StoryEditor
E-commerce
18.01.2023 00:00

Drogerie Natura w lutym startują z nową odsłoną e-sklepu!

Drogerie Natura pracują nad nową odsłoną serwisu drogerinatura.pl. Prace wdrożeniowe, które trwają od kilku miesięcy, są już na ukończeniu. W pierwszej kolejności, w lutym, uruchomiona zostanie pierwsza faza nowej wersji sklepu internetowego. W kolejnym kroku ruszy bogata w treści lifestylowa część serwisu.

Drogerie Natura pracują od kilku miesięcy nad nową odsłoną serwisu i e-sklepu drogerienatura.pl Jak dowiedziały się wiadomoscikosmetyczne.pl już w lutym ruszy pierwsza faza nowej odsłony sklepu internetowego. W dalszej kolejności konsumenci dostaną dostęp do wzbogaconej części lifestylowej serwisu.

Zmiany w e-sklepie Drogerii Natura mają przede wszystkim gwarantować jego stabilne i szybkie działanie.

– W trosce o wygodę naszych klientów i szanując ich przyzwyczajenia, przewidujemy częściowe zmiany w wyglądzie i nawigacji strony, zasadnicze zaś zmiany nastąpią w sferze technicznej, czyli szybkości i stabilności jej funkcjonowania – mówi Maciej Liszka, dyrektor e-commerce drogerii Natura.

Czytaj także: Natura z nowym dyrektorem e-commerce. Został nim Maciej Liszka

Równolegle trwają prace nad budową części kontentowej, która będzie miała charakter lifestylowy.

– To będzie przemyślany serwis, w którym znajdzie się miejsce na różne formaty – artykuły, newsy, opinie ekspertów z różnych dziedzin, wywiady, fotoreportaże, quizy, podcasty, materiały video. Strona będzie kompendium rzetelnej wiedzy nie tylko na tematy ściśle związane ze strefą beauty. Patrzymy bowiem na nasz projekt dużo szerzej. Pierwszym krokiem było stworzenie dla naszych klientów magazynu „Natura”, który spotkał się z fantastycznym przyjęciem. Kolejnym krokiem jest rozbudowana wersja online oraz nowe otwarcie Klubu Natura – mówi Grażyna Tomala-Tylman, redaktor naczelna magazynu „Natura”, która odpowiada za PR spółki.

– To są narzędzia, które pozwalają nam budować wokół marki Natura zaangażowaną społeczność ludzi zainteresowanych sprawami ekologii, dobrostanu, po prostu wrażliwych na naturę, którzy dokonują świadomych wyborów konsumenckich – podkreśla.

Drogerie Natura to jedna z najdłużej działających na polskim rynku sieci drogeryjnych, zarządzana przez spółkę Natura Sp. z o.o., a od 2014 r. będąca częścią Grupy Pelion – największej firmy działającej w sektorze ochrony zdrowia w Polsce, do której należy także sieć aptek DOZ. 

Pierwsze drogerie pod szyldem Natura ruszyły w Warszawie w 1997 r. Obecnie sieć posiada 265 placówek, w których zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Natura działa także w e-commerce, ma własny sklep internetowy drogerienatura.pl i na rozwój kanału online spółka kładzie obecnie największy nacisk.

Zapisz się na webinar: Czy to koniec ery influencerów i Facebooka w budowaniu społeczności oraz sprzedaży online marek kosmetycznych?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 09:31
Shein zaostrza kontrolę wewnętrzną po rekordowych karach w Europie
Platforma oferuje szeroką paletę kosmetyków i akcesoriów urodowych.Shein

Shein, globalny gigant e-commerce w branży fast fashion, zapowiedział wprowadzenie surowszych procedur kontroli wewnętrznych po serii wysokich kar za naruszenia przepisów dotyczących prywatności, nieuczciwych promocji i greenwashingu. W liście do inwestorów, do którego dotarła agencja Reuters, przewodniczący Donald Tang poinformował o utworzeniu „Business Integrity Group” – nowej jednostki nadzorującej zgodność działań firmy z przepisami.

Zespół ma połączyć działy zgodności, ładu korporacyjnego i relacji zewnętrznych, a jego celem będzie wzmocnienie dyscypliny organizacyjnej i zwiększenie przejrzystości. Rozszerzono także dział audytu wewnętrznego, by poprawić nadzór nad przestrzeganiem standardów etycznych i prawnych.

Jak przypomina Reuters, w ostatnim kwartale Shein został ukarany łącznie kwotą 191 mln euro. Francuski organ ochrony danych nałożył 150 mln euro kary za nielegalne zbieranie danych o użytkownikach poprzez pliki cookies, a tamtejszy urząd antymonopolowy dodał 40 mln euro za wprowadzające w błąd zniżki. Dodatkowo, włoski regulator środowiskowy ukarał spółkę 1 mln euro za tzw. greenwashing. Firma zapowiedziała odwołanie od największej z tych kar, jednak kolejne sankcje mogą zostać nałożone, jeśli unijne organy ochrony konsumentów uznają, że produkty Shein nie spełniają norm bezpieczeństwa UE.

Shein, założony w Chinach, z siedzibą w Singapurze, po nieudanych próbach wejścia na giełdę w Nowym Jorku i Londynie, stara się obecnie o debiut w Hongkongu. Tang ujawnił, że firma testuje nowe procedury zgodności w USA, Kanadzie, Brazylii i Meksyku oraz prowadzi rekrutację specjalistów ds. audytu w Los Angeles. Reforma ma koncentrować się na obszarach największego ryzyka prawnego, takich jak prawa autorskie czy bezpieczeństwo produktów. W drugim kwartale 2025 r. Shein mierzył się z „poważnymi wyzwaniami”, w tym z rosnącymi cłami w USA i presją polityczną w Europie.

Zniesienie zwolnienia celnego dla tanich zamówień w USA zmusiło firmę do podniesienia cen, co ograniczyło sprzedaż. Według danych Coresight Research, przychody Shein w USA wzrosną w 2025 roku o 20,1 proc. do 17,2 mld dolarów, wobec 50 proc. wzrostu rok wcześniej. Jednocześnie przychody w Europie mają zwiększyć się o 30,7 proc. – do 17,9 mld dolarów, po raz pierwszy przewyższając wynik z rynku amerykańskiego. Francja, będąca centrum dochodzeń przeciwko Shein, znalazła się również w centrum raportu OECD z 29 września. Organizacja wskazała, że Shein nie przestrzega wytycznych dotyczących odpowiedzialnego biznesu, praw pracowniczych i przejrzystości, podkreślając, że „informacje o działalności grupy, jej finansach i strukturze są wyjątkowo skąpe”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 23:06