StoryEditor
Eksport
10.03.2023 00:00

Kolejne kłopoty Revlona: klienci i klientki twierdzą, że produkty marki powodują nowotwory

Revlon, który od ponad roku usiłuje wykaraskać się z problemów finansowych, musi teraz stawić czoła - prawdopodobnie masowym - pozwom. / materiały prasowe Revlon
Gdy finalizacja procesu ogłoszenia bankructwa Revlonu zbliża się ku końcowi, firma jest atakowana nowymi zarzutami; ponoć jej produkty do stylizacji włosów powodują raka, jak wynika z raportu Bloomberga. Termin formalnego składania skarg przeciwko firmie upłynął w październiku 2022 r., sędzia upadłościowy przypisany Revlon przedłużył jednak termin do 11 kwietnia 2023 r., aby umożliwić konsumentom z pewnym rodzajem nowotworu wniesienie roszczeń przeciwko firmie.

Revlon Inc. zmaga się z rosnącą liczbą zarzutów, że niektóre z jej produktów do włosów powodują raka, gdy jednocześnie firma kosmetyczna próbuje wyjść z bankructwa na podstawie rozdziału 11. Tysiące konsumentów i konsumentek twierdzi, że Revlon jest im winien pieniądze, ponieważ po wieloletnim używaniu produktów firmy do rozluźniania bardzo intensywnych skrętów włosów, a później zachorowali na raka. Termin formalnego złożenia takich roszczeń przeciwko zbankrutowanej firmie upłynął w październiku – tuż po tym, jak National Institutes of Health opublikował badanie wykazujące korelację między niektórymi chemicznymi środkami zwiotczającymi włosy, a rakiem macicy. We wtorek sędzia upadłościowy Revlon przedłużył termin, w którym klienci z niektórymi rodzajami raka mogą składać roszczenia przeciwko firmie. Mają teraz czas do 11 kwietnia, co pozwoli im również głosować nad planem restrukturyzacji upadłej firmy jeszcze w tym miesiącu.

Robert Britton, prawnik reprezentujący Revlon, powiedział, że firma kwestionuje jakikolwiek związek między rakiem a produktami rozluźniającymi włosy. Dodał, że wykładniczy wzrost roszczeń w ciągu kilku tygodni sugeruje, że może być potrzebna większa weryfikacja wnioskodawców. W badaniu National Institutes of Health opublikowanym w październiku przeanalizowano dane prawie 33 500 kobiet, obserwowanych przez 11 lat, i stwierdzono, że te, które często stosowały produkty do prostowania włosów – z których około 60 proc. stanowiły kobiety rasy czarnej, doświadczające dyskryminacji na tle swoich fryzur chroniących afrykańskie włosy – były ponad dwukrotnie bardziej narażone na rozwój raka macicy w porównaniu z kobietami, które takich produktów nie używały. Badanie zostało opublikowane na około tydzień przed terminem składania wniosków o upadłość Revlona.

Według Sandera Essermana, prawnika, który wygłosił oświadczenie w imieniu różnych grup osób zgłaszających roszczenia z powodu raka podczas wtorkowej rozprawy upadłościowej, w ostatnich tygodniach liczba wniosków o środki rozluźniające włosy znacznie wzrosła, a setki nowych napływają codziennie. Inne duże firmy kosmetyczne, takie jak L’Oréal USA Inc., spotkały się z podobnymi pozwami od czasu opublikowania przez National Institutes of Health raportu.

Raport pod nazwą Hair straightening chemicals associated with higher uterine cancer risk można przeczytać na stronie National Institutes of Health.

Czytaj także: Umowa upadłościowa Revlon poddana pod głosowanie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 16:38
Magdalena Kuś, Paese: Ekologia i opakowania refill to trendy dla branży na przyszłość [Cosmoprof Bolonia 2024]
Zespół Euphora Paese na targach Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Euphora Paese
Ekologia jest najważniejszym trendem w branży kosmetycznej, cały sektor idzie przede wszystkim w kierunku rozwiązań chroniących środowisko – uważa Magdalena Kuś, product manager marki Paese. Według niej właśnie to przede wszystkim pokazała ostatnia edycja międzynarodowych targów Cosmoprof we Włoszech.

Ekologia jest czynnikiem, który determinuje działanie firm kosmetycznych i jest głównym trendem przyszłości. To według Magdaleny Kuś, product manager marki Paese pokazała m.in. ostatnia edycja kosmetycznych targów Cosmoprof w Bolonii we Włoszech.

– W tym roku Cosmoprof jasno wskazał nam kierunek, w jakim idzie branża, czyli ekologia, ekologia i jeszcze raz ekologia. Produkty, sposób utylizacji, skład kosmetyków, opakowania – we wszystkich obszarach stawiamy na naturę i troskę o środowisko. Głównym trendem na nadchodzący czas są opakowania z możliwością ponownego uzupełnienia, czyli refill – mówi Magdalena Kuś.

Euphora Paese jest polską firmą. Specjalizuje się w produkcji kosmetyków do makijażu, których uzupełnieniem są wybrane produkty pielęgnacyjne i akcesoria kosmetyczne. Spółka działa w Krakowie, gdzie ma własne laboratoria i zaplecze laboratoryjne. Produkuje także na zlecenie sieci handlowych, m.in. dla Hebe oraz dla innych podmiotów. Swoje kosmetyki eksportuje do 50 krajów świata.

To, jak podkreśla Magdalena Kuś, mobilizuje spółkę do patrzenia na biznes nie przez pryzmat lokalnego a globalnego rynku i śledzenia światowych trendów. Na to z kolei pozwala udział w międzynarodowych targach.

– Dla marek obecnych na rynkach międzynarodowych, targi to świetna okazja na wymianę cennych kontaktów i miejsce wielu inspiracji. Mimo rozwoju technologii i digitalowych narzędzi biznesowych kontakt na żywo to dalej zupełnie inny rodzaj doświadczenia. Zdarza się, że regularnie wymieniam maile z partnerami Paese z drugiego końca świata, a tak naprawdę nigdy nie mieliśmy okazji porozmawiać na żywo. To bardzo cenne, kiedy na evencie branżowym w końcu możemy się poznać, wymienić spostrzeżeniami. To jest jakiś rodzaj integracji i od tej pory nasza współpraca idzie coraz pomyślniej. Uważam, że targi to dalej świetna inicjatywa dla biznesu – mówi Magdalena Kuś.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
12.04.2024 11:33
Anna Oborska, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego: Polskie firmy to czarny koń Cosmoprof Bologna
Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (z lewej) i Agnieszka Sobkowiak, manager ds. komunikacji i PRfot. PSPKD
Polskie firmy zaskakują liczbą stoisk, kreatywnymi pomysłami i szeroką ofertą produktów kosmetycznych. Świadkami ogromnego zainteresowania polskimi markami i produktami byli w tym roku przedstawiciele administracji publicznej. Mamy nadzieję, że zaprocentuje to jeszcze większym wsparciem dla rozwoju eksportu w sektorze kosmetycznym – mówi Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego podsumowując targi Cosmoprof Worldwide Bologna 2024, w których uczestniczyło blisko 180 firm z Polski.

Z jakimi wrażeniami wróciłyście Panie z tegorocznych targów Cosmoprof w Bolonii?

Cosmoprof Bologna to największe targi kosmetyczne na świecie i jednocześnie miejsce obowiązkowej obecności dla wszystkich osób, które chcą czuć puls kosmetycznego biznesu.

Są tu dostawcy, dystrybutorzy, przedstawiciele administracji z wszystkich krajów UE, organizacji otoczenia biznesu, media i klienci.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego reprezentowałyśmy we dwie. Razem z Agnieszką Sobkowiak odbyłyśmy szereg spotkań z polskimi firmami, spośród których liczne są naszymi firmami członkowskimi. Udział w targach Cosmoprof z perspektywy organizacji branżowej, to możliwość podtrzymania trwających od lat kontaktów z polskimi firmami, w tym firmami członkowskimi PSPKD, a także okazja do nawiązania nowych relacji.

Organizatorzy na tegoroczną edycję oddali do dyspozycji wystawców 200 tys. mkw. Targi odwiedziło blisko 250 tys. osób z ponad 150 krajów. Z roku na rok rośnie zarówno liczba wystawców, liczba reprezentowanych rynków, jak i gości.

Bo choć lata pandemii w wielu sferach prowadzenia biznesu wprowadziły liczne zmiany organizacyjne z optymalizacją w tle, to potwierdziły jednocześnie: kontakty osobiste są w biznesie kosmetycznym kluczowe. A możliwość bezpośredniej rozmowy i obejrzenia produktów będą zawsze bardziej efektywną drogą dotarcia do klienta niż najlepszy katalog. Polskie firmy uczestniczące w targach Cosmoprof budują wizerunek i rozpoznawalność swoich marek a także całej polskiej branży kosmetycznej.

Jak wypadły polskie firmy?

Polskie firmy to tradycyjnie już czarny koń Cosmoprof Bologna. Zaskakują liczbą stoisk, kreatywnymi pomysłami i szeroką ofertą produktów kosmetycznych, opartych o surowce naturalne i odkrycia biotechnologii. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich produktów jest środowisko – to ma przełożenie tak na składy produktów, jak i ewolucję opakowań.

W Bolonii polskie stoisko wystawiła Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Udostępniła ona przestrzeń do ekspozycji produktów i prowadzenia rozmów licznym polskim markom, które nie dysponowały własnymi stoiskami. Liczba odwiedzających to stoisko gości była tak duża, że warto w przyszłym roku pomyśleć o jego utrzymaniu i powiększeniu, bo jest ono szansą dla firm dysponujących mniejszym budżetem.

Zainteresowanie polskimi produktami kosmetycznymi, którego świadkami byli pracownicy PAIH oraz przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju i Technologii, to także ogromna wartość, bo choć branża produktów kosmetycznych od lat zaliczana jest do priorytetowych sektorów polskiej gospodarki i jej dedykowane są liczne programy pomocy publicznej, to jeśli ta branża w takim środowisku zyskuje swoich ambasadorów wśród przedstawicieli administracji publicznej, to będzie to procentować w przyszłości.

Jakie trendy dało się zauważyć w prezentacji marek i produktów?

Żadnym zaskoczeniem nie jest nasze poczucie, że wiodącymi trendami są naturalność i ekologia. Na tych dwóch filarach koncentruje się dziś cały świat, a Unia Europejska – w sposób szczególny. Nie mają tu zaległości także polscy producenci.

Czy branżowe targi są nadal dobrym miejscem do robienia biznesu?

Targi są miejscem dla biznesu doskonałym. Bo jak w soczewce skupia się tu zarówno środowisko tradycyjnie kojarzone z biznesem – producenci i dystrybutorzy, jak i liczni inni gracze otoczenia biznesu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 09:53