REKLAMABanner Główny_Dexpol_listopad-grudzień 2020

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

– Zdrowie zyskało szczególnie na znaczeniu w czasach covidowych. Przeciętny Kowalski dużo bardziej docenia je niż kiedyś. Świadomość konsumentów bardzo wzrosła, ale nie zawsze przekłada się to na ich wybory – powiedziała Marta Chalimoniuk-Nowak, CEO Healthy Brands, ekspertka BCC ds. marketingu strategicznego, podczas swojego wystąpienia na VIII Forum Branży Kosmetycznej.

REKLAMAHeinz Glas Belka w artykułach listopad 2020
Marta Chalimoniuk-Nowak, CEO Healthy Brands, ekspertka BCC ds. marketingu strategicznego

Marta Chalimoniuk-Nowak, CEO Healthy Brands, ekspertka BCC ds. marketingu strategicznego (fot. Wiadomości Kosmetyczne)

Badania pokazują, że dla klientów liczy się jakość, którą wiążą z czystą etykietą i składem produktów, ale nie jest to aspekt decydujący o ich wyborze. Konsumenci chcą za nie płacić adekwatną cenę.

W branży kosmetycznej liczą się trendy ekologiczne, takie jak kwestie związane z opakowaniem i składem, ale jak podkreśla Marta Chalimoniuk-Nowak, cała masa opakowań, zwłaszcza w ofertach kosmetyków premium ekologiczna nie jest. Opakowania z tej półki produktowej muszą być atrakcyjne dla oka, a to sprawia, że zazwyczaj są one nierecyklingowane. Opakowania eko wciąż nie są w stanie zdominować rynku. To wszystko jest jeszcze przed nami.

- Ważna jest komunikacja, ale okazuje się, że to, co jest przekazywane, to tylko zabieg marketingowy. Wiadomo na przykładzie produktów spożywczych, że to, co jest bez laktozy lub glutenu nie zawsze jest takie zdrowe, ponieważ zawiera w składzie inne dodatki, jak np. słodzik. Podobnie bywa w przypadku kosmetyków. Dzięki mediom mogliśmy dowiedzieć się, co rzeczywiście jest zdrowe. Często drobna zmiana w składzie, która nie wiele zmienia jest pretekstem do rozszerzenia komunikacji o walory prozdrowotne – powiedziała podczas prezentacji Marta Chalimoniuk-Nowak.

Ekspertka podkreśliła, że widoczną zmianą, która zaszła na przestrzeni ostatnich lat, jest odejście od certyfikatów. Kiedyś często w reklamach posiłkowano się potwierdzaniem jakości produktu przy ich pomocy. Jak się później okazało były one kupowane, czasami nawet od nieistniejących instytutów. Media ujawniły nawet cenniki. Z pewnością ten trend już nie wróci.

Marta Chalimoniuk-Nowak zauważyła, że klienci płacą za to, co ich satysfakcjonuje, czyli za jakość, markę oraz dobre samopoczucie. Lubimy używać produktów "eco friendly" i mieć poczucie, że robimy coś dobrego dla środowiska. Marki proekologiczne podbijają światowe rynki – jest to ważny trend.

- Sukces eksportu polskich produktów kosmetycznych widać za granicą. Wzmacnianie zalet produktowych powinno bazować na tym, co naprawdę oferują. Nie wymyślajmy na siłę. Dbajmy o rzetelność – podsumowała prelegentka podczas wystąpienia na VIII Forum Branży Kosmetycznej.


 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony