StoryEditor
Drogerie
04.10.2020 00:00

[DROGERIA ROKU 2020 KANDYDAT] ROSSMANN, ŁÓDŹ, MANUFAKTURA

W połowie czerwca w dawnej fabryce Poznańskiego, dziś jednym z największych centrów handlowych w Europie – Manufakturze – sieć Rossmann otworzyła swoją flagową drogerię. Nowoczesny design wnętrza przenika się tutaj z najnowszymi technologiami, a wybrane marki, zgodne z najnowszymi światowymi trendami, zachęcają do testowania i zabawy zakupami.

Rossmann, CH Manufaktura, ul. Karskiego 5, Łódź, pow. 1000 mkw. Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Pierwszy raz w historii konkursu Drogeria Roku jurorzy będą się przyglądać sklepowi zgłoszonemu przez Rossmanna. Nigdy wcześniej, mimo zachęt, sieć sama nie wytypowała do konkursu pojedynczego sklepu. Aż do teraz, gdy w łódzkiej Manufakturze, w miejsce klasycznego Rossmanna uruchomionego tu w 2011 roku, powstał sklep, który jest dla sieci śmiałym krokiem w nowoczesność.   

Kamyczek do ograniczenia zużycia plastiku i wody

Drogeria Rossmann w łódzkiej Manufakturze to cztery strefy. Pierwsza z nich to Manufaktury Piękna. Jednym z jej hitów jest stacja refill marki Only Bio. Są to automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń. W ten sposób Rossmann dołożył swój „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku.

Do tej strefy trafiła też specjalnie stworzona przez Rossmanna marka Manufaktura Piękna. W jej skład wchodzi około 250 produktów. Są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie, waterless (takie jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, do produkcji których zużywa się mniej wody) czy sensoryczne (działające na zmysły powonienia, wzroku i dotyku – kule, pudry, ciastoliny, galaretki czy musy). Ich opakowania to głównie papier, szkło i recyklat.

Zakupy uwiecznione na Instagramie

Kolejna to Strefa Beauty. Składa się na nią rozbudowana oferta perfumeryjna, a marką z której Rossmann jest szczególnie dumny, jest francuski Adopt’. Tworzone przez markę zapachy są rozlewane do niewielkich flakoników, które się mieszczą nawet w małych damskich torebkach.

W tej strefie klientki znajdą też szeroką reprezentację marek makijażowych. Są tu szafy z kolorówką, ale też wyspy, takie jak Semilac, na której oprócz oferty produktowej świadczone są usługi manicure, czy nawet specjalne przestrzenie typu shop in shop, tak jak w przypadku marki NYX.

W trakcie zakupów, klientki Rossmanna mogą zrobić sobie przerwę na sesję fotograficzną. Specjalnie do tego celu powstała Selfie Wall. Można tu np. uwiecznić spotkanie z przyjaciółką i podzielić się tym na Instagramie.

Zdrowo na mchu lub szybko do wyjścia

Strefę Zdrowia zdobi ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”. Wielbicieli zdrowego odżywiania kuszą tu przekąski, produkty wegańskie, bezglutenowe, ekologiczne, a także wyroby regionalne, takie jak chociażby miody z polskich pasiek. Na półkach znalazły się również ekologiczne włoskie makarony (Alb Natur), ekologiczne kawy i herbaty (Destination) oraz największy w Polsce wybór produktów marki własnej Rossmanna – enerBiO.

W założeniu flagowy Rossmann w łódzkiej Manufakturze jest zachętą do testowania, odkrywania nowych innowacyjnych marek i rozwiązań, zabawy zakupami. Drogeria nie zapomniała jednak także o tych, którzy nie mają na to czasu lub ochoty i chcą szybko wziąć z półki kilka potrzebnych produktów i wyjść. Dla nich Rossmann stworzył strefę Grab&go, na którą składa się najpotrzebniejszy w każdym domu asortyment – mydła, jedzenie dla dziecka, karma dla zwierząt czy papier toaletowy.

W sumie w ofercie Rossmanna w Manufakturze znajduje się blisko 25 tys. produktów, w tym 3 tys. nowości wprowadzanych dwa razy do roku. Łódzka drogeria jest najbardziej nowoczesnym sklepem sieci.

W drogerii znalazły się także kolektomaty, czyli automaty do których trafia towar zamówiony przez stronę internetową. Aby go odebrać nie trzeba więc stać w kolejce do kasy. Obsługę klienta usprawniają też stanowiska samoobsługowe.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Sieć prowadzi blisko 1400 drogerii. Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska osiągnęła w 2019 r. obroty netto ze sprzedaży towarów i usług rzędu prawie 8,79 mld zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. względem roku wcześniejszego. Zysk netto wyniósł 954 mln zł i był wyższy o 3,27 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Spółka zapłaciła także rekordowe 233,28 mln zł podatku dochodowego od osób prawnych (wzrost o 3,13 proc. rdr).

Czytaj więcej: Rossmann Polska: blisko 9 mld zł ze sprzedaży 

Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji

Konkurs Drogeria Roku 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas Retail & FMCG Congress – Poland & CEE, który odbędzie sią w dn. 12-13 października 2020.

Jurorzy Drogerii Roku 2020 to praktycy rynku, menedżerowie z firm działających w branży kosmetycznej. Skład jury dostępny jest TUTAJ)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 08:27