REKLAMABanner Główny_Polpak_ 10.05-24.05.2021
Duże sieci drogeryjne odpowiadają za 66 proc. wartościowej sprzedaży kosmetyków w Polsce

Duże sieci drogeryjne odpowiadają za 66 proc. wartościowej sprzedaży kosmetyków w Polsce (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/archiwum redakcji)

Drogerie stacjonarne są i przez najbliższe lata pozostaną najważniejszym kanałem sprzedaży kosmetyków. Mają ponad 40 proc. udziałów w sprzedaży wartościowej artykułów kosmetycznych, podczas gdy internet i dyskonty razem wzięte - za 28 proc. - wynika z najnowszych danych PMR. 

REKLAMAIX FBK_Baner w artykule_23.04.-22.06.2021

Drogerie są największym kanałem sprzedaży na rynku artykułów kosmetycznych i w 2020 r., wg danych PMR, odpowiadały za 43 proc. jego wartości. Szacowana wartość sprzedaży artykułów kosmetycznych w drogeriach osiągnęła w ubiegłym roku prawie 11 mld zł z odjęciem szacowanej sprzedaży internetowej tych drogerii.

Sprzedaż kosmetyków w dyskontach oraz w internecie jest znacząco mniejsza niż w kanale drogeryjnym. Internet i dyskonty razem odpowiadają obecnie za 28 proc. wartościowej sprzedaży całego rynku artykułów kosmetycznych, co przekłada się na 7,1 mld zł – mówi Karolina Szałas, Retail Market Analyst w PMR.

Podkreśla również, że ten stan utrzyma się przez najbliższe lata.

 – Mimo, że do 2026 roku prognozujemy spadek udziału drogerii stacjonarnych w rynku w dużej mierze na rzecz internetu, co jest związane również z tym, że wszystkie największe drogerie już posiadają swoje sklepy internetowe, sprzedaż kosmetyków w dyskontach i online nadal będzie mniejsza niż w stacjonarnych drogeriach. Łącznie dyskonty i internet powinny osiągnąć w 2026 r. ok. 35 proc. udziałów w sprzedaży wartościowej kosmetyków – podsumowuje Karolina Szałas.

Największy udział w kanale drogeryjnym mają obecnie duże sieci drogeryjne – Rossmann, Hebe, Super-Pharm i Natura. Liderem jest sieć Rossmann z 1500 placówkami.

Wg szacunków duże sieci drogeryjne mają w 2021 r.  66 proc. udziału w kanale sklepów kosmetyczno-drogeryjnych i odpowiadają za 7,1 mld wartościowej sprzedaży – podaje PMR. W 2017 r. było to 62,7 proc. 

Dane pochodzą z webinaru „PMR Meet-Up: Asortyment pozakosmetyczny w drogeriach”, którego Wiadomości Kosmetyczne były patronem prasowym.

Czytaj także o tym, jaki asortyment warto wprowadzić do drogerii oprócz kosmetyków: Co, poza kosmetykami, klienci kupują w drogeriach? Najnowsze dane PMR

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony