
- Sprzedaż kosmetyków w tym czasie w ubiegłym roku została wyceniona na 86 milionów funtów, w porównaniu do 63 milionów funtów w poprzednim roku i wzrost tego trendu będzie trwał w 2019 roku dzięki rosnącej popularności Halloween - podaje Business Matters.
Kilka marek zadebiutowało na Halloween, a nawet oferowało dedykowane mu produkty - Dior z LVMH opublikował cały look z modelką Bellą Hadid na swoim Instagramie z pomadką Rouge Dior w kolorze krwistej czerwieni.
Ten wzrost kosmetyki kolorowe zawdzięczają wpływowi influencerów z mediów społecznościowych, którzy pomogli zamienić Halloween w ogólnokrajową fiestę w Wielkiej Brytanii.
- To, co kiedyś było świętem w Wielkiej Brytanii i najwyżej wymagało pomalowania twarzy i fantazyjnych strojów, przekształciło się w okazję do wydawania ogromnych pieniędzy dla Brytyjczyków - skomentował Matt Davies, założyciel Cosmetify dla Business Matters. - Widzieliśmy znaczną liczbę wyszukiwań makijażu na Halloween i inspiracji, a także marek takich jak Urban Decay i MAC Cosmetics wprowadzających na rynek własne produkty Halloween z limitowanej edycji.