StoryEditor
Producenci
07.10.2019 00:00

Henkel zachęca do działań społecznych  

Rusza III edycja konkursu CSR Masters – działaj z Henklem! Do wygrania trzy granty o wartości 5 tys.  zł na realizację projektów społecznych.

CSR Masters – działaj z Henklem! to ogólnopolska inicjatywa firmy Henkel skierowana do studentów polskich uczelni wyższych. W jej ramach można zgłaszać wszelkie projekty o tematyce prospołecznej, ekologicznej, edukacyjnej lub kulturalnej. Beneficjentem działań może być każdy, pod warunkiem, że będą to osoby zrzeszone w ramach instytucji, takich jak np. fundacje, szkoły czy domy kultury.

Główną ideą konkursu jest zachęcenie studentów do działań społecznych i zmieniania świata na lepsze. Poprzednie edycje konkursu udowodniły, że młodzi ludzie są wrażliwi na problemy, jakie dostrzegają w swoim otoczeniu i mają pomysły, jak je realnie rozwiązywać. Jesteśmy pewni, że i w tym roku studenci z równie wielkim zaangażowaniem i kreatywnością opracują autorskie projekty. Pomoże im to jednocześnie zdobyć cenne doświadczenie w tworzeniu prospołecznych inicjatyw – powiedziała Karolina Szmidt, dyrektor personalna Henkel Polska.

Firma Henkel już po raz trzeci organizuje konkurs dla studentów. W ramach poprzednich edycji zostały zrealizowane projekty odpowiadające na konkretne problemy społeczne. Były to m.in.: działania edukacyjne z zakresu udzielania pierwszej pomocy, prelekcje dla dzieci i młodzieży na temat postępowania w przypadku kradzieży, wypadku czy pożaru, kurs samoobrony, zajęcia z zapobiegania cyberprzestępstwom, konkurs dla studentów sprawdzający ich wiedzę teoretyczną w praktyce czy też festiwal propagujący zdrowy i ekologiczny styl życia. Ponadto zwycięskie zespoły opracowały półautonomicznego robota o nawie Skybot, który zachęca dzieci do aktywności fizycznej, a także figury szachowe i szachownicę, które umożliwiają swobodną grę osobom słabowidzącym i niewidomym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:01