StoryEditor
E-commerce
03.06.2022 00:00

Jakub Gierszyński z Sephora Dyrektorem e-Commerce roku 2022

Jakub Gierszyński, e-commerce sales director Sephora, zdobył tytuł Dyrektora e-Commerce Roku 2022 w kategorii indywidualnej. Nagrody przyznano już po raz trzeci, a z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz trzech w kategoriach zespołowych. Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku stworzony został dla liderów i ich zespołów stojących za sukcesem innowacyjnych projektów, działań i wdrożeń w biznesach e-commerce. Kapituła konkursu Dyrektor e-Commerce Roku złożona jest z ekspertów branży e-commerce, digital transformation oraz szeroko pojętej gospodarki cyfrowej.

Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki Answear w Polsce i kilkunastu krajach Europy. Jakub Gierszyński z Sephora otrzymał nagrodę indywidualną w kategorii Omnichannel.

Gierszyński jest ekspertem i pasjonatem e-commerce oraz omnichannel, związanym z rynkiem od ponad 10 lat. Poprzednio dyrektor e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars S.A, gdzie rozwijał strategię omnichannel B2C oraz dyrektor e-commerce w firmie Decathlon, w której skupiał się na wsparciu strategii omnichannel, w tym transformacji cyfrowej oraz generowaniu sprzedaży w kanałach online.

Wielokrotnie nagradzany w konkursach branżowych – zarówno indywidualnie, jak i zespołowo, m.in. dyrektor e-commerce 2020 (grand prix) oraz dyrektor e-commerce 2020 w kategorii Sport.

Sephora Gierszyński odpowiada za rozwój e-commerce w kierunku strategii omnichannel, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach.

Kolejne indywidulne wyróżnienia  konkursowe otrzymali: ponownie Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, członek zarządu Answear.com w kategorii Long Term Cooperation.
W kategorii Innowacje: Rafał Czernik, dyrektor w Allegro, członek zarządu Allegro Pay
Fashion: Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce i marketingu Modivo
FMCG/e-grocery: Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy FMCG Bee.pl
Cross-Border: Arkadiusz Gawryluk, dyrektor biura Sprzedaży Internetowej, Polskie Linie Lotnicze LOT
E-commerce B2B: Bartosz Pilch, dyrektor ds. e-commerce i marketingu SIG
Dom i ogród: Edyta Winkel, dyrektor e-commerce Jurga
TECH/RTV/AGD: Łukasz Piech, dyrektor e-commerce Lantre

Zwycięzcami w kategorii zespołowej zostali:
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty duże: EMPIK
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty małe: TuZwierzaki.pl
Najlepszy zespół e-Commerce B2B: TIM

Organizatorem konkursu Dyrektor e-Commerce Roku jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

Przeczytaj również: Jakub Gierszyński, Sephora: Mało firm z sektora B2B jest gotowych na digitalizację

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. grudzień 2025 07:08