StoryEditor
Producenci
19.06.2020 00:00

John Chave, Cosmetics Europe: Pokażemy aspekty naszej branży, które nie są powszechnie znane i rozumiane

Europejskie stowarzyszenie handlowe reprezentujące interesy branży kosmetycznej nawiązało współpracę z BBC StoryWorks oraz firmami i stowarzyszeniami, aby stworzyć serię filmów przedstawiających wkład przemysłu kosmetycznego w zdrowie i dobre samopoczucie oraz sposób, w jaki kosmetyki wpływają na nasze życie codzienne - informuje premiumbeautynews.com.

Serial „Essentials for Daily Life” skupia się na sposobie, w jaki sektor kosmetyczny poprawia życie konsumentów na co dzień z naciskiem na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo produktów i dobre samopoczucie. Oferuje zakulisowe spojrzenie na sektor kosmetyków i higieny osobistej oraz bada, co robi, aby poprawić życie ludzi, wspierać planetę i ulepszać produkty.

- Jest to wyjątkowa okazja do zaprezentowania aspektów naszej branży, które nie są powszechnie znane i rozumiane. Historie z tego serialu dają prawdziwy wgląd w naszą innowacyjną i przyszłościową branżę. Chciałbym podziękować firmom i stowarzyszeniom partnerskim, które umożliwiły tę niesamowitą podróż  - powiedział John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe.

Serial ma na celu poinformowanie odbiorców o najważniejszych trendach i zmianach w bardzo złożonym i stale rozwijającym się sektorze kosmetycznym, wyjaśnianie nieporozumień oraz lepsze zrozumienie skali i wpływu ekonomicznego kosmetyków na całym kontynencie.

Opracowany we współpracy z Apivita, Beauté Pacifique, Henkel, IKW, Ilcsi, Inuacare, Ivatherm, Kao, Kemon, L'Occitane, L'Oréal, Laponie, NAOS, Orkla, Pierre Fabre, Procter and Gamble, Symrise, Unilever i Weleda, serial można oglądać na stronie internetowej „Essentials for Daily Life” od 11 czerwca.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 11:09