StoryEditor
Producenci
02.12.2020 00:00

Henryk Orfinger: Prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste [TYLKO U NAS]

Bycie przedsiębiorcą z 37 letnim stażem i sukcesem to odpowiedzialność. Odpowiedzialność ta oznacza społeczną aktywność, która wykorzystuje wiedzę i doświadczenie. Szczególnie dzisiaj, kiedy gospodarka cierpi z powodu koronawirusa i trudno ocenić, kiedy nastąpi koniec pandemii, a jednocześnie prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste, każda inicjatywa jest na wagę złota – skomentował swoją nominację i utworzenie rady gospodarczej przy Senacie Henryk Orfinger dla portalu widomoscikosmetyczne.pl.

1 grudnia 2020 r. Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris, wraz z dziewięcioma innymi przedsiębiorcami otrzymał od marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego nominację do rady gospodarczej. Jej zadaniem będzie eliminowaniu z projektów ustaw szkodliwych dla firm i finansów publicznych zapisów, a także przygotowanie reform gospodarczych.

Czytaj więcej: Henryk Orfinger zasiądzie w radzie gospodarczej przy Senacie

 – Bycie przedsiębiorcą z 37 letnim stażem i sukcesem to odpowiedzialność. Odpowiedzialność ta oznacza społeczną aktywność, która wykorzystuje wiedzę i doświadczenie. Szczególnie dzisiaj, kiedy gospodarka cierpi z powodu koronawirusa i trudno ocenić, kiedy nastąpi koniec pandemii, a jednocześnie prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste, każda inicjatywa jest na wagę złota – skomentował swoją nominację i utworzenie rady gospodarczej Henryk Orfinger dla portalu widomoscikosmetyczne.pl.

W radzie gospodarczej przy Senacie, obok współtwórcy i współwłaściciela firmy Dr Irena Eris, znaleźli się Zbigniew Jakubas (Multico), Małgorzata Adamkiewicz (Adamed), Arkadiusz Muś (Pres Glass), Adam Kiciński (CD Projekt), Jerzy Krzanowski (Nowy Styl), Bogdan Kaczmarek ( Com40, Big Star), Michał Świerczyński (X-com), a także prof. Jerzy Hausner, były wicepremier i członek RPP oraz Sławomir Dudek, główny ekonomista Pracodawców RP.

Jest to grono osób, które działając przez dziesięciolecia, zbudowały silne marki i potencjał finansowy. I nie jest istotne jakie branże reprezentujemy, bo tu nie chodzi o interesy branżowe. Obszarów, nad którymi można pracować, jest dużo: prawo pracy, szeroko rozumiane podatki, popularna teraz sukcesja, nadregulacje, zatrudnienie obcokrajowców i wiele innych. Te tematy są przecież istotne dla wszystkich branż, nie tylko dla kosmetycznej – ocenił Henryk Orfinger.

Przyznał równocześnie, że praca z osobami powołanymi do rady może być wyzwaniem.

Taki skład rady to olbrzymia szansa, ale też wyzwanie zarówno dla marszałka Tomasza Grodzkiego, jak i przewodniczącego naszego grona Zbigniewa Jakubasa. Przecież to sami ludzie sukcesu. Jak nad nimi zapanować? Ale damy radę, dopiero zaczynamy – zapewnił Henryk Orfinger.

Zaznaczył również, że nominacja od marszałka Senatu, nie była pierwszym zaproszenie od polityka do stworzenia podobnej rady.

Ale za to pierwszym, które się ziściło i zapewniam, że nie polityka jest naszym celem tylko gospodarka – podsumował współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris.

Zapewnił równocześnie, że jeśli pojawi się jakiś problem szczególnie istotny dla branży kosmetycznej, w którym rada gospodarcza będzie mogła pomóc, to jest do dyspozycji.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 13:32