StoryEditor
Producenci
09.01.2020 00:00

Forbes wyróżnił produkty marki własnej drogerii Magnit

Beauty Bomb to kosmetyki marki własnej drogerii Magnit Cosmetics, należących do jednego z największych detalistów w Rosji. Magazyn Forbs umieścił je na czwartym miejscu na liście nowych rosyjskich marek, które w ciągu ostatniego roku osiągnęły najbardziej imponujące wyniki na rynku rosyjskim.

Forbes zaprezentował 10 najlepszych nowych rosyjskich marek, które osiągnęły najbardziej imponujące wyniki na rynku rosyjskim w ciągu ostatniego roku. Kosmetyki Beauty Bomb, sprzedawane wyłącznie w sklepach Magnit Cosmetics zajęły czwarte miejsce.

Własna marka firmy została wprowadzona na rosyjski rynek w sierpniu 2018 roku. Oferta obejmuje kosmetyki kolorowe i akcesoria w przystępnej cenie. Marka Beauty Bomb skierowana jest do młodych osób w wieku 14-25 lat. Twarzą marki została znana rosyjska blogerka Katia Aduszkina. Linia kosmetyczna jest aktualizowana co trzy miesiące wraz ze zmianą sezonu.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku inna marka Magnit - Stellary - zdobyła coroczną nagrodę Cosmopolitan Beauty Awards 2019 w kategorii makijaż. Krem Stellary CC jest uznawany za najlepszy wśród marek luksusowych. Te marki kosmetyków są sprzedawane wyłącznie w drogeriach Magnit i działach kosmetycznych w supermarketów Magnit Family.

Magnit to jeden z liderów rosyjskiej branży produktów szybko zbywalnych. W ramach tej sieci detalicznej działa ponad 14 507 sklepów osiedlowych, około 460 supermarketów oraz ponad 5 523 drogerii Magnit Cosmetics. W 2019 roku firma świętowała 25 - lecie swojej działalności na rynku rosyjskim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 11:07