REKLAMAKonferencja Politechnika Wrocławska konferencja ISEO

PRODUCENCI I MARKI

MARKI

 

28 czerwca 2022, 09:08



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Marka L'Occitane en Provence najbardziej napędzała wzrosty całej firmy w roku 2022. 

Marka L'Occitane en Provence najbardziej napędzała wzrosty całej firmy w roku 2022.  (fot. Shutterstock)

L’Occitane International odnotował wzrost sprzedaży o 15,8 proc. w roku obrotowym zakończonym 31 marca 2022 roku, przekraczając 1,78 mld euro. Marka L'Occitane en Provence najbardziej napędzała wzrosty sprzedaży całej firmy w roku 2022 r. Grupa odnotowała również rekordowy całoroczny zysk operacyjny.

Właściciel L’Occitane en Provence i Elemis powiedział, że zniesienie restrykcyjnych związanych z pandemią w Europie i obu Amerykach oznacza, że tradycyjne kanały sprzedaży detalicznej odnotowały silny wzrost odwiedzalności, co dodatkowo uzupełniło dynamikę sprzedaży online.

Grupa spodziewa się, że jej dzięki tym dwóm kanałom: online i tradycyjnemu sprzedaż pozostanie na wysokim poziomie. Całoroczna sprzedaż L’Occitane została nieco zahamowana w czwartym kwartale, w którym, oprócz wojny w Ukrainie, powróciły blokady z powodu COVID-19 na jego największym rynku, czyli Chinach.

Marka L'Occitane en Provence najbardziej napędzała wzrosty całej firmy w roku 2022. Jej sprzedaż poprawiła się we wszystkich regionach i we wszystkich kategoriach produktów, podczas gdy wzrost sprzedaży Elemis przyspieszył w związku z ożywieniem działalności gabinetów SPA i sprzedaży hurtowej.

Ponadto, Grupa odnotowała rekordowy całoroczny zysk operacyjny i marżę zysku operacyjnego, które osiągnęły najwyższy poziom od czasu notowania, odpowiednio 310,7 mln euro i 17,4 proc.

Według L'Occitane udało się to osiągnąć poprzez ściślejszą kontrolę kosztów dystrybucji i kosztów operacyjnych, a także „rozsądne” zwiększenie inwestycji w rentowne i obiecujące marki i rynki.

L’Occitane niedawno dodała Sol de Janeiro i Grown Alchemist do swojego portfolio marek.

Z dumą przedstawiamy nasze wyniki finansowe, które po raz kolejny pokazują odporność naszych marek, a także naszą zdolność do wytrzymywania i przezwyciężania zawirowań rynkowych. Przejęcie dwóch silnych marek w roku obrotowym 2022, co przyspieszy nasze dotarcie na nowe rynki i spodoba się młodszym konsumentom. Spodziewamy się przekroczyć poziom 2 miliardów euro sprzedaży w roku obrotowym 2023, zachowując jednocześnie zdrową rentowność – powiedział dyrektor generalny L'Occitane André Hoffmann.

Przeczytaj również: L'Occitane przejmuje markę Sol de Janeiro

L'Occitane en Provence, powszechnie znana jako L'Occitane, jest międzynarodowym sprzedawcą kosmetyków do ciała, twarzy, zapachów i produktów domowych z siedzibą w Manosque we Francji. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana w celu stworzenia firmy, która celebruje i pielęgnuje tradycje jego rodzinnej Prowansji.

Grupa posiada ponad 3000 punktów sprzedaży detalicznej, w tym około 1500 własnych sklepów i jest obecny w 90 krajach. W swoim portfolio posiada 8 marek kosmetycznych: L’Occitane en Provence, Melvita, Erborian, L’Occitane au Brésil, LimeLife by Alcone, Elemis, Sol de Janeiro i Grown Alchemist.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony