StoryEditor
Producenci
27.01.2022 00:00

Glossier zwolniła jedną trzecią swoich pracowników

Glossier, popularna marka kosmetyczna stworzona przez blogerkę Emily Weiss, zwolniła 80 pracowników – podał portal techcrunch.com, powołując się na wewnętrzną korespondencję firmy. Cięcia, które obejmą około jednej trzeciej zatrudnionych w Glossier osób, dotyczą przede wszystkim zespołu IT odpowiedzianego za analizy danych.

Glossier to firma kosmetyczna, która powstała w 2014 roku. Od początku szczyciła się swoim zaawansowaniem technologicznym. Jej właścicielka, była blogerka Emily Weiss i inni członkowie zarządu często podkreślali, że firma koncentrują się na modelu online i ma obsesję na punkcie udoskonalania doświadczeń klienta w oparciu o informacje zwrotne. Zatrudniała wielu specjalistów zajmujących się tworzeniem i obsługą narzędzi analitycznych.  

 – Zmieniamy naszą strategię. Będziemy korzystać z zewnętrznych partnerów, którzy zastąpią pracowników naszej platformy analitycznej – napisał Weiss w mailu zapowiadającym zwolnienia.

W mailu przyznała też, że błędem było nadanie priorytetu projektom strategicznym, które odciągnęły firmę od jej podstawowej działalności kosmetycznej.

Jeszcze do niedawna marka Glossier prowadziła sprzedaż poprzez własne sklepy, stronę w internecie oraz aplikację, która została uznana za jeden z większych sukcesów e-commerce, dzięki swojej charakterystycznej, różowej estetyce i sprytnemu wykorzystaniu marketingu w mediach społecznościowych. Sprzedaż online stanowiła 80 proc. przychodów firmy.

Jednak w 2020 roku marka zwolniła cały personel działu sprzedaży detalicznej i zamknęła wszystkie swoje fizyczne lokalizacje, w tym swój flagowy sklep w Nowym Jorku. Firma zmagała się również z konsekwencjami listu otwartego napisanego przez pracowników, którzy skarżyli się na rasistowskie zachowania menedżerów sklepów. Weiss publicznie przepraszała za tę sytuację.

W ubiegłym roku wydawało się, że firma wraca na dawne tory. Podwoiła sprzedaż w e-commerce i zapowiedziała otwarcia trzech nowych sklepów w Seattle, Los Angeles i Londynie, jak również ponowne otwarcie salonu w Nowym Jorku. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 23:37