StoryEditor
Drogerie
11.10.2019 00:00

Drogerie dm testują ekspresowy odbiór produktów

Sieć drogerii dm zamierza ściślej zintegrować swoje kanały dystrybucji online i offline. Teraz testuje nową usługę omnichannel na terenie Monachium pod nazwą Marktabholung Express. Klienci online mogą odebrać produkty drogeryjne w ciągu czterech godzin w jednym z 54 stacjonarnych sklepów sieci.

Drogerie dm wprowadzają a wcześniej testują innowacyjne rozwiązania handlowe i nie jest to zaskakujące. We wrześniu 2019 roku Niemcy po raz kolejny wybrały dm-drogerie markt w badaniu konsumenckim „Kundenmonitor Deutschland” jako najpopularniejszą drogerię, a także jako najlepszego detalistę w niemieckim sektorze detalicznym żywności.

Sieć dm uzyskała ocenę 1,76 w ogólnej satysfakcji i to najlepsza ocena, jaką kiedykolwiek otrzymała od początku ankiety. Dlatego drogerie dm w tym roku znacznie zwiększyły dystans do swoich konkurentów. Podobnie klienci potwierdzają, że dm wyraźnie plasują się na pierwszym miejscu wśród drogerii i uważają je za placówki o największej różnorodności oferty, najlepszej jakości własnych marek i najlepszym stosunku jakości do ceny.

- Widzimy, że nasi klienci utożsamiają dm z entuzjazmem, zaufaniem, sympatią i orientacją na przyszłość jako potwierdzenie naszych działań. Ponad 40 000 pracowników każdego dnia daje z siebie wszystko i oferuje naszym klientom atmosferę, którą cenią - wyjaśnia Christoph Werner, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział marketingu i zaopatrzenia. 

W badaniu, w którym wzięło udział 2700 klientów, monachijska firma ServiceBarometer AG zbadała globalną satysfakcję i około 30 indywidualnych cech niemieckich drogerii.

- Od prawie 20 lat sieć dm znajduje się w czołówce ogólnoniemieckich drogerii, z najwyższymi ocenami klientów pod względem satysfakcji. Ponadto dm jest w tym roku najlepszym sprzedawcą detalicznym artykułów spożywczych w Niemczech  -  podsumowuje dr Matthias Metje, dyrektor ds. badań i dyrektor zarządzający ds. badań ServiceBarometer AG.

W drogeriach dm pracuje ponad 61 000 osób w całej Europie. Sieć dm jest obecna w 13 krajach europejskich i osiągnęła sprzedaż w wysokości 5,5 mld euro w pierwszym półroczu fiskalnym 2018/2019. Ponad 41 000 pracowników w Niemczech wygenerowało w tym okresie sprzedaż w wysokości 4,2 mld euro. W największej ankiecie pracowniczej dotyczącej „Najlepszego pracodawcy w Niemczech w 2018 r.” sieć dm została wybrana numerem jeden w handlu niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 12:06