StoryEditor
Rynek i trendy
06.12.2019 00:00

Ile wydamy w tym roku na prezenty świąteczne dla dziecka?

Większość rodziców deklaruje, że na świąteczny prezent wyda średnio 100–250 zł, ale co piąty nawet 500 zł – wynika z badania SW Research na zlecenie Endo.  

Niemal 40 proc. rodziców przy wyborze upominków kieruje się ich użytecznością, dlatego pod choinką będą królować zabawki edukacyjne, układanki czy gry planszowe. Zakupy mają być przede wszystkim komfortowe, więc świąteczne prezenty kupimy przede wszystkim w internecie.

Na zakup prezentów świątecznych dla jednego dziecka 44 proc. rodziców wyda 100–250 zł. Rodzice nie oszczędzają na prezentach dla dzieci, co też widać w trendzie i wydawanych kwotach. 23 proc. ankietowanych deklaruje kwotę wyższą niż 250 zł. Jest to związane z ożywieniem gospodarki, programem 500+, a jednocześnie wzrostem wynagrodzeń – wskazuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Ewa Błażejak, head of e-commerce w Endo.pl.

Badanie agencji SW Research przeprowadzone na zlecenie marki dziecięcych ubrań Endo wskazuje, że 6 proc. rodziców przeznaczy na prezenty między 500 a 1000 zł, jedynie 2 proc. respondentów w ogóle nie kupi świątecznego upominku, a 3 proc. nie wyda na ten cel więcej niż 50 zł.

Rodzice najczęściej kupują prezenty online – w e-sklepach (35 proc.) lub na aukcjach internetowych (14 proc.). Co trzeci rodzic wskazuje na galerię handlową, a co czwarty na supermarkety czy dyskonty.

Kwestia tego, czy rodzic zdecyduje się kupić w sklepie online’owym, czy w sklepie stacjonarnym, zależy od momentu, w którym dokonał decyzji o zakupie. Sklepy internetowe rządzą się swoimi prawami i trzeba wziąć pod uwagę czas oczekiwania na przesyłkę. W związku z tym wszyscy ci, którzy odkładają zakupy na ostatni moment, muszą się liczyć z tym, że będą musieli zrobić je w sklepie stacjonarnym – mówi Ewa Błażejak.

Przy zakupach rodzice biorą pod uwagę przede wszystkim użyteczność prezentu (40 proc.). Co trzeci rodzic chce, by upominek był spełnieniem marzeń dziecka. Co ciekawe, rzadko zwracają oni uwagę na cenę czy markę kupowanego prezentu. Najmłodsi pod choinką znajdą przede wszystkim zabawki edukacyjne (taki zakup deklaruje 42 proc. rodziców), klocki, układanki czy gry planszowe (31 proc.)

Trend ten podyktowany jest bardzo mocno rosnącą świadomością młodych rodziców, którzy stawiają na prawidłowy rozwój dziecka. Zabawki edukacyjne mają pobudzić kreatywność dziecka i rozwijać funkcje poznawcze. Wśród zabawek dla niemowlaków prym wiodą te, które poprawiają mikromotorykę dziecka, dla tych starszych zazwyczaj rodzice wybierają puzzle, gry planszowe, klocki – wymienia ekspertka Endo.

Jedna trzecia rodziców obdaruje swoje dzieci słodyczami lub owocami, jedna czwarta – książkami i kolorowankami. Co piąte dziecko otrzyma pod choinką ubranie, podobny odsetek – lalki lub pluszaki oraz sprzęt elektroniczny.

  

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 13:13