StoryEditor
Producenci
19.11.2019 00:00

Estée Lauder kupuje Dr.Jart +. To pierwsze przejęcie azjatyckiej marki przez koncern

Estée Lauder Companies podpisało umowę na przejęcie Dr.Jart +. Gigant kosmetyczny wykupuje pozostałe udziały w spółce dominującej marki Have & Be po inwestycji mniejszościowej z 2015 roku. W ten sposób przejmie koreańską markę kosmetyków do pielęgnacji skóry.

Estée Lauder Companies zamierza przejąć pełną własność Have & Be Co. Ltd i jej dwóch koreańskich marek kosmetycznych, Dr. Jart + i Do The Right Thing, ogłosiła firma 18 listopada.

Jest to pierwsze nabycie przez grupę azjatyckiej marki kosmetyków w ramach strategicznego planu umocnienia pozycji na kwitnącym rynku produktów do pielęgnacji skóry i rozszerzenia jej obecności w handlu detalicznym w Azji / Pacyfiku, Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii.

Estée Lauder po raz pierwszy zainwestowała w spółkę z siedzibą w Seulu w 2015 roku, przejmując mniejszościowy pakiet akcji. Od tego czasu specjalista ds. pielęgnacji skóry, dr Jart +, osiągnął w tym roku sprzedaż o wartości ponad 500 milionów dolarów, napędzoną przez oddanych fanów z pokolenia milenialsów w Azji i Stanach Zjednoczonych.

Marka korzysta z możliwości szybkiego wprowadzenia na rynek produktów, wytwarzając modne kosmetyki do pielęgnacji skóry, takie jak kremy nawilżające, maski, środki do demakijażu i serum, i jest obecnie sprzedawana w ponad 35 krajach. Have & Be. Ltd posiada wycenę rynkową na około 1,7 miliarda dolarów. Dotyczy to również Do The Right Thing, męskiej marki produktów do pielęgnacji.

- Duch przedsiębiorczości i kreatywność Dr. Jart + idealnie pasują do The Estée Lauder Companies. Ponieważ konsumenci w coraz większym stopniu koncentrują się na pielęgnacji skóry, a kategoria kontynuuje swój szybki globalny rozwój, wpływ nowatorskich, naukowo napędzanych marek, takich jak Dr. Jart +, jest niezaprzeczalny powiedział William Lauder, prezes The Estée Lauder Companies.

ChinWook Lee, założyciel i dyrektor generalny Have & Be Co. Ltd. dodał: - Estée Lauder Companies to idealny dom dla naszych marek. Od początku naszej współpracy cztery lata temu firma podziela naszą misję dostarczania najlepszych produktów do pielęgnacji skóry i urody konsumentom na całym świecie.

Dr Jart + dołączy do portfolio marek Estée Lauder nadzorowanych przez Jane Hertzmark Hudis, prezes grupy, w tym odnoszących sukcesy firm kosmetycznych, takich jak La Mer, Bobbi Brown, AERIN, Darphin, Origins, Aveda oraz Bumble and Bumble.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:36