REKLAMAWebinarium DZP_baner główny_maj-czerwiec 2022

PRODUCENCI I MARKI

Biznes

 

27 stycznia 2022, 12:13



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Fani marki Glossier wciąż czekają na ponowne otwarcie flagowego sklepu w Nowym Jorku

Fani marki Glossier wciąż czekają na ponowne otwarcie flagowego sklepu w Nowym Jorku ( fot. shutterstock/rblfmr)

Glossier, popularna marka kosmetyczna stworzona przez blogerkę Emily Weiss, zwolniła 80 pracowników – podał portal techcrunch.com, powołując się na wewnętrzną korespondencję firmy. Cięcia, które obejmą około jednej trzeciej zatrudnionych w Glossier osób, dotyczą przede wszystkim zespołu IT odpowiedzianego za analizy danych.

REKLAMAWebinarium DZP_belka w artykule_maj-czerwiec 2022

Glossier to firma kosmetyczna, która powstała w 2014 roku. Od początku szczyciła się swoim zaawansowaniem technologicznym. Jej właścicielka, była blogerka Emily Weiss i inni członkowie zarządu często podkreślali, że firma koncentrują się na modelu online i ma obsesję na punkcie udoskonalania doświadczeń klienta w oparciu o informacje zwrotne. Zatrudniała wielu specjalistów zajmujących się tworzeniem i obsługą narzędzi analitycznych.  

 – Zmieniamy naszą strategię. Będziemy korzystać z zewnętrznych partnerów, którzy zastąpią pracowników naszej platformy analitycznej – napisał Weiss w mailu zapowiadającym zwolnienia.

W mailu przyznała też, że błędem było nadanie priorytetu projektom strategicznym, które odciągnęły firmę od jej podstawowej działalności kosmetycznej.

Jeszcze do niedawna marka Glossier prowadziła sprzedaż poprzez własne sklepy, stronę w internecie oraz aplikację, która została uznana za jeden z większych sukcesów e-commerce, dzięki swojej charakterystycznej, różowej estetyce i sprytnemu wykorzystaniu marketingu w mediach społecznościowych. Sprzedaż online stanowiła 80 proc. przychodów firmy.

Jednak w 2020 roku marka zwolniła cały personel działu sprzedaży detalicznej i zamknęła wszystkie swoje fizyczne lokalizacje, w tym swój flagowy sklep w Nowym Jorku. Firma zmagała się również z konsekwencjami listu otwartego napisanego przez pracowników, którzy skarżyli się na rasistowskie zachowania menedżerów sklepów. Weiss publicznie przepraszała za tę sytuację.

W ubiegłym roku wydawało się, że firma wraca na dawne tory. Podwoiła sprzedaż w e-commerce i zapowiedziała otwarcia trzech nowych sklepów w Seattle, Los Angeles i Londynie, jak również ponowne otwarcie salonu w Nowym Jorku. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony