rdr).

Czytaj więcej: Rossmann Polska: blisko 9 mld zł ze sprzedaży 

Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 06:48