4 lipca 2022
Rossmann rozda tysiące voucherów na tańsze zakupy w cotygodniowej „szybkiej akcji”. Zdobyć je będzie można w aplikacji, ale zrealizować tylko w drogerii...
1 lipca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Józef Szmich, założyciel firmy Delia Cosmetics, został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi Prezydenta RP. Krzyż zasługi jest nadawany osobom, które...
Rosnące ceny zniechęcają Polaków do wydawania pieniędzy. Aż 63 proc. konsumentów deklaruje, że stara się oszczędzać – wynika z czerwcowego badania GfK...
29 czerwca 2022
28 czerwca 2022
24 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ
26 maja 2022, 16:27
wiadomoscikosmetyczne.pl
(fot. Shootit)
Uważam, że rozpoczynający się kryzys, ten trudny czas, który jest wciąż przed nami, spowolni wprowadzanie na rynek nowych marek i produktów. Producenci będą musieli jeszcze bardziej skupić się na potrzebach klienta, żeby dostarczyć mu to, czego potrzebuje i to, co na pewno kupi – mówił Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care podczas Forum Branży Kosmetycznej na Retail Trends 2022.
Kiril Marinov wziął udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedział, że uważa, że polski rynek kosmetyczny bardzo różni się od innych rynków europejskich. Dodał, że polskie produkty kosmetyczne w ciągu ostatnich siedmiu lat podwoiły swoją marżę. To zjawisko zaobserwował tylko w Polsce.
– Na rynku pojawia się wiele nowych marek i czasami można mieć wrażenie, że jest ich zbyt wiele, ale jeżeli nowe produkty i marki są pożądane przez konsumentów i dobrze wpływają na rozwój danej kategorii, to jak najbardziej warto to robić. Warto też pamiętać, że deklaracje konsumentów, które są prezentowane w badaniach to jedno, a rzeczywistość to coś zupełnie innego. Klienci pytani, czy kupisz kosmetyk o takich, czy innych parametrach – powiedzą, tak bardzo chętnie, ale gdy już staną przy półce i muszą zapłacić za niego np. 20 złotych, to może się okazać, że jednak go nie chcę. Z mojego doświadczenia wynika, że te deklaracje pokrywają się tylko w 50 proc. – wyjaśnił Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Istotnym wątkiem, który pojawił się w debacie, był zrównoważony rozwój. Przedstawiciel firmy Henkel przypomniał, że niemal od początku swojego istnienia przedsiębiorstwo zajmuje się tematem zrównoważonego rozwoju. Kiril Marinov zwrócił uwagę, że Henkel przykładał do tego sporą wagę, zanim bycie eco zaczęło „być modne”.
– Już kilka lat temu doszliśmy do poziomu, gdzie blisko 97 proc. opakowań naszych produktów jest recyklingowanych. Używamy nawet „social plastic”. Nie mogę wypowiadać, się za wszystkie duże marki, ale Henkel robi dużo. Przede wszystkim, żeby to wszystko miało sens i aby osiągnąć efekt, zrównoważony rozwój musi być ważnym elementem długofalowej strategii firmy. Nie wszystkie firmy tak do tego podchodzą. Należy jednak pamiętać, że te wszystkie rozwiązania trudniej jest wprowadzać dużym podmiotom takim jak nasz. W mniejszej skali jest to o wiele łatwiejsze – podkreślił Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022