StoryEditor
E-commerce
03.06.2022 00:00

Jakub Gierszyński z Sephora Dyrektorem e-Commerce roku 2022

Jakub Gierszyński, e-commerce sales director Sephora, zdobył tytuł Dyrektora e-Commerce Roku 2022 w kategorii indywidualnej. Nagrody przyznano już po raz trzeci, a z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz trzech w kategoriach zespołowych. Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku stworzony został dla liderów i ich zespołów stojących za sukcesem innowacyjnych projektów, działań i wdrożeń w biznesach e-commerce. Kapituła konkursu Dyrektor e-Commerce Roku złożona jest z ekspertów branży e-commerce, digital transformation oraz szeroko pojętej gospodarki cyfrowej.

Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki Answear w Polsce i kilkunastu krajach Europy. Jakub Gierszyński z Sephora otrzymał nagrodę indywidualną w kategorii Omnichannel.

Gierszyński jest ekspertem i pasjonatem e-commerce oraz omnichannel, związanym z rynkiem od ponad 10 lat. Poprzednio dyrektor e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars S.A, gdzie rozwijał strategię omnichannel B2C oraz dyrektor e-commerce w firmie Decathlon, w której skupiał się na wsparciu strategii omnichannel, w tym transformacji cyfrowej oraz generowaniu sprzedaży w kanałach online.

Wielokrotnie nagradzany w konkursach branżowych – zarówno indywidualnie, jak i zespołowo, m.in. dyrektor e-commerce 2020 (grand prix) oraz dyrektor e-commerce 2020 w kategorii Sport.

Sephora Gierszyński odpowiada za rozwój e-commerce w kierunku strategii omnichannel, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach.

Kolejne indywidulne wyróżnienia  konkursowe otrzymali: ponownie Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, członek zarządu Answear.com w kategorii Long Term Cooperation.
W kategorii Innowacje: Rafał Czernik, dyrektor w Allegro, członek zarządu Allegro Pay
Fashion: Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce i marketingu Modivo
FMCG/e-grocery: Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy FMCG Bee.pl
Cross-Border: Arkadiusz Gawryluk, dyrektor biura Sprzedaży Internetowej, Polskie Linie Lotnicze LOT
E-commerce B2B: Bartosz Pilch, dyrektor ds. e-commerce i marketingu SIG
Dom i ogród: Edyta Winkel, dyrektor e-commerce Jurga
TECH/RTV/AGD: Łukasz Piech, dyrektor e-commerce Lantre

Zwycięzcami w kategorii zespołowej zostali:
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty duże: EMPIK
Najlepszy zespół e-commerce B2C podmioty małe: TuZwierzaki.pl
Najlepszy zespół e-Commerce B2B: TIM

Organizatorem konkursu Dyrektor e-Commerce Roku jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Misją Izby Gospodarki Elektronicznej jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

Przeczytaj również: Jakub Gierszyński, Sephora: Mało firm z sektora B2B jest gotowych na digitalizację

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. październik 2025 22:01