1 lipca 2022
Półki kosmetyczne sieci Kaufland robią się coraz bardziej naturalne. Na stałe do oferty sklepów weszły właśnie kosmetyki naturalne marki beBIO, których...
30 czerwca 2022
28 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Rynek dóbr luksusowych odbił się po pandemii. W 2021 r. jego wartość wyniosła 30 mld zł. Konsumenci wydawali więcej, ale głównie na luksusowe samochody. Sprzedaż...
29 czerwca 2022
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Sieci handlowe
EKOLOGIA
19 listopada 2019, 13:04
wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep sieci Leclerc w miejscowości Outreau w zachodniej Francji (fot. FB E.Leclerc)
- Do 2023 roku plastik zniknie z opakowań marek dystrybutora - sieci Leclerc albo zostanie zastąpiony tworzywem nadającym się do recyklingu. Aby o tym poinformować, firma przygotowała dwa spoty pokazujące jej proekologiczne zaangażowanie - czytamy na francuskim portalu lineaires.com.
Postawa przyjazna środowisku francuskiej sieci handlowej nie jest nowością. Już w 1996 roku E.Leclerc usunął plastikowe torby jednorazowego użytku, rozdawane przy kasach. 23 lata później plastik to wciąż problem, tylko o jeszcze większym wymiarze - globalnym.
Dlatego tym razem firmie chodzi o wyeliminowanie plastikowych opakowań, poczynając od 6000 produktów marek dystrybutora. Inicjatywa przygotowywana już od kilku lat, ale E.Leclerc zamierza teraz ją przyspieszyć. Tam, gdzie jest to możliwe, usuwane są plastikowe opakowania i preferowana jest sprzedaż hurtowa, jako bardziej ekologiczna.
Jak deklaruje dystrybutor, już w 2023 r. 100 proc. opakowań Marque Repere będzie wytwarzanych z resztkowego plastiku nadającego się do recyklingu, gdy alternatywy ekologiczne nie będą opłacalne. Ostateczny termin ustalono na 2021 r. w przypadku produktów żywnościowych marki Bio Village, do pielęgnacji domu Uni Vert i kosmetyków Naïa.
Aby poinformować o swoich planach, sieć rozpowszechni ilustrujące jej zaangażowanie filmiki reklamowe. Redukcja plastiku w opakowaniu Marque Repere jest pokazana w tonach: minus 820 ton chusteczek dla niemowląt, minus 41 ton puszek Our Garden, minus 830 ton plastikowych butelek soku owocowego Jafaden.
Polacy całkiem dobrze orientują się w pojęciach odnoszących się do ekologii, jak segregacja
Ustawa wdrażająca w Polsce dyrektywę SUP (dyrektywę ws. SingleUsePlastics) jest już
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022