StoryEditor
Drogerie
14.12.2022 00:00

Drogerie Hebe w ocenie konsumentów mają najszerszą ofertę polskich kosmetyków

Hebe zostało uznane za drogerię z najlepszą ofertą towarów pochodzenia krajowego oraz lokalnego. To efekt III edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. Inne nagrodzone sieci to Biedronka, Polomarket, Auchan, i Żabka Polska, które zwyciężyły w swoich segmentach.

Jedną z sześciu kategorii programu branżowego „Blix Awards – Wybór Konsumentów” było „Polski Produkt – Oferta Roku”. W jej ramach konsumenci wskazali, które sklepy – ich zdaniem – oferują najszersze palety towarów pochodzenia krajowego oraz lokalnego. Finalnie wybrali laureatów pięciu różnych segmentów. W grupie drogerii respondenci najczęściej wskazywali na Hebe. 

Czytaj też: Rossmann i Hebe w czołówce najlepszych detalistów na polskim rynku (Retail Proposition Index 2022)

Inni zwycięzcy kategorii to Biedronka – w grupie dyskontów) i Polomarket – wśród supermarketów. W grupie hipermarketów statuetka powędrowała do Auchan. Natomiast w segmencie convenience wygrała Żabka Polska. Poza pięcioma głównymi nagrodami, tym razem organizatorzy programu wręczyli również dwa specjalne wyróżnienia. W grupie supermarketów docenili Delikatesy Centrum, a w sklepach convenience przyznali nagrodę sieci Groszek.

W tegorocznej, trzeciej już edycji „Blix Awards – Wybór Konsumentów” wzięło udział blisko 120 tys. Polaków, którzy łącznie udzielili przeszło 4 mln opinii na temat aktywności 84 sieci handlowych.

Czytaj też: Rossmann to dla Polaków najbardziej prospołeczna sieć drogeryjna 

Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających na polskim rynku. Pierwsza drogeria została otwarta w 2011 r. w Warszawie przy al. Jerozolimskich. Aktualnie w sieci jest już pond 300 sklepów. Jej zarządcą jest spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja z grupy Jeronimo Martins, do której należy także sieć dyskontowa Biedronka.

Hebe oferuje różnorodny asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność, m.in. marek Gosh, Hean, Bandi, Benton, Nacomi, Halloween czy Karl Lagerfeld. Ma bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, koreańskich, dermo oraz profesjonalnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 14:57
Luís Araújo, Jeronimo Martins: Hebe ma wizję dalszej ekspansji, naturalnym celem wydają się Niemcy
Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka.Jeronimo Martins

Sieć drogerii Hebe, należąca do tej samej grupy co Biedronka, dynamicznie rozwija swoją pozycję na polskim rynku detalicznym. Jak podkreślił Luís Araújo, dyrektor generalny Biedronki, zespół Hebe wykonał „znakomitą pracę” w budowaniu marki, która skutecznie demokratyzuje dostęp do produktów urodowych. Oferta sieci obejmuje szeroki wachlarz kategorii – od makijażu, przez pielęgnację twarzy, aż po kosmetyki do ciała – przy zachowaniu atrakcyjnych cen i dostępności modnych marek.

Według Araújo, który podzielił się swoimi refleksjami na spotkaniu z dziennikarzami w Lizbonie, kobiety stanowią zdecydowaną większość klientów drogerii, i cenią sobie przede wszystkim komfort zakupów oraz różnorodność oferty. Hebe skutecznie łączy sprzedaż stacjonarną z kanałami cyfrowymi, tworząc zintegrowany ekosystem zakupowy. Dzięki temu klienci mogą bez przeszkód przechodzić pomiędzy zakupami online i offline, co znacząco zwiększa wygodę korzystania z usług sieci.

Hebe wyróżnia się także pod względem jakości obsługi klienta oraz efektywności operacyjnej. Jak podkreślono, kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w obszarze usług cyfrowych osiągają bardzo wysokie poziomy, co świadczy o dojrzałości kanałów e-commerce sieci. Zróżnicowany i dobrze dobrany asortyment, spójna strategia omnichannel oraz silna propozycja wartości to filary, na których Hebe buduje swoją przewagę konkurencyjną.

Plany rozwoju sieci wybiegają daleko poza granice Polski. Obecnie Hebe skupia się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale – jak zapowiedział Araújo – w kolejnych latach można spodziewać się ekspansji na skalę całego kontynentu.

Koledzy mają wizję dalszej ekspansji, zarówno w krótszej, jak i dłuższej perspektywie. Oczywiście obecnie skupiają się na Europie Środkowo-Wschodniej, ale myślę, że w następnych latach ekspansja obejmie cały kontynent. Naturalnym celem wydają się Niemcy.

- powiedział.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 17:27